کد خبر 358173
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

رئیس جمهوری عراق اعلام کرد که به منظور برقراری روابط خوب با کشورهای منطقه به زودی به عربستان خواهد رفت.

به گزارش مشرق، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نوشت: فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق در دیدار با تعدادی از روسا و نمایندگان رسانه‌های خبری عراق اعلام کرد که روابط عراق با کشورهای همسایه اردن، کویت، عربستان و ایران به سمت خوبی پیش می‌رود.

فواد معصوم تاکید کرد: ایرانی‌ها برای مبارزه با داعش به نیروهای عراق به ویژه نیروهای پیشمرگ در دو استان نینوا و دیالی کمک کردند.

وی افزود: روابط ما با ترکیه به طور کلی خوب بوده اما این کشور همچنان در چگونگی جنگ با داعش محتاطانه عمل می‌کند که امیدواریم در آینده نزدیک به توافق نهایی در این خصوص دست یابیم.

وی در خصوص روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس افزود: روابط ما با کشورهای خلیج (فارس) روز به روز در حال پیشرفت است و سعی دارم تا به منظور تحکیم روابط بیشتر خود با کشورهای همسایه در آینده‌ای نزدیک به عربستان سفر کنم.

معصوم با اشاره به نشستی که عربستان به منظور مبارزه با تروریسم در 11 سپتامبر گذشته برگزار کرد، افزود: این نشست به منزله نقطه عطفی برای مشارکت کشورها در مبارزه با تروریسم بود.

فواد معصوم تصریح کرد: فکر و ایده نشست بین‌المللی برای مبارزه با داعش از سوی فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه مطرح شد که وی در تماسی از من خواست از این ایده و طرح حمایت کنم که به همین منظور نشستی را با تمام کشورهای منطقه تشکیل داد.

وی افزود: پس از درخواست اولاند برای حضور کشورهای جهان در این نشست ما خواستیم تا ایران هم در این نشست مستثنی نشود حضور داشته باشد اما در نهایت آنان با حضور ایران در این نشست مخالفت کردند.

فواد معصوم در خصوص ماهیت جنگ علیه داعش افزود: برای نابودی داعش نباید تنها به بعد نظامی توجه کرد بلکه این مساله حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی را می‌طلبد چرا که همگان باید بدانند داعش تنها خطری برای عراق نیست بلکه تمام منطقه و جهان را تهدید می‌کند.

رئیس جمهوری عراق تصریح کرد: کمکی که هم اکنون به عراق می‌شود کافی نیست چرا که ما به حمایت بیشتری در این خصوص نیاز داریم.

وی ادامه داد: درخواست کمک از نیروهای زمینی عاقلانه نیست چرا که مشکلات زیادی را در پی دارد ما دریافتیم که بازسازی توان نیروهای مسلح و آماده سازی و آموزش نظامی آنان امری ضروری است که کشورهای زیادی برای این امر به ما اعلام آمادگی کرده‌اند. ما به این سمت گام‌هایی را برداشته‌ایم و انتظار داریم که طی چند ماه آتی ارتش قوی که قادر به نابودی تروریسم باشد در اختیار داشته باشیم.

فواد معصوم دستیابی به پیشرفت در میدان‌های نظامی در سطح عراق را با تحقق آشتی ملی در ارتباط دانست و افزود: کنفرانس آشتی ملی ترتیب داده شده که توسط ریاست جمهوری پس از پایان مراسم ماه محرم برگزار خواهد شد.

فواد معصوم اعلام کرد: تلاش‌هایی که پیشتر در زمینه آشتی ملی صورت گرفت به نتیجه و پیشرفتی منجر شد و کسی که مسئولیت این امر را برعهده می‌گیرد باید مورد اعتماد همه باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    باید اول می رفتی عربستان رفتن به کشور اجنبی های ایرانی چه معنی داره؟ هم زبانان هم خونان و اقوام تو سعودی ها و حاشیه خلیج هستن
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    ای راشد پست فطرت لعین ابن لعین حالا دیگه اینطوری پست میگذاری؟ یکروز بنام البرت و یکروز دیگه بنام زنان و حالا؟
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    خلیج فارس بکوری چشم تو ای یابو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس