کد خبر 358384
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳

تصمیم خرید جنگنده‌های شکاری از سوی آرژانتین، انگلیس را به شدت نگران کرده است.

به گزارش مشرق، یک کهنه‌سرباز انگلیسی که در جنگ «مالویناس» علیه آرژانتین شرکت داشته است، نسبت به تصمیم آرژانتین برای خرید 24 هواپیمای جنگنده شکاری نسل چهارم از شرکت سوئدی «ساب گریپن» هشدار داد.

«روبرت فاکس» فرستاده شبکه «بی‌بی‌سی» در درگیری سال 1982 میلادی از اینکه مجلس انگلیس پس از اظهارات «آگوستین روسی» وزیر دفاع آرژانتین در خصوص خرید هواپیماهای مذکور، واکنشی از خود بروز نداده اظهار ناراحتی و تصریح کرد: این اولین باری است که پس از جنگ سال 1982، آرژانتین چنین هواپیماهای نظامی بزرگی خریداری می‌کند.

وی سپس خاطرنشان کرد که آرژانتینی‌ها با خرید این هواپیماها اهدافی جدی را دنبال می‌کنند، زیرا هواپیماهای «گریپن» از ناوهای هوایی نیروی هوایی انگلیس بسیار کارآمدتر هستند و بدین ترتیب به راحتی می‌توانند طی 5 تا 8 سال آینده با هر یک از جنگنده‌های نیروی هوایی انگلیس رقابت کنند؛ نیروی هوایی آرژانتین در این مدت در نظر دارند به کارگیری هواپیماهای شکاری مذکور را به طور کامل عملیاتی کند.

«روسی» وزیر دفاع آرژانتین طی هفته‌های گذشته چندین توافق‌نامه همکاری استراتژیک را با برزیل و کشورهای همسایه خود به امضاء رسانده تا به این صورت آرژانتین در ساخت یکسری از هواپیماهای «امبرائر KC-390» مشارکت کند؛ وی همچنین اعلام کرد که کشورش قصد دارد 24 هواپیمای جنگنده شکاری نسل آخری شرکت «ساب گریپن» را خریداری کند.

این خرید که می‌تواند هزینه‌ای به میزان 3 هزار میلیون دلار را برای این کشور در بر داشته باشد اهدافی چون تغذیه و به روز رسانی ناوگان هوایی آرژانتین را در بر دارد.

این خبر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیسی داشت به طوری که روزنامه «ایونینگ استاندارد» در یکی از شماره‌های خود اذعان داشت: تصمیم آرژانتین برای خرید هواپیماهای شکاری پیشرفته، مهم‌ترین چالش پیش روی انگلیس از زمان پایان جنگ «مالویناس» در سال 1982 می‌باشد؛ هواپیماهای شکاری شرکت «ساب گریپن» از هواپیماهایی که انگلیس از آن‌ها برخوردار است بسیار پیشرفته‌تر می‌باشد.

 جزایر «مالویناس» نزدیک به 2 قرن است که منشأ جنگ و درگیری بین آرژانتین و انگلیس می‌باشد؛ جنگی که در سال 1982 بر سر این جزایر رخ داد به کشته شدن 650 نظامی آرژانتینی و 255 نظامی انگلیسی انجامید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    توهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس