کد خبر 358380
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دولت در سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات انسداد مرزها را اختصاص داد افزود: امسال نیز دولت قول داده ۱۰۰ درصد این اعتبارات را اختصاص دهد.

به گزاش گروه اجتماعی مشرق، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح چهارشنبه در جریان سفر به لرستان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در مورد روند انسداد مرزها اظهار داشت: همه امکانات نیروی انتظامی، سپاه و ارتش متوجه مرزها است و مراقبت ها و هماهنگی ها در اوج تهدیدات را کاملا درک می کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش دشمنان این است که ما در وسط این همه ناآرامی ها در منطقه آرام نمانیم ادامه داد: دشمن می خواهد جمهوری اسلامی ایران مرکز اتکایی برای منطقه نباشد و امنیت امروز کشور موجب حسد دشمنان است.

سرمایه گذاری ها در مرز با قوت بیشتری ادامه دارد

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه گروههای تروریستی در مرزها گاه و بیگاه تحرکاتی دارند و آسیب هایی وارد می کنند ادامه داد: سرمایه گذاری ها در مرز با قوت بیشتری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دولت در سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات انسداد مرزها را اختصاص داد افزود: امسال نیز دولت قول داده است ۱۰۰ درصد این اعتبارات را اختصاص بدهد.

سردار احمدی مقدم یادآور شد: امکانات نیروی انتظامی و به خصوص سپاه برای جاده های مرزی در شرق کشور و تکمیل انسداد مرز در صحنه وارد شده و کار با سرعت در حال پیشرفت است، البته مناطق جغرافیایی سخت و صعب العبور بوده و کار مهندسی هم با کندی پیش می رود ولی با تمام توان در حال انجام است و جای نگرانی نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای مرزی در آمادگی هستند و همه امکانات را بسیج کرده ایم که کمبودها و نواقص را برطرف کنیم.

رونق اقتصادی در مرزها به ارتقای امنیت کمک می کند

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در زمینه مرز نشینان تامین امنیت با نیروی انتظامی است ادامه داد: در هیچ جای جمهوری اسلامی ایران از جمله در مرزی ترین نقاط جایی نیست که امنیت برای توسعه، پیشرفت و سرمایه گذاری وجود نداشته باشد.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه هر سرمایه گذاری بخواهد کار کند ما امنیت او را تامین می کنیم افزود: در زمینه رونق مناطق مرزی به لحاظ اقتصادی دولت مسئول و مشغول است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در زمینه ساماندهی آبهای سطحی و ایجاد اشتغال سرمایه گذاری خوبی در مرزها در حال انجام است عنوان کرد: امیدواریم رونق اقتصادی در مرزها به ارتقای امنیت کمک کند.

پدافند غیرعامل در نیروی انتظامی با ۵۰ برنامه بومی سازی شد

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به بحث پدافند غیرعامل در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل در نیروی انتظامی را با ۵۰ برنامه و فعالیت بومی سازی کرده ایم.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه پدافند غیرعامل به معنی پایدارسازی سیستم و دفاع غیرمسلحانه برای کاهش آسیب پذیری ها است تصریح کرد: در حوزه زیرساختهای الکترونیک نیز باید مسیرهای جایگزین و امنی داشته باشیم که هر حادثه ای فعالیت ما را از کار نیندازد.

وی تصریح کرد: با این تفاسیر در چهارچوب دستورالعملهای پدافند غیرعامل در حال پیگیری کار هستیم ولی هنوز در ابتدای کار قرار داریم.

از قانون امر به معروف به عنوان فرصت استفاده کنیم

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با قانون امر به معروف و نهی از منکر نیز توضیح داد: قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس در حال بررسی و تبدیل به قانون است و از نظرات نیروی انتظامی نیز در کمیسیون های مربوطه استفاده شده است.

وی ادامه داد: ما باید از قانون به عنوان فرصت استفاده کرده و قانونمند کنیم وظایفی را که مردم و دولت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر می خواهند داشته باشند.

سردار احمدی مقدم با تاکید بر جلوگیری از افراط و تفریط در زمینه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: در حال حاضر اقدامات غیرمسئولانه هم در این زمینه داریم و کسانی هستند که در امر به معروف و نهی از منکر افراط می کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس فتوای مقام معظم رهبری وظیفه مردم دو موضوع بیشتر نیست ادامه داد: وظیفه نخست این است که با عمل و رفتار شایسته و نیکو رفتار درست را در میان مردم ترویج کنم و وظیفه دوم نیز این است که حداکثر با تذکر لسانی به صورت نرم و شایسته تذکر بدهیم.

خشونت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ممنوع است

سردار احمدی مقدم افزود: تندی و خشونت و به خصوص دست به کار شدن برای دستگیری و دعوا و مداخله در این زمینه ممنوع است.

وی یادآور شد: اگر قانون حدود را در زمینه امر به معروف و نهی از منکر معلوم کند هم ناهیان و آمران تکلیف خود را می دانند و هم نیروی انتظامی در حمایت از ناهیان و آمران که در بعضی مواقع مورد تعرض واقع می شوند تکلیف خود را می داند.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه قانون باید نحوه ادای این فریضه مهم را شفاف کند بیان داشت: در مجموع تصویب این قانون کار خوبی است و البته باید تصریح کنیم آنجا که نیاز به برخورد است فقط وظیفه حکومت از جمله نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است.

اخراج ماموران رشوه بگیر نیروی انتظامی

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با گرفتن رشوه در نیروی انتظامی نیز یادآور شد: در زمینه مبارزه با فساد در نیروی انتظامی بسیار جدی هستیم.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: حتی اگر گرفتن رشوه ۱۰ هزار تومانی توسط مامور انتظامی به اثبات برسد بدون شک اخراج می کنیم.

وی عنوان کرد: البته توجه به معیشت و منزلت کارکنان نیروی انتظامی بخش دیگری از وظیفه ما است که داریم پیگیری می کنیم.

دولت نیازهای نیروی انتظامی را تامین کند

سردار احمدی مقدم همچنین در زمینه ارتقا زیرساختهای امنیتی در کشور نیز گفت: وظیفه دولت است که نیازهای نیروی انتظامی را تامین کند که ما پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: البته ما هم بیکار نبودیم و با استفاده از فناوریهای جدید، سازماندهی مناسب تر و استفاده از پتاسیل شرکتهای خدمات حفاظتی بار امنیتی کشور همه ساله بهتر شده و دولت و مجلس نیز در حد توانایی کار می کنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    یه سری به جاده چالوس بزنید که محل تردد مردها و پسرهای خیابانی هستش که زنان و دختران خیابانی را به شمال می برند و زنا می کنند و بر می گردنند که ببینید رشوه چه کاربردی دارد. به چشم خودم دیدم که طرف حتی گواهینامه هم نداشته و حتی سنش به داشتن گواهینامه نمیرسیده.
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    فقط نبايد اخراجشون كرد. اول تنبيه عبرت آموز بعد اخراج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس