رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: اولین حمله سایبری، حمله به نطنز بود که رییس جمهور آمریکا آن را اعلام کرد ولی پاسخی که ما به آن دادیم، سنگین بود.

به گزارش مشرق، نشست خبری مشترک سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل و امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) عصر امروز برگزار شد.

سردار جلالی در این نشست گفت: فردا مانور تست برق برگزار شده و بدون اطلاع قبلی، برق مراکز حیاتی، حساس و مهمی که باید برق اضطراری داشته باشند قطع می‌شود.

وی افزود: این رزمایش سال گذشته در نطنز برگزار شده بود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اولین حمله سایبری، حمله به نطنز بود که رییس جمهور آمریکا آن را اعلام کرد ولی پاسخی که ما به آن دادیم، سنگین بود و باعث شد فرمانده سایبری ارتش آمریکا، 3 ماه قبل به خاطر اطلاعات غلطی که به رییس جمهورشان داده بود، عزل و بازنشسته شود. این پنجه در پنجه ما با آنها بود.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: طبق دستورالعملی که به تصویب رییس ستاد کل نیروهای مسلح رسیده، تمام واحدهای نیروهای مسلح در سراسر کشور، در شرایط بروز حوادث طبیعی، می توانند بدون کسب اجازه از مرکز، به کمک بروند.

وی خاطرنشان کرد: 5 دانشگاه معین در رده‌های کارشناسی ارشد و دکترا رشته مختلف دانشجوی پدافند غیرعامل دارد.

جلالی ادامه داد: همایش ستادی برای معاونین وزیر بهداشت برگزار و نواقصی که داشتند مشخص شد.

رئیس پدافند غیرعامل کشور گفت: برابر تدبیر رهبری مبنی بر تعامل پدافند عامل و غیرعامل حدود 3 ماه پیش تفاهم‌نامه‌ای بین ما به امضا رسید و همایش علمی با نام پدافند جامع در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌‌الانبیاء (ص) برگزار شد.

جلالی گفت: در صنایعی که احساس می‌کنیم تولید محصول بومی برای دفاع ضروری است از آن حمایت می‌کنیم. به عنوان مثال یک شیر کنترل دهانه چاه نفت وجود دارد که در عمق 35 متری چاه نصب شده و ورود و خروج آن را کنترل می‌کند و مانع از آتش‌سوزی می‌شود که ما چند عدد از آن را خریداری کرده بودیم اما به دلیل تحریم‌ها دیگر به ما ندادند و ظرف 11 ماه توسط صنایع دفاع کشورمان تولید شد.

وی گفت: در دو دولت قبل، تفویض اختیار بین 5 وزیر، سردار فیروزآبادی و بنده شده بود که این کارگروه پدافند غیرعامل، مصوباتی در حد هیات دولت داشت ولی در این دولت این کارگروه هنوز صورت نگرفته است.

جلالی از تولید 100 محصول در حوزه پدافند غیرعامل خبر داد و افزود: از محصولات کلیدی دفاعی بصورت مستمر حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بنده با همه وزرا جز 2 نفر درخصوص پدافند غیرعامل صحبت کردم و مشکلی در این زمینه نداریم.

جلالی همچنین گفت: فردا همایشی در سازمان انرژی اتمی با محوریت مستحکم‌سازی و ایمن‌سازی برگزار می‌شود.

* رزمایش مشترک پدافند هوایی و غیرعامل تا پایان سال برگزار می‌شود

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) نیز در این نشست گفت: ما به دنبال مردمی کردن دفاع هستیم و در این راستا در توپخانه‌های صحرایی و دیده‌بان‌هایمان از مردم منطقه استفاده می‌‌کنیم.

وی افزود: پدافند غیرعامل باید در کنار پدافند عامل باشد تا شاهد پدافندی جامع باشیم و بایدد به شکل علمی و تخصصی پدافند غیرعامل را در جای جای پدافند هوایی قرار دهیم و در صورت تجمیع پدافند هوایی و غیرعامل شاهد تقویت بنیه دفاعی در عرصه هوایی خواهیم بود.

اسماعیلی تأکید کرد: در بسیاری از نقاطی که پدافند هوای گسترش دارد اگر پدافند غیرعامل نبود باید سه یا چهار برابر سامانه‌ها و سیستم‌هایی که داریم گسترش می‌یافتیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در پایان اظهار داشت: در رزمایش آینده که یک رزمایش مشترک است بخش زیادی از آن به پدافند غیرعامل اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: این رزمایش در سال جاری برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس