کد خبر 35945
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۲

شهر مقدس مشهد نوروز 90 را همچنان بر بال ملائک سپري خواهد کرد تا در محفل همنشيني با رهبر فرزانه انقلاب سال نو را در جوار حضرت ثامن الائمه (ع) آغاز کند. <BR>

به گزارش مشرق،مهر نوشت: مردم سراسر کشور براي حضور در فضاي بهشتي حرم آقا علي بن موسي الرضا (ع) خود را به مشهد رسانده اند، از تبريز در غربي ترين نقطه تا زاهدان و بندرعباس در شرق و جنوب و سرزمين سرسبز گيلان و مازندران، همه در گرداگرد مضجع شريف آقا جمع شده اند.

ساعاتي ديگر سال تحويل خواهد شد، چراغهاي رنگي صحن ها مهربانتر از هميشه نور مي پاشند، ميليونها دست به دعا بلند خواهد شد. سرهاي بيشماري به علامت بندگي بر سجاده ها خواهد نشست، ترنمهاي انسانهاي دلشکسته و به خدا پيوسته در قنوتي طولاني به محضر ربوبي آن رحمت بي انتها تقديم خواهد شد. در اين سراي عارفانه نذر و نياز بيشتر از هر روز رواج دارد.

لحظه هاي تحويل سال چه نيکو است وقتي سيد انقلاب در حرم باشد

براي ايرانيها تحويل سال مثل شب قدر مي ماند، با همان خضوع و خشوع و اخلاص پاي به مکانهاي مذهبي مي نهند، با همان اميد و قرب به استجابت دعايشان ايمان دارند، با همان غصه هاي ترک خورده عرض حال مي دهند. ناگهان هزار نفر با هم صلوات مي فرستند.

لحظه هاي تحويل سال چه نيکو رسمي است براي ما ايرانيها تا از فرصت آن براي شستن باطنمان استفاده کنيم، براي پالايش روحمان کمک بگيريم، خانه دلمان را تکاني بدهيم و رفتار و کردارمان را غبارروبي کنيم تا به مدد محول الحول و الاحوال دچار حول حالنا الي احسن الحال شويم.

و اگر اين دور هم نشيني دعا و عبادت در حرم مطهر امام هشتم باشد و رهبري نيز از راه رسيده باشد قطعأ اين شور و شعف مضاعف هم خواهد شد.

تحويل سال در مشهد اينچنين وضعي دارد. در هنگامه اين اتفاق طبيعت گرداگرد حرم، صحنها و رواقها را مشهدي و زوار پر خواهند کرد.

دامن عشق به خدا و معصومين را پشتوانه اجابت حرفهاي تلنبار شده اشان مي کنند. اگر شانس ياري کند و دستهاي گرو گرفته اشان با مشبکهاي پنجره فولاد گره بخورد که توفيق يار شده است.

آستان قدس رضوي براي بهتر برگزار کردن اين ثانيه هاي بيقراري 30 هزار خادم رسمي و افتخاري خود را بکار گرفته و تمام بضاعت و امکاناتش را هم بسيج کرده است.

زائران خود را به نسيم بهاري مي سپارند

زائر آقا وارد صحن که مي شود پرچم هميشه در اهتراز گنبد طلا، به علامت خوش آمدن زوار و قبولي دعوت خود را به نسيم بهاري مي سپارد. خوشحال از اين همه عنايت خود را به سقاخانه مي رساند تا با کاسه اي آب عطش برگيرد.

 

صداي دلنشين بال کبوترهاي چاهي ذوق زده اثر مي کند. اشک پهناي صورتش را مي پوشاند، به حال کبوترها غبطه مي خورد که هر صبح و شام امکان سلام به آقا را دارند اما هاتفي درونش را در مي نوردد که به آقا از هر جا که هستي مي تواني سلام دهي و هر که هستي جواب باز مي ستاني و اين مشهد مهر و محبت امام را با چه گوهري، مي توان طاق زد.

براي ما مشهديها سالي يکبار حضور اين سيد بزرگوار غنيمت است. خوشحاليم که در همين دقايق نازل مي توانيم از نفس قدسي اش مدد بگيريم و از برکت دعايش که هيچ فردي از مردم ايران را بي نصيب نمي گذارد بهره ببريم.

همه آرزو مي کنند اين فرصت را در شهر مشهد باشند و صداي نقاره خانه را که به علامت نو شدن سال در فضاي شهر طنين مي اندازد ببينند.

چند سالي است که براي مشهديها اين توفيق به ميزباني ميهماني گرانقدر نيز مزين شده است. جمعيت انبوهي که در صحنها و رواقها و خيابانهاي اطراف حرم استقرارمي يابند سيماي ميهمان عزيزشان را از نظر دور نمي کنند و برايش دعا مي کنند.

زائران و مجاوران چه مي گويند

رضا الماسي از شهروندان اصفهاني مي گويد: آمده ام تا عرض ارادتي به آقا داشته باشم و از صحن و سراي ضامن آهو، با خدا راز و نياز کنم. او سفر رهبري در آغاز سال نو به مشهد را مايه خرسندي اش مي داند و مي گويد: لطف ديدن ايشان هم اين سفر را شيرين تر خواهد کرد.

همه ايران به مشهدالرضا متصل است

سيما بيگلري از اهالي تبريز نيز با اشاره به فضاي وصف ناپذير نوروز در مشهد، زيارت امام رضا (ع) در آغاز سال نو را نقطه عطف حرکت آينده خود مي داند.

او عاشقانه اعتقاد دارد، هر چند همه ايران به مشهد الرضا متصل است و مشهد شهر دوم هموطنان محسوب مي شود اما بودن در کنار آقا طعم ديگري دارد.

مشهد با تحويل سال جامه نو مي کند، گلهايش به علامت تعظيم در برابر ارادتمندان امام غريبان سر فرود مي آورند. دشتهايش سخاوتمندانه بر چهره رهگذران لبخند مي زند، کويرش هم مهربانتر از هميشه زوار را مشايعت مي کند، تا کاروانهاي زيارت و سياحت از راه برسند. تحويل سال را حرم باشند و ديگر لحظات را در شهري که به اندازه همه تاريخ ديدني دارد، سپري کنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس