کد خبر 360778
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷

ستاره‌های تیم ملی والیبال با وجود پیشنهادهایی که داشتند قید لژیونر شدن را زدند و در لیگ داخلی بازی خواهند کرد تا تنور مسابقات فصل جدید لیگ برتر را داغ‌تر از هر زمان دیگری کنند.

به گزارش مشرق، پیشرفت والیبال ایران و عناوینی که در سطح قاره‌ای و جهانی توسط تیم ملی کسب شده است نگاه‌ها را به تیم این رشته بیش از پیش معطوف خواهد کرد. بعد از کسب عنوان چهارم در لیگ جهان و ششمی قهرمانی جهان ستاره‌های تیم کشورمان با پیشنهادهای خوبی از لیگ‌های اروپایی مواجه شدند اما دستمزدهای نه چندان بالای آنها باعث شد تا قید لژیونر شدن را بزنند و در لیگ داخلی به حرفه خود ادامه دهند.

لیگ برتر والیبال ایران بر اساس برنامه جدیدی که سازمان لیگ اعلام کرده از فردا یکشنبه 18 آبان ماه کلید می‌خورد و از حالا علاقمندان به والیبال در انتظار رقابتهای جذاب با حضور بهترین‌های توپ و تور کشورمان و لژیونرهای خارجی هستند. جابجایی‌هایی که در فصل نقل و انتقال صورت گرفت به طور حتم جذابیت‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

در فصل گذشته این مسابقات تیم‌های متین ورامین، کاله آمل، پیکان تهران و میزان خراسان مدعیانی بودند که تا آخرین روزها تنور رقابتها را داغ نگه داشتند اما این بار خبری از کاله آمل نیست و شهرداری ارومیه به این جمع اضافه شده است. خریدهایی که شهرداری ارومیه، پیکان تهران، متین ورامین و میزان خراسان در فصل نقل و انتقال انجام دادند مربع مدعیان را تشکیل خواهند داد.

شهرداری ارومیه را می‌توان یکی از پرسر و صداترین تیم‌های روزهای نقل و انتقال دانست. تیمی که سعید معروف، بهترین پاسور مسابقات لیگ جهانی و قهرمانی جهان را در اختیار گرفت. این تیم شهرام محمودی و میلاد عبادی‌پور دیگر ستاره‌های تیم ملی را هم به خدمت گرفت و با حفظ پوریا فیاضی و عبدالرضا علیزاده تیمی قدرتی را تشکیل داده که به دنبال قهرمانی در لیگ برتر است.

اما متین ورامین، مدافع عنوان قهرمانی که چند بازیکن اصلی خود را از دست داده است امیر غفور را از باریج اسانس کاشان خریداری کرد. آندریاس نیز از لیگ سری آ ایتالیا به این تیم پیوست. محمدطاهر وادی، آرش کشاورزی، مهدی بازارگرد، حسام بخششی و صابر نریمان‌نژاد هم دیگر بازیکنان تازه وارد این تیم هستند. متین ورامین روی نیمکت خود نیز بهروز عطایی را خواهد داشت. مربی که از کاله آمل به این تیم نقل مکان کرده است.

امسال بازی‌های تیم پیکان هم دیدنی خواهد بود. تیمی که محمد موسوی، فرهاد قائمی و مجتی میرزاجانپور سه بازیکن ثابت تیم ملی را به خدمت گرفته است. نیکو فریکس، سجاد دهنوی و رضا قرا هم از کاله به جمع این تیم اضافه شدند و از جمع بازیکنان قدیمی نیز معنوی‌نژاد ارزشمندترین بازیکن جوان آسیا و امیر حسینی در این تیم باقی مانده‌اند.

میزان خراسان رضوی که سال گذشته هم از مدعیان بود این بار تیم خود را به خوبی تقویت کرده است. فرهاد ظریف، مهدی مهدوی، عادل غلامی، و آرمین تشکری چهار بازیکن تیم ملی با این تیم قرارداد بسته‌اند. جورجی باربارا از لیگ اسپانیا و فدریکو پریرا که در پست قطر پاسور بازی می‌کند از لیگ آرژانتین به تیم مشهدی اضافه شده‌اند. به این جمع رحمان داوودی و علیرضا مباشری را هم اضافه کنید که قرارداد خود را تمدید کرده اند. به طور حتم این تیم هم از مدعیان اصلی قهرمانی خواهد بود.

در فهرست سایر تیم‌های لیگ برتری والیبال ستاره‌های آنچنانی به چشم نمی آیند. دو نماینده گنبد امسال به بازیکنان بومی دل بسته‌اند. سایپا، تیمی که سال گذشته بدترین فصل خود را تجربه کرده بود هم 10 بازیکن جدید به خدمت گرفت که در بین آنها شبان و رنجبر نیز به چشم می‌آیند. دیگر تیم‌های لیگ برتری نیز شرایطی مشابه دارند که با اتکا به کار گروهی می‌خواهند برابر چهار مدعی اصلی قهرمانی ایستادگی کنند.

برنامه دیدارهای روز یکشنبه لیگ برتر به شرح زیر است:

گروه اول:

شهرداری زاهدان - پیکان تهران
میزان مشهد - بازرگانی جواهری گنبد
تعاون گنبد - شهرداری تبریز

گروه دوم:

مهر پارس فارس - متین ورامین
سایپای البرز - شهرداری ارومیه
نوین کشاورز - آلومینیوم المهدی

همه بازی‌های هفته نخست ساعت 17 برگزار می‌شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    به نظرم بازی کردن در تیمهای بزرگ بهتر از پولهای بزرگ مگه تو جهان ستاره نیستین پس حتما در تیمهای بزرگ بازی میکردین نیمکت نشین نمی موندین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس