کد خبر 359358
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

همزمان با ورود آخرین گروه از نیروهای پیشمرگ کردستان عراق به شهر کوبانی همراه با تجهیزات و سلاح‌های سنگین درگیری‌های شدیدی میان کردها و اعضای داعش در کوبانی رخ داد که موجب کشته شدن چند تن از دو طرف شد.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، آخرین گروه از نیروهای پیشمرگ از غرب شهر کوبانی وارد این شهر شدند و سلاح‌های سنگین و تجهیزات و موشک‌هایی را وارد کوبانی کردند و آماده جنگ با اعضای داعش هستند.

رهبران پیشمرگ‌ها با دیگر رهبران نظامی کرد در کوبانی دیدار و اعلام کردند که ماموریت این گروه کمک به کردها و کوبانی و حمایت از آنها با سلاح با هدف مقابله با گروه داعش است.

همچنین نیروهایی از ارتش آزاد سوریه وارد غرب کوبانی شده و آماده دفاع از این شهر با سلاح‌های سنگین و تجهیزات پیشرفته شدند.

با ورود پیشمرگ‌ها به کوبانی، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه از استراتژی ائتلاف ضد داعش انتقاد کرد و در دیدار با فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود گفت: چرا جنگنده‌های ائتلاف تنها شهر کوبانی را بمباران می‌کنند اما شهرهای دیگر مثل ادلب در شمال سوریه را بمباران نمی‌کنند.

همچنین خبرنگار الجزیره در کوبانی اعلام کرد که بیشتر محورهای این شهر صحنه درگیری‌هایی میان کردها و اعضای داعش بوده است.

در همین راستا و به مناسبت روز جهانی همبستگی با کوبانی (عین‌العرب) هزاران کرد در ترکیه تظاهرات کردند.

همچنین حدود 800 تن در بروکسل و 500 تن در لندن نیز در همبستگی با کوبانی دست به تظاهرات زدند. همچنین تظاهرات مشابهی در مونیخ و هامبورگ و پاریس رخ داد. این در حالی است که ائتلاف ضد داعش به حملات خود علیه این گروه در کوبانی ادامه می‌دهد.

همچنین فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف پنج حمله را به پایگاه‌های داعش در عراق و پنج حمله دیگر را به پایگاه‌های این گروه در سوریه انجام داده‌اند.

از سوی دیگر، رامی عبدالرحمان، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای کرد از حمله جدید داعش به شمال کوبانی که صحنه درگیری‌های شدیدی بوده است، ممانعت به عمل آوردند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، 11 تن از اعضای داعش در حملات ائتلاف که شامل مناطقی در استان الرقه نیز است، کشته شده و 15 تن از نیروهای کرد نیز در درگیری با داعش در کوبانی و اطراف آن کشته شدند.

عصر جمعه حدود 20 خودروی نظامی با 150 تن از نیروهای کرد عراق وارد کوبانی شدند تا از این شهر در برابر حملات داعش دفاع کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرهاد ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    درود بر کردها، اگر کردها نبودن داعش عراق و سوریه را تصرف کرده بود.
  • ناشناس ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    البته یادت نره نیروهای حاج قاسم بودن که نیروهای کرد از هم پاشیده رو منسجم کردن و به گفته سردار حاجی زاده حاج قاسم و 70 تن از نیروهاش اربیل رو نجات دادن
  • جاوید ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    درستش اینه که درود بر کردهای باغیرت که با کمک و همدلی با هموطنان غیر کردشون تونستند جلوی دشمن رو بگیرند نه حاج قاسم, نه کرد, نه عرب و نه عشایر هیچ کدوم نمی تونستند به تنهایی از پس اونا بر بیان . بلکه اتحاد همه با هم همیشه راهگشاست
  • joonoob ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    درود بر کردها که مقاومت کردند بدون کمک از اینور و آنوری ها..
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    کردهای سوریه رو نمیدونم ولی اگه کردهای عراق نبودند داعش هم به عراق حمله نمیکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس