کد خبر 360500
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱

مقامات دفاعی آمریکا از تصمیم اوباما برای درخواست بودجه مازاد ۳.۲ میلیارد دلاری از قانونگذاران کنگره برای جنگ علیه داعش خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو مقام دفاعی آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کردند که «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور قرار است امروز از قانونگذاران کنگره بخواهد تا بودجه مازاد 3.2 میلیارد دلاری را برای جنگ آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه تخصیص دهند.

بر این اساس، این بودجه شامل هزینه آموزش و تجهیز تسلیحاتی نیروهای دولت بغداد و همچنین کمک به سربازان ارتش عراق و نیروهای کرد در جنگ زمینی با داعش نیز می شود.

بر اساس اظهارات مقامات پنتاگون، جنگ هوایی آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه که بر اساس گفته فرماندهان نظامی این کشور ممکن است سال ها به طول بینجامد، با به کارگیری هزاران پرواز جاسوسی و حملات هوایی انجام می شود که این عملیات روزانه 8.3 میلیون دلار هزینه دارد.

این در حالیست که تحلیلگران مستقل از پنتاگون تاکید دارند که اگر هزینه کامل عملیات هوایی علیه داعش و به خصوص پروازهای متعدد هواپیماهای پیچیده شناسایی را در نظر بگیریم، هزینه ای فراتر از 8.3 میلیون دلار می شود.

پنتاگون هزینه جنگ هوایی آمریکا علیه داعش از 16 اکتبر تاکنون را 580 میلیون دلار گزارش کرده است.

بر این اساس، بودجه پیشنهادی اوباما به کنگره شامل هزینه حقوق تقریبا 600 مشاور نظامی آمریکایی که در حال همکاری با نیروهای عراقی و کرد در بغداد و اربیل هستند و همچنین شامل حقوق 800 نظامی آمریکایی که امنیت سفارت آمریکا و فرودگاه بغداد را تامین می کنند نیز می شود.

این در حالیست که اوباما در سخنرانی روز چهارشنبه اخیر خود اعلام کرد که درصدد است تا از کنگره بخواهد اختیارات قانونی جدیدی را برای جنگ علیه داعش صادر کند؛ کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که نیازی به بررسی کنگره روی اختیارات قدرت جنگی رئیس جمهور آمریکا نیست.

درخواست بودجه مازاد کاخ سفید در جنگ علیه داعش در قابل اصلاحیه بودجه جنگی پنتاگون موسوم به بودجه عملیات های احتمالی خارجی آمریکا مطرح می شود؛ بودجه عملیات های احتمالی خارجی به منظور پوشش هزینه جنگ تعیین می شود و جدا از بودجه پایه دفاعی آمریکا است؛ این بودجه پایه هزینه های مربوط به برنامه های تسلیحاتی پنتاگون، حقوق نظامیان و سایر مواردی که مستقیما با جنگ در ارتباط نیستند را تامین می کند.

خبرگزاری فرانسه نوشت که با توجه به سرعت فعلی حملات هوایی آمریکا علیه داعش، گسترش جنگ علیه این گروه تروریستی هزینه ای بیشتر از هزینه 1 میلیارد دلاری جنگ آمریکا علیه لیبی در سال 2011 میلادی خواهد داشت و این هزینه ممکن است در طول یک سال به چندین میلیارد دلار نیز برسد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس