مدیریت رئال مادرید این روزها الگوی مدیریت ورزشی در دانشگاه های تربیت بدنی آمریکا، استرالیا و کانادا محسوب می شوند و بسیاری بر این باورند که با روش پرس می شود حتی در مدیریت شهری هم موفق بود.

صدرنشینی رئال مادرید و سود نجومی مدیرعامل// جماعت بخواند
گروه ورزشی مشرق- تیم فوتبال رئال مادرید با توجه به ناکامی بارسلونا و البته پیروزی‏‌های پی در پی به صدر جدول لالیگا رسید. این تیم در ابتدای همین فصل چنان در جاده موفقیت به آرامی قدم می‌زد که بیشتر کارشناسان برایش حضور در میانه جدول یا حتی پایین تر از آن را پیش بینی کرده بودند.

آنچلوتی چندان اهل حرف نیست و البته برای عملگرایی او در لالیگا بهتر است قضاوت زودهنگامی صورت نگیرد. این مربی نسبتا ساکت و آرام به احتمال فراوان کارش را خوب بلد است و مسیر موفقیت در لالیگا را به خوبی شناخته است. به این نکته نیز اعتراف کرده که با داشتن امکانات فضایی و بسیار خوب در رئال و البته بازیکنان فوق درخشان و تکنیکی دیگر بهانه‌ای برای عدم قهرمانی ندارد.

رئال مادرید تا پایان این هفته در صدر جدول لالیگا ایستاده و از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده و به هر حال هوادارانش نیز از این وضعیت شادمانند اما فارغ از حساب و کتاب‌های جدول لالیگا در این فرصت به اتفاقی می پردازیم که به موازات زمین سبز فوتبال و البته در دنیای مدیریت و اقتصاد رخ داده است.

رئال مادرید تنها باشگاهی نیست که در کشورهای جنوب شرق آسیا، کشورهای عربی، چند کشور از آمریکای جنوبی، آمریکا، کانادا و استرالیا شعبه و آکادمی دارد اما به جرات می‏‌توان گفت در این عرصه نیز صدرنشین است. البته یکی از رقبای بزرگش در این صدرنشینی بارسلونا است.

تنها ساعتی پس از محرز شدن صدرنشینی رئال، سهام بنیاد خیریه باشگاه در بورس مادرید رشد 3 درصدی داشت و فروشگاه مرکزی آدیداس در شهر مادرید فروش دو روز پس از پایان هفته دهم را حداقل 2 برابر هفته قبل خود توصیف کرد.

صدرنشینی رئال مادرید و سود نجومی مدیرعامل

آکادمی رئال مادرید در پکن تنها 4 ساعت پس از صدرنشینی تیم فوتبال در جدول لالیگا اعلام کرد به صورت رسمی در بورس پایتخت چین در بخش سهام بین المللی رشد 2 درصدی داشته است. نمایندگی باشگاه در ابوظبی امارات عنوان کرد فروش پیراهن رسمی رئال در دو روز بعد از صدرنشینی 3 برابر شده است.

برای اهل فن همین چند مثال کفایت می کند تا مشخص شود به بهانه صدرنشینی اخیر رئال چه سود نجومی نصیب این باشگاه شده است اما موضوع بسیار مهمی که حیف است در شلوغی این مثال‌ها ناگفته بماند، اصلی مهمی است به نام «مدیریت ورزشی» که اگر نگوییم در قالب مدیرعاملی باشگاه رئال مادرید، الگوی جهانی است لااقل الگوی مناسبی برای بهره برداری و مطالعه محسوب می شود.

فلورنتینو پرس با داشتن یک تیم 44 نفری از وکلای بسیار معتبر و معروف اروپایی که در زیرشاخه خود تیم‌های بسیار دقیق و بین المللی حسابداری، امور مالی و مدیریت ورزشی دارند در راس هرمی ایستاده که بیش از 144 آکادمی، موسسه خیریه، فروشگاه، سینمای سه بعدی و شرکت بازرگانی را شامل می شود.

صدرنشینی رئال مادرید و سود نجومی مدیرعامل// جماعت بخواند

روزنامه مارکا چندی پیش مقاله‌ای درباره ویژگی‌های یک مدیر ورزشی منتشر کرد و نوشت: مدیرعامل باشگاه رئال مادرید باید فرد بزرگی باشد و میز کار او نیز باید بسیار شلوغ به نظر برسد؛ اما روی میز کار فلورنتینو پرس با آن همه مشغله کاری حتی یک خودکار هم نیست چرا که نیازی به شلوغی روی میز وجود ندارد!

پرس و کادر همکاران او این روزها الگوی مدیریت ورزشی در دانشگاه های تربیت بدنی آمریکا، استرالیا و کانادا محسوب می شوند و بسیاری بر این باورند که با روش کاری فلورنتینو پرس می شود حتی در سطح مدیریت شهری هم موفق عمل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    عجب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس