کد خبر 360001
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: در زمانی که هیچ پیمان‌کاری مسئولیت انتقال گاز از کرمانشاه به قصر شیرین را بر عهده نمی‌گرفت، سپاه با قبول این مسئولیت به عرصه مردم‌یاری و مردم‌داری ورود کرد. وی افزود: البته برای به سرانجام رساندن این پروژه، تعداد ۴۸ شهید نیز تقدیم این انقلاب شد؛ چون به دلیل ناامنی منطقه، هیچ پیمانکاری حاضر به انجام این کار نبود.

به گزارش مشرق به نقل از دفاع پرس، سردار حسین همدانی مشاور فرمانده کل سپاه  درخصوص فعالیت‌های عمرانی سپاه پاسداران اظهار  داشت: ورود سپاه به عرصه سازندگی را می‌توان از دوران دفاع مقدس دانست؛ زیرا در زمانی که هیچ پیمان‌کاری مسئولیت انتقال گاز از کرمانشاه به قصر شیرین را بر عهده نمی‌گرفت، سپاه با قبول این مسئولیت به عرصه مردم‌یاری و مردم‌داری ورود کرد.

وی افزود: البته برای به سرانجام رساندن این پروژه، تعداد ۴۸ شهید نیز تقدیم این انقلاب شد؛ چون به دلیل ناامنی منطقه، هیچ پیمانکاری حاضر به انجام این کار نبود.

سردار همدانی با اشاره به اینکه کارکنان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، افسران و سربازان سازندگی هستند، بیان داشت: کارهایی که این قرارگاه در بخش‌های مختلف کشور و در عرصه‌های مختلف سازندگی و عمرانی انجام می‌دهد، به نوعی عبادت محسوب می‌شود؛ لذا با سرعتی که قرارگاه در عرصه سازندگی دارد، در آینده فتوحات بیشتری را از سوی این قرارگاه در عرصه سازندگی، شاهد خواهیم بود.

وی درخصوص ادعای برخی مینی بر اینکه این قرارگاه عرصه را برای فعالیت بخش خصوصی تنگ کرده است، عنوان کرد: هرگاه فردی یا سازمانی، فعالیتی را با سرعت و کیفیت قابل قبولی در راستای پیشرفت جامعه انجام می‌دهد و می‌خواهد الگویی برای دیگران باشد، عده‌ای تلاش می‌کنند تا به هر نحو ممکن مانع تحقق چنین فعالیت‌هایی شوند؛ لذا اظهارات افرادی که چنین ادعایی دارند را می‌توان در این قالب ارزیابی کرد.

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: البته ممکن است در این بین کسانی هم باشند که اظهارات‌شان ناشی از آگاهی اندک نسبت به فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) باشد؛ در این‌صورت قرارگاه وظیفه دارد تا با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع این افراد را آگاه سازد.

وی با تأکید بر اینکه از سوی دیگر ده‌ها مؤسسه خصوصی در زیرمجموعه این قرارگاه فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند، تصریح کرد: همان‌گونه که مردم در دوران دفاع مقدس جنگ را اداره می‌کردند و نه بخش‌های دولتی، اکنون نیز در بخش سازندگی این مردم هستند که در عرصه سازندگی حضور دارند؛ به عبارت دیگر در سازندگی هم نیاز به حضور مردم داریم؛ اما موتور محرک مردم در عرصه‌های سازندگی باید بسیج باشد؛ به همین خاطر ما این قرارگاه را یک قرارگاه شکل‌گرفته بر پایه بسیج می‌دانیم.

سردار همدانی در ادامه به نقش این قرارگاه در کمک به سازندگی کشورهای اسلامی منطقه و فرامنطقه‌ نیز اشاره کرد و گفت: رزمندگان ما همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در بخش امنیتی و نظامی، در کمک به ملت‌های تحت ستم و مبارزین مردمی مانند مردم غزه، نشان دادند می‌توانند کمک‌دهنده باشند، امروز نیز در عرصه‌های سازندگی می‌توانند به همه کشورهای اسلامی کمک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سيروس نبي ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    كاش ميگفتين زيبا كلام ميرفت گاز ميكشيد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس