کد خبر 358061
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷

در حالی که ارتش عراق با کمک نیروهای داوطلب مردمی در حال پیشروی علیه داعش است و بغداد تحرکات مفیدی را در الانبار انجام می‌دهد، تکفیری‌ها بر روی تشدید حملات تروریستی در بغداد متمرکز شده‌اند.

به گزارش مشرق، تعهد بغداد به آموزش و تجهیز 30 هزار نیرو از عشایر الانبار برای مبارزه با داعش، توقیف خودروی بمب‌گذاری شده در شرق بغداد و ...از جدیدترین تحولات امنیتی عراق است.

مرگ 16 تکفیری در الرمادی

سرلشگر «عبدالله البیدر» معاون فرماندهی عملیات الانبار گفت که نیروهای ارتش عراق 16 تکفیری داعش را طی یک درگیری مسلحانه در منطقه «الملعب» در شهر «الرمادی» مرکز استان «الانبار» کشتند.

عصر دیروز نیز بیش از 90 تکفیری در مقابله با ارتش در منطقه «عامریه» در شهر «فلوجه» کشته شدند.

داعش خانه‌های 2 فرماندار را در تکریت منفجر کرد

تکفیری‌های داعش در منطقه «المعتصم» در جنوب شهر «تکریت» منازل «مقصود شهاب» فرماندار «الدور» و «محمود خلف» فرماندار «سامرا» را منفجر و تخریب کردند.

داعش موصل دست‌ به دامن اعضایش در سوریه شد

روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات» چاپ لندن به نقل از منابع آگاه در موصل نوشت که تکفیری‌های داعش که به دلیل حجم حملات ارتش بغداد و نیروهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش در حال از دست دادن کنترل این شهر هستند از عناصر کارکشته و خبره خود در سوریه  برای افزایش قدرتشان در موصل کمک خواسته‌اند.

«سعد البدران» یکی از شیوخ عشائر موصل در این‌باره گفت: داعش احساس می‌کند که در حال از دست دادن کنترلش بر این شهر است به همین دلیل عناصر آن در مقرهای خود جمع شده‌اند و در حال تغییر پایگاه‌هایشان پس از حمله هوایی روز جمعه از سوی نیروهای ائتلاف علیه منطقه «الکندی» هستند. همچنین شمار تکفیری‌های داعش که در خیابان‌های شهر حاضر بودند و آمد و شد همه را تحت نظر داشتند و از حجاب زنان ایراد می‌گرفتند بسیار کم شده است.

بر اساس این گزارش، داعش صدها نفر از نیروهای خبره خود در سوریه را که اغلب دارای تابعیت‌های عربی و خارج هستند را به موصل فراخوانده است تا اوضاع را تحت کنترل خود در‌ آورند

توقیف خودروی بمب‌گذاری شده در بغداد

سرتیپ «سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق از توقیف یک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه «العبیدی» در شرق بغداد خبر داد.

بر اساس این گزارش که در پایگاه خبری «المسلة» منتشر شد، این خودرو حامل 100 کیلوگرم مواد منفجره بود.

بر اساس بیانیه وزارت کشور عراق، نیروهای امنیتی یک خودروی بمب‌گذاری شده با 100 کیلو ماده خطرناک نیترات آمونیوم را خنثی کردند.

جذب 30 هزار نیرو از عشائر الانبار برای مبارزه با داعش در بسیج مردمی

«ماجد العلی السلیمان» شیخ عشائر «الدلیم» از مقر اقامتش در «امان» پایتخت اردن اعلام کرد که «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق طی دیدار با شیوخ عشائر الانبار با جذب 30 هزار نیروی عشائر این استان در نیروهای بسیج مردمی موافق کرد.

وی تصریح کرد که عبادی پذیرفته است از هر عشیره‌ای در این نیروها حضور داشته باشند و دولت نیز مسئولیت تسلیح و آموزش آنها را بر عهده گیرد.

سلیمان در پاسخ به این سوال که آیا این نیروها در قالب نیروهای گارد ملی فعالیت خواهند کرد گفت که این 30 هزار نفر هیچ ربطی به گارد ملی ندارند بلکه آنها در چارچوب نیروهای بسیج مردمی ویژه مبارزه با داعش فعالیت خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    بی شرفها انقدر زیادند که هر چی کشته می شوند باز هم افراد جدیدی به آنها می پیوندند. تمام مردم دنیا از هر کشوری باید تا می توانند این جنایتکاران را که زنانشان فاحشه و مردانشان زناکارند را رسوا کنند.
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    اصلا انگیزه اصلی این افراد برای جنگ همین بوده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس