بر اساس یک فایل صوتی تازه انتشار یافته، مجلس مشورتی گروه تکفیری داعش، «ابوبکر البغدادی» را از خلافت خودخوانده برکنار و یک سعودی‌تبار را جانشین وی کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه‌های خبری عراقی اعلام کردند که «ابومحمد العدنانی» سخنگوی گروه تکفیری‌ داعش با انتشار یک فایل صوتی که در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی تکفیری منتشر شده، اعلام کرده است که مجلس مشورتی داعش «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده این گروه را خلع و شخص دیگری را جانشین او کرده است.

هنوز روشن نیست این خبر چقدر صحت دارد اما این خبر در پایگاه‌های خبری مختلف عربی از جمله «پانوراما الشرق الاوسط» و «دنیا الوطن» بازنشر شد.

العدنانی بدون اشاره به هویت و نام خلیفه خودخوانده جدید گفت: « مجلس مشورتی داعش ابوبکر البغدادی را عزل و بیعت با وی را لغو می‌کند و یک خلیفه جدید سعودی تبار را جایگزین او می‌کند».

این تصمیم پس از آن گرفته شده که اخباری درباره فرار بغدادی از میدانهای جنگ و مخفی شدنش در موصل یا سوریه منتشر شد. هفته گذشته نیز اخباری درباره محاصره شدن البغدادی به دست ارتش عراق منتشر شد.

عدنانی گفت: کسی که -به تعبیر او- از یاری مومنان روی برگرداند و از میدان‌های جهاد عقب‌نشینی کند، خلیفه نیست و بیعتی با وی بر گردن اعضای داعش نیست. میدان های جهاد پر از مسائل غیرقابل پیش بینی است و باید قدرت مقابله داشت. ما با خلیفه‌ای جدید بیعت خواهیم کرد و متعاقبا نام وی را اعلام خواهیم کرد. وی سپس به بیعت با خلیفه جدید فرا خواند.

البغدادی پس از «ابومصعب زرقاوی» سرکرده گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق» که در سال 2006 میلادی به هلاکت رسید و «بوحمزه المهاجر» و «ابوعمر بغدادی»، که در سال 2010 در حمله هوایی آمریکایی ها از پای در آمدند، چهارمین سرکرده گروه تروریستی داعش است که اکنون -به تعبیر رسانه‌ها- خطرناک ترین فرد دنیا محسوب می شود.

نام اصلی بغدادی، «ابو دعاء» یا «الکرار»، «ابراهیم بن عواد بن ابراهیم بن علی بن محمد بدری هاشمی قرشی حسینی» است. وی سال 1971 در شهر سامرا متولد شد، و اینک حدود 41سال دارد.

بغدادی که فعالیت خود را با عضویت در تشکیلات تروریستی القاعده در عراق آغاز کرد و سال 2010 به دستور بن لادن سرکرده سابق القاعده که به دست آمریکایی ها به هلاکت رسید، به سرکردگی شاخه القاعده در عراق منصوب شد. وی سوگند یاد کرد که انتقام بن لادن را از آمریکایی ها بگیرد؛ وی با اجرای چند عملیات تروریستی هولناک در عراق علیه نظامیان عراق و آمریکا در واقع سوگند خود را عملی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید عادل میراحمدی بهنمیری ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    سلام. به روش اسلام ناب حق میتوان بر تمام مسلمین جهان ضربه زد از برنامه های استکبار جهانی است. هیهات من ذلة. التماس دعا یاعلی(ع)
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    ابراهیم بن عواد بن ابراهیم بن علی بن محمد بدری هاشمی قرشی حسینی
  • سارا ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    لابد حالا با عبدالعزیز بن عبدالله بیعت می کنند (مفتی اعظم عربستان)
  • مهدی مرادیفر ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    لعنت براجدادنجسشان برای اسماکثیفشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس