کد خبر 358260
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تأکید کرد: سخن گفتن غیرفرهنگی مشاور فرهنگی آقای رئیس‌جمهور توهین به مجلس است، این ادبیات بر خلاف ادعای تعامل سازنده بین مجلس و دولت است، این تعامل زننده است نه سازنده.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم برگزاری جلسه عصر امروز فراکسیون اصولگرایان مجلس با وزیر پیشنهادی علوم، اظهار داشت: ظاهراً اعضای فراکسیون اصولگرایان نسبت به برگزاری این جلسه احساس نیاز نکردند.

وی افزود: جلسه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با حضور تمام اعضا صبح امروز برگزار شد و در آن جلسه اعضای شورای مرکزی به این جمع‌بندی رسیدند که آقای نیلی‌احمدآبادی برای جایگاه معرفی شده به منظور تصدی سکان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توانایی لازم را ندارد.

رسایی همچنین یادآور شد: اعضای فراکسیون رهروان ولایت نیز به همین دلیل نتوانستند به این جمع‌بندی برسند و حتی برخی از آنها اعلام کردند که نیلی در جلسه با رهروان موضع شفافی درباره فتنه‌گران نگرفت، به همین دلیل مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان ضرورتی برای تشکیل جلسه مجمع عمومی با وزیر پیشنهادی علوم ندیدند.

نماینده تهران در مجلس بر همین اساس متذکر شد: همانطور که در مورد استیضاح فرجی‌دانا وزیر سابق علوم، اعضای فراکسیون اصولگرایان و نیز بخش اعظمی از اعضای فراکسیون رهروان ولایت نظرشان این بود که آقای فرجی‌دانا نمی‌تواند در وزارت علوم فعالیت‌اش را ادامه دهد، در خصوص آقای نیلی نیز همین جمع‌بندی به دست آمده، به همین دلیل جلسه عصر امروز فراکسیون اصولگرایان برگزار نشد و نمایندگان به کارهای مهمترشان رسیدند.

وی ادامه داد: با توجه به رفتار دولت در نحوه معرفی نیلی‌احمدآبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس و با توجه به اینکه آقای نیلی نه برنامه و نه انگیزه جدی برای اداره وزارت علوم دارد و نه اینکه خود دولت برای این موضوع تحرک جدی ندارد، همه اینها نشان می‌دهد که آقای نیلی‌احمد‌آبادی اصلاً گزینه اصلی دولت نیست و گزینه‌های دیگری مدنظر دولت است و دولت می‌خواهد هزینه‌های رأی ندادن به نیلی‌احمدآبادی توسط نمایندگان مجلس را در گزینه بعدی پیشنهادی برای این وزارتخانه برداشت کند.

رسایی با بیان اینکه دولت می‌خواهد با عدم رأی‌آوری نیلی‌احمدآبادی، مجلس را تحت فشار قرار دهد تا نمایندگان مجبور شوند به گزینه بعدی دولت در هر شرایطی رأی دهند، تأکید کرد: مجلس همواره نشان داده که سیاسی و جناحی رأی نمی‌دهد و نمایندگان همواره از یک استقلال رأی برخوردارند، حتی فراکسیون رهروان ولایت که خودش را حامی دولت می‌داند نیز به دلیل شبهات موجود نتوانست به جمع‌بندی برسد و نظر منفی خود را نسبت به وزیر پیشنهادی علوم اعلام کرده است.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس بر همین اساس با اشاره به اظهارات آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور که گفته بود «نمایندگان باید میان خواسته دانشگاهیان و خواسته‌های باج‌خواهان یکی را انتخاب کنند و استقلال خود را نشان دهند»، یادآور شد: این‌گونه سخن گفتن غیرفرهنگی مشاور فرهنگی آقای رئیس‌جمهور توهین به مجلس است، این ادبیات بر خلاف ادعای تعامل سازنده بین مجلس و دولت است، این تعامل زننده است نه سازنده.

نایب رئیس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس در ادامه تصریح کرد: دولت پیش از نیز ادعا کرده بود استیضاح فرجی‌دانا به دلیل پیگیری موضوع بورسیه‌ها توسط دولت بوده است، در حالی که هرگز این‌چنین نبوده است و دولت باید فردا اعلام کند که کدام نماینده موافق استیضاح فرجی‌دانا در همین چند مورد بورسیه‌های غیرقانونی نقش داشته است؟؟!

رسایی در پایان خاطرنشان کرد: دولت اگر 10 مورد دیگر هم برای وزارت علوم معرفی کند و آنها شرایط را نداشته باشند، مجلس به تکلیفش عمل می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    آفرین رسائی
  • مشرقی تیر ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    جناب رسایی رایم حلالت !!!!مرحبا !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس