کد خبر 360707
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱

مقامات انگلیس اعلام کردند در آستانه مراسم یادبود جنگ‌های جهانی در این کشور، ۴ فرد مظنون به انجام عملیات‌های ترور در انگلیس دستگیر شدند که گمان می‌رود این افراد در رابطه با داعش بودند.

به گزارش مشرق، نیروهای پلیس انگلیس چند روز مانده به مراسم بزرگداشت پایان جنگ‌ جهانی‌اول، چهار فرد مشکوک به توطئه برای عملیات‌های انفجاری در این کشور را دستگیر کردند.

به نوشته روزنامه گاردین، پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس اعلام کرد این چهار فرد به اتهام تلاش برای توطئه تروریستی در آستانه برگزاری مراسم سالگرد اتمام جنگ جهانی اول دستگیر شدند.

یکی از اهداف احتمالی این افراد، به گفته پلیس انگلیس، مراسم بزرگداشت اتمام جنگ جهانی اول در «وایت‌هال» است که قرار است نخست‌وزیر انگلیس در آن شرکت کند.

در انگلیس سالیانه مراسم بزرگداشتی در دومین یکشنبه ماه نوامبر و یا نزدیکترین یکشنبه به 11 نوامبر، که سالروز پایان جنگ جهانی اول در سال 1918 میلادی است، برگزار می‌شود.

یکی از افرادی که دراین رابطه دستگیر شده به گفته خانواده و دوستانش چندی پیش قصد سفر به سوریه و پیوستن به تروریست‌های داعش را داشت.

مرد دیگری در میان متهمان است که به گفته پلیس انگلیس ماه آوریل سال جاری نیز به دلیل مشکوک بودن نیروهای امنیتی انگلیس برای سفر وی به سوریه دستگیر شده‌بود

گاردین دراین‌باره ادامه داد مرکز تحلیل و بررسی تروریسم انگلیس گفته‌است ترس از حمله تروریستی در انگلیس بیشتر متوجه افرادی است که با تروریست‌های داعشی در سوریه و عراق رابطه دارند.

تا کنون بیش از 500 شهروند انگلیسی با پیوستن به داعش در سوریه و عراق دست به جنایات وحشیانه و قتل عام مردم بی‌گناه زده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس