کد خبر 360877
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

خبر بازی دوستانه تیم ملی ایران و سوئد در نوروز ۹۴ از آن خبرهای خوبی بود که چند روز پیش منتشر شد.

به گزارش مشرق، بازی با یاران زلاتان ابراهیموویچ مطمئنا بازی را جذاب‌تر خواهد کرد. تیم سوئد از آن تیم‌های خوب فوتبال جهان است که البته پارسال در پلی‌آف جام جهانی به پرتغال باخت تا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حاضر نباشد. هنوز خبر رسمی بازی از سوی فدراسیون فوتبال ایران اعلام نشده بود که فدراسیون فوتبال سوئد در خبری رسمی اعلام کرد که این بازی ۳۱ مارس ۲۰۱۵ برابر با ۱۱ فروردین ۹۴ در یک دیدار دوستانه به مصاف تیم ملی فوتبال ایران خواهد رفت. فدراسیون فوتبال اعلام کرده که این بازی در ورزشگاه فرندزآرنا در شهر استکهلم برگزار می‌شود و حتی لارش ریش مدیر تیم‌ ملی فوتبال سوئد به سایت فدراسیون سوئد فوتبال گفته است که تیم ملی ایران یک تیم قدرتمند است که در تابستان در جام جهانی هم باز‌های خوبی انجام داد. او حتی پیش‌بینی کرده است که این بازی یک دیدار تماشایی با حضور تماشاگر بسیار انجام خواهد شد و به جهت حضور ایرانیان پرتعداد در سوئد این بازی انجام می‌شود. در خبر سایت فدراسیون سوئد، هنوز نحوه تهیه بلیت برای این بازی اعلام نشده است. این خبر اتفاقا در رسانه‌های جهان بازتاب زیادی داشت و البته همه فکر می‌کردند انجام بازی رسمی شده است اما دیروز اتفاقات عجیبی افتاد.

انتقاد رسانه‌ها از فدراسیون سوئد

دو سه روز پیش چند سایت و روزنامه سوئدی از تصمیم فدراسیون فوتبال سوئد برای بازی با ایران انتقاد کردند. چند روزنامه سوئدی در این‌باره مطلب نوشته‌اند و حتی پایگاه اینترنتی aftonbladet در گزارشی به بررسی جنبه‌های این دیدار دوستانه پرداخته و معتقد است سوئد نباید با ایران دیدار دوستانه برگزار کند و این دیدار باید لغو شود. سیمون بانک روزنامه‌نگار سوئدی پیش از دیدار با ایران با نگاه منفی به این دیدار معتقد است جریانات سیاسی و غیرفوتبالی را باید در برگزاری این دیدار دوستانه در نظر گرفت. حرف‌های این روزنامه‌نگار در خبرگزاری‌های رسمی ایران مثل ایسنا و فارس هم منتشر شده است. خبرگزاری ایسنا در این‌باره به نقل از این روزنامه‌نگار نوشته است: «ایران کشور پیچیده‌ای محسوب می‌شود. علاوه‌بر اینکه شاهد حضور فعال زنان در اجتماع و دیده شدن آنها هستیم، طبقه‌بندی انجام شده در برخی مواقع مانعی برای آنهاست. روابط دو کشور ایران و سوئد همواره مستحکم بوده است. وقتی تیم ملی ایران توانست در جام جهانی بازی‌های خوبی از خود نشان دهد، ایرانی‌های زیادی در خیابان‌های سوئد به خوشحالی پرداختند. دیدن این عشق به فوتبال در بین مردم ایران بسیار جالب توجه بوده است.» در هر حال چند روز پیش سپ بلاتر از فدراسیون‌های کشورهای مختلف خواست تا بدون توجه به مسائل سیاسی با هم بازی‌های دوستانه برگزار کنند و مسائل سیاسی را در نظر نگیرند. بلاتر حتی گفته بود کشورهایی که با هم مشکل سیاسی دارند در زمین بی‌طرف با هم بازی کنند. البته رسانه‌های سوئدی گاف‌هایی هم داده‌اند. اینکه مثلا از قول رونالدو آندرسون لژیونر فوتبال سوئد که در فوتبال عربستان بازی می‌کند، نوشته‌اند وی از حضور نیافتن بانوان در ورزشگاه‌های عربستان تعجب کرده است، در حالی که بحث درباره فوتبال ایران است و مشخص نیست چرا چنین سخنانی را مطرح کرده‌اند.

 سکوت عجیب فدراسیون فوتبال سوئد

اما با بررسی این مسائل سوال‌هایی در ذهن ایجاد می‌شود که فدراسیون فوتبال سوئد باید پاسخ آن را بدهد. فدراسیون فوتبال در حال حاضر سکوت کرده است به همین دلیل بهتر دیدیم با عباس ترابیان، رئیس سابق کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون و دبیر کنونی کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال صحبت کنیم. ترابیان در این باره می گوید:« ما فقط صحبت‌های اولیه را کرده‌ایم و هنوز به‌طور رسمی چیزی اعلام نشده است. آنها هم به ما گفته بودند هنوز بازی قطعی نشده است.» نکته مهم حرف‌های ترابیان این است که می‌گوید: «سوئدی‌ها درباره مسائل سیاسی هم صحبت کردند و البته ما اطمینان دادیم که هیچ مشکلی نیست. اما هنوز بازی قطعی نشده و آنها فعلا سکوت کرده‌اند و پاسخ ما را نداده‌اند. اگر به صورت رسمی اعلام شد فدراسیون هم به صورت رسمی اعلام می‌کند.»

وقتی نبی رسما اعلام می‌کند

مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون که این روزها بیشتر از هر زمانی مصاحبه می‌کند چند روز پیش خبر را به صورت قطعی اعلام کرد تا اولین عضو فدراسیون فوتبال باشد که درباره ماجرای بازی دوستانه ایران و سوئد حرف می‌زند. باعث تعجب است که نبی هنوز بازی قطعی نشده آن را به صورت رسمی اعلام می‌کند؛ بازی‌ای که حالا ممکن است لغو شود. عباس ترابیان هم از همه‌چیز اعلام بی‌خبری می‌کند، می‌گوید که باید فدراسیون فوتبال سوئد به صورت رسمی اعلام کند که بازی برگزار می‌شود و به همین دلیل ما به دنبال دیگر مسائل بازی برویم. وقتی آنها هنوز رسمی اعلام نکرده‌اند، نمی‌دانم چرا فدراسیون ما یا رسانه‌های ما و آنها انجام بازی را اعلام کرده‌اند. کافی است جست‌وجو کنید که نبی در چند خبرگزاری به صورت قطعی و رسمی بازی با سوئد را اعلام کرده و حتی بازی دوستانه با تیم زیمبابوه را خبر‌رسانی کرده است. همه رشته‌ها زمانی پنبه می‌شود که علی کفاشیان در گفت‌وگویی اعلام کرد انجام بازی دوستانه بین تیم‌های ایران وسوئد در گرو امضای دو رئیس فدراسیون‌های ایران و سوئد است و هنوز این دو امضا روی کاغذ قرارداد بازی نرفته است. قراردادی که عباس ترابیان درباره‌اش می‌گوید که چنین قراردادی هنوز وجود ندارد.
منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس