در حاشیه مراسم عزاداری ظهر عاشوراي امام حسین "علیه السلام"؛ حاج محمدرضا طاهری اشاراتی کوتاه داشت به بحث برهنه شدن در عزای اباعبدالله علیه السلام

نظر محمدرضا طاهری درباره برهنه شدن در هیئتبه  گزارش مشرق، در حاشیه مراسم عزاداری ظهر عاشوراي امام حسین "علیه السلام"؛ حاج محمدرضا طاهری اشاراتی کوتاه داشت به بحث برهنه شدن و یا برهنه نشدن در عزای امام حسین "علیه السلام".

طاهری با بیان اینکه به عنوان سرباز حضرت آقا قطع و یقین تا هنگامی که زنده است این پیراهن را برای عزاداری از تنش در نمی آورد گفت: « جناب آقای سردار نجات که از دوستان ما هستند و رئیس حفاظت حضرت آقا بودند و الآن هم رئیس هیئت رزمندگان هستند، تماس گرفتند و گفتند: "برهنه شدن در هنگام سینه زنی ، رضایت قلبی حضرت آقا نیست " گفتم که من هم از شب اول عرض کردم و خودم هم برهنه نمی شوم و به دوستانم هم توصیه کرده ام که این کار را انجام ندهند، البته ایشان فرمودند "سعى كنيد باعث اختلاف نشيد و فقط تذكر بدهيد".

همین اخیراً هم حضرت آیت الله مصباح از مقام معظم رهبری سوال کرده بودند، و ایشان هم فرمودند که من نظرم را براى رضاى خدا گفتم ، و قلباً به اين عمل ( برهنه شدن در سينه زنى ) رضايت ندارم ، لذا الان براى ما كاملاً مشخص شده . رضايت قلبى حضرت آقا براى ما مهم است.

این مداح اهل بیت (ع) در ادامه افزود: بعضى ها دنبال حكم شرعى هستن، خب، حكم شرعى را همه بايد انجام دهند و برای عوام است، خواص بايد نظر شخصى حضرت آقا را، روی چشمشان بگذارند.

حاج محمد رضا طاهرى هم چنین بیان داشت:« آنهایی که اینجا در این مسیر سربازی را بلد می شوند و حرف گوش کردن را یاد می گیرند، قطعاً هنگامی که امام زمان (ارواحنا فدا) هم تشریف می آورند، بلد هستند که چه کاری انجام دهند. آنهایی هم که در هر مطلبی چون و چرا می آورند، تاریخ سرنوشتشان را نشان می دهد؛ مثل سلیمان بن صرد خزاعى و امثالهم وزنه هایی در دین خودشان بودند، هنگامی که نايب امام (علیه السلام)، حضرت مسلم (ع) فرمودند: من الآن صلاح می بینم که بیایید جلوی دارالحکومه و مقابل ابن زیاد ملعون بایستید، گفتند: ما صبر می کنیم تا خود امام بیاید!»

حاج محمدرضا طاهری در بخش دیگری از صحبت های خود گریزی زد به مسئله اسید پاشی و شایعات پیرامون آن و با بیان اینکه ؛ این کار دشمن است است و ما باید مراقب باشیم، بازیشان را نخوریم؛ گفت: « اینکه این را سعی دارند به حزب الله نسبت دهند ، قطعاً کار دشمن است. حزب الله خودش از این قضیه ضربه خورده است».

وی گفت: کجا بودید وقتی 8 سال (دوران دفاع مقدس ) اسید های شما سینه های بچه های ما را می سوزاند؟ من دیدم که یک کلیپی درست کرده اند که یک آقایی ـ که متاسفانه پیش از این یک مورد هم از صدای ایشون شنیده بودم که حرف هایشان بیشتر توصیه به بی حجابی بود تا به جای اینکه بخواهد امر به معروف بکند! می گفت: " کسی که بی حجاب است از دین خارج نیست". بله از دین خارج نیست ولی این دلیل نمی شود کسی که خودش می آید سر سفرۀ امام حسین "علیه السلام" می نشیند، یک فعل حرام انجام دهد. اگر کسی موهایش را بیرون بگذارد، فعل حرام انجام داده است. البته ان شاء الله می آید و از طریق روضۀ امام حسین "علیه السلام "و سر سفرۀ امام حسین "علیه السلام" اصلاح می شود. اما این نیست که کارش را تائید کنیم ـ در این کلیپ می گفت که وا اسلاما! باید عزای عمومی اعلام شود. عزای عمومی در عزای امام حسین (ع)؟ برای چه؟

چند نفر حیوان آمدند یک کار حیوانی کرده اند! مگر همین الأن در سوریه و عراق ، داعش و گروه های ملعونی که این همه سرهای بچه ها را از تن جدا می کنند ، صدای شما در می آید؟

طاهری در پایان سخنان خود گفت: کسی این کار را تائید نمی کند، واقعاً دلخراش و اذیت کننده است. من اصلاً نمی توانم به عکس هایشان هم نگاه کنم، این بنده های خدا صورت هایشان دیگر صورت نمی شود. واقعاً دلخراش است، ولی باید بفهمیم و مسیر برایمان روشن باشد که دشمن دارد این کار را می کند و خودش هم تبلیغش را می کند. ما نباید بازیشان را بخوریم. »

منبع:وارث

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • علی ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 1
    زنده باشی محمد آقای طاهری که همیشه ذاکر بی‌حاشیه و متخلقی بودی.
  • جعفر یعقوبیان ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 1
    آفرین به محمدرضا طاهری
  • سید محمد جواد عظیمی ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 1
    آفرین آقای محمد رضا طاهری
  • محسن ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 1
    احسنت احسنت احسنت کاش دیگر دوستانشون هم یاد بگیرن کاش!
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    0 1
    کاش آن مدعی مرجعیت و برادرانش که تبلیغ قمه زنی می کنند یاد بگیرند
  • علی ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    1 0
    محض اطلاع جناب طاهری این جمله که اگر کسی کمی مویش بیرون بود کافر نیست از فرمایشات صریح مقام معظم رهبری میباشد
  • جواد ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    0 1
    حاجی دمت گرم
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    0 1
    درود به این مداح انقلابی
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    0 1
    اون که مزدوردشمن اونه مه دین ندارن
  • hasan ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    0 1
    آقای محمد رضا طاهری .اجرت باامام حسین(ع).
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 1
    مشرق عزیز خواهش میکنم یه مقاله بزنین در خصوص اینکه اسید پاشی هیچ نفعی برای نظام نداشته بلکه همش ضرر هست و این کار فقط سودی برای دشمنان این نظام داره
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    1 0
    بابا این بنده خدا هم که همینو میگه. خوب مطالعه کنید. بنده خدا گفته بی حجاب مرتکب فعل حرام شده. که انشالله به لطف امام حسین(ع) اصلاح میشه. دقت در مطالعه یادتان نرود.
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 1
    درود بر هر کسی که پیرو محض ولایت باشه شیعه یعنی همین
  • بیسیم چی ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    1 0
    متاسفانه این برداشت اشتباه است که ما این مساله رو نظر شخصی آقا بدونیم حضرت آقا به این جریان بزرگ و مکتبی توصیه فرمودند نه اینکه نظر شخصی رو بیان کنند بین نظر شخصی و توصیه زمین تا آسمون تفاوته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس