کد خبر 359330
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

عملکرد خوب ورزشکاران زن ایرانی در دو رویداد بزرگ آسیایی در اینچئون نشان داد، که آنان در صورت حمایت بیشتر، ورزش ایران را برای رسیدن به جایگاهی رفیع در آسیا و جهان می توانند همراهی کنند.

به گزارش مشرق، زنان ورزشکار اعم از توانمند و معلول نشان دادند هر جا مسئولان تبعیض قائل نشده و اعتباری یکسان و امکاناتی مشابه در اختیارشان قرار دهند، همپای مردان و در بسیاری مواقع جلوتر از آنان حرکت کرده و با کسب مدال و سهمیه های ورزشی برای کشور افتخار آفرین بوده اند.

در چنین شرایطی اما به نظر می رسد مسئولان و مدیران فدراسیون فوتبال یا به توانایی زنان اعتقادی ندارند یا به گفته برخی مربیان، دست هایی در کار است تا مانع حضور توانمند زنان در عرصه های مختلف آسیایی یا جهانی شوند.

جام جهانی کوچک فوتسال زنان امسال پس از انصراف کشورهای روسیه و ژاپن برای میزبانی آن، سرانجام آذرماه به میزبانی کاستاریکا در آمریکای مرکزی برگزار می شود، اما تا امروز (11 آبان ماه) هیچ خبری از اینکه تیم فوتسال زنان به این رقابت ها اعزام می شود یا خیر ؟ نیست.

البته فریده شجاعی معاون رییس فدراسیون فوتبال هفته گذشته در گفت و گو با ایرناگفت: به دلیل دوری راه که منجر به خستگی بازیکنان و پایین آمدن عملکرد آنان می شود تیم فوتسال زنان به کاستاریکا اعزام نخواهد شد.

وی تلویحا هزینه بالای این سفر را نیز دلیل دیگرعدم اعزام بازیکنان به کاستاریکا دانسته بود.

آنچه دراین میان جالب توجه بوده خبری است که دیروز فدراسیون فوتبال منتشر کرد و حکایت از آن داشت که تیم ملی فوتسال مردان راهی جام جهانی کوچک در برزیل می شود، اما سفر تیم فوتسال زنان به این جام در کاستاریکا لغو شده است.

شهناز یاری و فروزان سلیمانی سرمربی و مربی تیم ملی فوتسال زنان در گفت و گو با ایرنا اعلام کردند که هنوز از سوی فدراسیون خبری در خصوص لغو سفر این تیم منتشر نشده است و امیدوارند که برای حمایت از تیم ملی فوتسال زنان به منظور حضور قدرتمند در جام ملت های آسیا 2015 که فروردین ماه 93 برگزار می شود، این تیم به این رقابت ها اعزام شود.

اگر قرار است تیم ملی فوتسال مردان کشورمان به سبب حضور همه ساله اش در این رقابت ها به برزیل اعزام شود، باید تیم زنان هم به این رقابتها اعزام شود تا آمادگی لازم را برای حضور پرقدرت در مسابقات آسیایی کسب کند. مسلما هیچ تیمی بدون شرکت در مسابقات بزرگ به یک قدرت تبدیل نمی شود و اگر این گونه مسابقات ازتیم فوتسال زنان دریغ شود، آنان یک تجربه مهم را از دست خواهند داد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس