وزير امور خارجه امريکا ادامه داده که مردم کشورهاي دستخوش تغييرات از کمک‌هاي ما استقبال مي‌کنند اما از اينکه به‌نحوي اقدام کنيم که القاي تلاش براي تصاحب انقلاب آن‌ها شود، استقبال نمي‌کنند.<BR> <BR>

هيلاري کلينتون که دو هفته قبل به مجلس سناي امريکا فراخوانده شد تا در مورد حوادث خاورميانه و شمال افريقا توضيح بدهد، سعي کرده مسئوليت اين قيام‌هاي مردمي را متوجه ايران کند تا ضمن توجيه آشفتگي سياسي و عملياتي امريکا در قبال اين حوادث، ناتواني دولت در پيش‌بيني و مديريت آن‌ها را طبيعي بخواند.

به گزارش مشرق به نقل از رجانيوز، بخش‌هايي از اظهارات کلينتون در اين نشست را آسوشيتدپرس منتشر کرد که بر مبناي آن وزير امور خارجه امريکا ادعا کرده بود حکومت ايران سعي دارد بر اين تحولات اثر بگذارد و با مخالفان در مصر، بحرين و يمن در تماس است.

با اين حال، گفته مي‌شود کلينتون در بخش منتشرنشده اظهارات خود با تأکيد بر اينکه ايران تنها رقيب جدي امريکا در اين تحولات است، افزوده اين کشور از طريق رابطين خود در حزب‌الله و حماس بر تحولات اثرگذاري مي‌کند.

وزير امور خارجه امريکا ادامه داده که مردم کشورهاي دستخوش تغييرات از کمک‌هاي ما استقبال مي‌کنند اما از اينکه به‌نحوي اقدام کنيم که القاي تلاش براي تصاحب انقلاب آن‌ها شود، استقبال نمي‌کنند.

در عين حال، کلينتون در پاسخ به انتقاد برخي اعضاي مجلس سنا خاطرنشان کرده که از جريان‌هاي مخالف رژيم ايران در داخل و خارج از اين کشور به ما گفته‌اند که از آن‌ها حمايت علني نکنيم چرا که با توجه به روحيات و گرايش‌هاي مردم ايران، حمايت علني ممکن است اثر عکس داشته باشد.

اظهارات کلينتون در مورد حمايت مخفيانه از جريان ضد انقلاب در حالي است که کنگره امريکا هر سال رسماً بودجه‌هاي مشخصي با پيشنهاد دولت اين کشور در زمينه ايجاد ناآرامي و حمايت از اين جريان‌ها تصويب مي‌کند و در جريان فتنه 88 نيز با تمام توان امنيتي و پشتيباني‌هاي متنوع مالي، فناوري و تبليغاتي به ميدان آمد و بارها از تريبون‌هاي رسمي از آن‌ها حمايت کرد.

در عين حال، به نظر مي‌رسد نفرت عمومي شکل گرفته در مردم ايران در قبال جريان فتنه که در سال 89 با تکرار رفتارهاي ساختارشکنانه البته با ريزش‌هاي عميق و وسيع به جريان ضد انقلاب تغيير فاز داد، حاميان امريکايي آن‌ها را به اين نتيجه رسانده که در اظهار حمايت‌هاي خود با احتياط بيشتري عمل کنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس