انسان‌ها همیشه به دنبال راه حلی بوده‌اند که بر عمر خود بیافزایند و مانا شوند، در این میان تکنولوژی و ورود فناوری‌های جدید سهم به سزایی را در افزایش طول عمر انسان‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، فناوری و تکنولوژی های جدید علاوه بر اینکه راه حلی برای تسهیل زندگی انسان ها محسوب می شوند، می توانند فواید شگرف دیگری مانند افزایش طول عمر را نیز در برداشته باشند.

در این مطلب به فناوری هایی پرداخته می شود که نه تنها برای سلامتی انسان ها مفید هستند بلکه باعث افزایش طول عمر نیز می شوند:

* قرص های پر طرفدار کالری سوز

کالری و چربی های اضافی بدن، یکی از دشمنان اصلی سلامت انسان ها محسوب می شوند که می توانند با عوارضی مانند افزایش فشار خون، بیماری های قلبی- عروقی، انسداد عروق و ... همراه باشند. تجمع چربی ها، پیر شدن سلول های انسانی و کاهش فعالیت های بدنی را در بردارد.

به همین دلیل متخصصان به دنبال راه حلی برای کاهش چربی ها در خون بوده اند که از میان آنها می توان به ساخت و تولید قرص های کالری سوز اشاره کرد که گام مهمی در ارتقای سلامت و همینطور افزایش طول عمر انسان ها محسوب می شوند. گفتنی است، داروهای چربی سوز می توانند خطرات جانبی دیگری را نیز در برداشته باشند.

* ایمپلنت های مغزی

ایمپلنت های مغزی، یکی دیگر از فناوری های جدیدی هستند که تازه به دنیای فناوری وارد شده اند. ایمپلنت های مغزی از توانایی نظارت و دستکاری جریان‌ های الکتریکی مغز برخوردار هستند و می‌ توانند برای درمان مشکلات مغزی از جمله پارکینسون مورد استفاده قرار بگیرند.

* جایگزینی سلول های پیر با سلول های مصنوعی

سلول ها نیز مانند انسان ها پیر و فرتوت می شوند. محققان موفق به ساخت سلول های مصنوعی شده اند که از قابلیت جایگزینی برخوردار بوده و می توانند عمر تازه ای را به شخص ببخشند. این تکنولوژی می تواند بیماران بسیاری را از بیماری هایی که با آنها دست به گریبان هستند نجات داده و امید به زندگی را در آنها افزایش دهد.

* سفر به درون خون با نانو روبات ها

با کمک میکرو روبات ها می توان به رگ های خونی سفر کرد و به نابودی سلول های سرطانی، ترمیم زخم ها و ... پرداخت. محققان بسیاری در حال فعالیت بر این پروژه هستند تا بتوانند راه های توسعه یافته جدیدتری را پیش روی بیماران و متخصصان قرار دهند.

* ساخت و استفاده از اندام های مصنوعی

اگر عضوی دیگر قادر به ادامه فعالیت خود نباشد، چه راه حلی جز پیوند برای بیمار وجود دارد؟ بسیاری از اعضای انسان مانند قلب تنها در صورتی قابل پیوند هستند که شخص به کما رفته باشد، در این صورت چه راه حلی برای نجات بیماران می توان اتخاذ کرد؟

اندام های مصنوعی یکی از راه حل هایی هستند که به کمک انسان ها شتافته اند. اواخر سال 2013 میلادی بود که اولین قلب مصنوعی به یک بیمار فرانسوی پیوند زده شد و از قابلیت های یک قلب حقیقی برخوردار بود اما هزینه این پیوند بسیار گزاف است.

* پرینت سه بعدی برای بازسازی قسمت های آسیب دیده بدن

 پرینت سه بعدی، یکی از فناوری های جدید و قابل توجهی است که در یک دهه اخیر با استقبال گسترده ای مواجه شده و در صنایع مختلف از جمله ساخت اجسام، اشیاء، ابزار آلات، خوراکی و اعضای بدن کاربرد داشته است. در حال حاضر، پرینت سه بعدی اعضای بدن دیگر رویایی دست نیافتنی و باورنکردنی نیست و با توسعه این فناوری جدید می توان جان انسان های بسیاری را نجات داد.

پرینت سه بعدی علاوه بر اینکه با بدن انسان سازگار است، می تواند سریعتر صورت گرفته و تبدیل به امید جدیدی برای جایگزینی پیوند اعضا باشد. چندی پیش، کشاورز چینی بخاطر آسیب جمجمه اش با مشکلات متعددی از جمله اختلالات بینایی و تکلم دست به گریبان بود که با ترمیم جمجمه اش به کمک پرینت سه بعدی مشکلات جسمانی وی نیز از بین رفت.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس