کد خبر 360009
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷

در شرایطی که روابط مسکو و غرب به دلیل مساله اوکراین به سردی گراییده و ناتو مواضع ضدروسی در پیش گرفته است، روسیه یک فروند موشک قاره پیما آزمایش کرد.

به گزارش مشرق، روابط عمومی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، موشک قاره پیمای 'سینوا' روز چهارشنبه از زیردریایی اتمی 'تولا' پرتاب شد.

زیردریایی اتمی در دریای بارنتز در شمال غرب روسیه و در شرایط زیر آب، موشک سینوا را پرتاب کرد و کلاهک های آن به هدف تعیین شده در محدوده نظامی 'کورا' در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه اصابت کرد.

موشک سینوا موشک جدید دریایی روسیه و قادر به حمل کلاهک های اتمی است.

این موشک دارای برد 8500 کیلومتر است و کلاهک آن به هشت قسمت تقسیم می شود که امکان رهگیری موشک توسط سیستم های پدافند موشکی را کاهش می دهد.

موشک قاره پیمای سینوا سومین موشک قاره پیما است که روسیه در 10 روز اخیر پرتاب می کند. روسیه هفته گذشته یک فروند موشک قاره پیمای دریایی از نوع 'بولاوا' و یک موشک سکو پرتاب از نوع 'توپول-ام' پرتاب کرد.

به عقیده کارشناسان، این موشک ها برای قدرت نمایی روسیه در برابر غرب و ناتو می باشد که اخیرا روابط آنها به دلیل مساله اوکراین پرتنش شده است.

ناتو هفته گذشته روسیه را متهم کرد نیروهای خود را برای تهاجم به شرق اوکراین آماده می کند و به ارسال تسلیحات و شبه نظامیان در مناطق دونتسک و لوهانسک ادامه می دهد.

آلکساندر گروشکو نماینده دائمی روسیه در ناتو هم روز چهارشنبه به این بلوک نظامی هشدار داد.

وی در مصاحبه با روزنامه روسی کامرسانت گفت: کشورهای عضو ناتو از اقداماتی که روسیه برای تامین امنیت خود به عمل می آورد، نباید تعجب کنند.

نماینده دایمی روسیه در ناتو افزود: سران بلوک ناتو باید این واقعیت را بپذیرند که اعمال فشار بر روسیه بی فایده است و آنها از این اقدامات خود هیچ نتیجه ای نخواهند گرفت.

گروشکو گفت: ناتو از حوادث اوکراین به عنوان بهانه ای برای بازگشت به دفاع منطقه ای دوره جنگ سرد استفاده می کند و توانمندی نظامی در کشورهای همسایه روسیه را افزایش می دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس