کد خبر 358875
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱

یک نماینده اتحادیه میهنی در پارلمان منطقه کردستان از توطئه ترکیه برای سقوط «عین العرب»(کوبانی) همزمان با ورود نیروهای پیشمرگه به این شهر خبر داد.

به گزارش مشرق،  «فرهاد سنگاوی»، نماینده پارلمان منطقه کردستان وابسته به فراکسیون اتحادیه میهنی از سیاست یک بام و دو هوای آنکارا در قبال شهر «عین العرب» پرده برداشت و از تسهیل ورود تکفیری‌های داعش به این شهر از سوی ترکیه خبر داد.

خبرگزاری «کردپرس» به نقل از این نماینده پارلمانی نوشت: ترکیه می‌خواهد همزمان با ورود نیروهای پیشمرگه به کوبانی، هزار و 300 عضو داعش را به این شهر اعزام کند تا کوبانی توسط آنها سقوط کند.

سنگاوی در گفت‌وگو با کانال کُردی زبان «پیام» افزود: علیرغم موافقت با اعزام نیروی پیشمرگه به کوبانی از خاک ترکیه، آنکارا 15 روز است که از ارسال مهمات و مواد غذایی به کوبانی ممانعت به عمل می آورد تا مدافعین کُرد شکست خورده و شهر سقوط کند.

وی افزود: ترکیه قصد دارد همزمان با ورود نیروی پیشمرگه به کوبانی، هزار و 300 عضو داعش که پیشتر نتوانسته بودند از خاک ترکیه به صفوف این گروه در کوبانی ملحق شوند، به این شهر اعزام کند.

وی اعلام کرد که اگر نیروی پیشمرگه از این اقدام ترکیه آگاه باشد و سکوت کند، این اقدام مزدوری برای ترکیه خواهد بود و این نیرو مزدوری را قبول نخواهد کرد و به کوبانی وارد نخواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    خردوغان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس