مسئول خانه فرهنگی شهید گلزار شهدای تهران از برپایی نمایشگاه پوستر «شهدای کربلا» در موزه شهدای این مجموعه خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا روز اربعین برقرار خواهد بود.

گروه جهاد و مقاومت مشرق، علیرضا اکبری، مسئول خانه شهید گلزار شهدای تهران، از برپایی نمایشگاه پوستر «شهدای کربلا» خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا اربعین حسینی برقرار خواهد بود.

وی با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه پوستر «شهدای کربلا» به منظور معرفی قیام کربلا و 72 یار حضرت سیدالشهدا(ع) تا اربعین حسینی در مهدیه شهدای بهشت زهرا (س) دائر است.

مسئول خانه شهید گلزار شهدای تهران بیان کرد: با فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان جا دارد از جان‌نثاری و فداکاری‌ امام حسین (ع) و یاران با وفایش که در راه نهضت او مردانه جنگیدند، توشه‌ای برگرفته و آن را همچون چراغی فروزان پیش روی بشریت به‌ویژه امت شهیدپرور ایران قرار دهیم.

اکبری با بیان اینکه نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) درس دلدادگی، عزتمندی و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام را می‌آموزد، گفت: شهدا درس ایثار فداکاری را از امام حسین (ع) گرفته بودند و با اقتدا به این امام همام به سر مقصد مقصود رسیدند.

وی با اشاره به منابعی که مطالب و محتوای نمایشگاه از آن استخراج شده است، اظهار داشت: منابعی که از آن مشخصات شهدای کربلا استخراج شده شامل «ابصارالحسین فی‌الانصار الحسین» نوشته محمد سماوی، «قصه کربلا» تحقیق علی نظری منفرد، «فرهنگ‌نامه عاشورا» تحقیق حجت‌الاسلام جواد محدثی و «چهره حقیقی قیام حسینی» نوشته عبدالکریم قزوینی است.

مسئول خانه شهید گلزار شهدای تهران در ارتباط با زمان بازدید از این نمایشگاه عنوان کرد: نمایشگاه شهدای کربلا با شرح کوتاهی از زندگی 72 شهید کربلا، هر روز از ساعت 8:30 تا ساعت 16:00 و روزهای تعطیل از ساعت 8:30 تا نماز مغرب و عشاء میزبان علاقمندان است و تا اربعین حسینی در موزه آثار شهدای گلزار شهدا برقرار خواهد بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس