نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به زندگانی معنوی مرحوم آیت الله مهدوی کنی، گفت: ولایتمداری و دفاع از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی از ویژگی های بارز این شخصیت وارسته بود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله مهدوی کنی که با حضور قشرهای مختلف مردم و مسوولان در مصلی کرج برگزار شد، افزود: این عالم برجسته از سنین نوجوانی وارد عرصه دفاع از کیان دین شد و در این مسیر گام های ستودنی برداشت.

وی ادامه داد: این شخصیت والامقام در زمان حیات امام خمینی(ره) با تمام وجود همگام و همراه انقلاب و نهضت امام راحل بود که پس از ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در کنار رهبری معظم انقلاب قرار گرفت و به اسلام و نظام اسلامی خدمات ارزشمندی ارایه داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: امروز روحانیت باید شاخصه های مهم این عالم برجسته را الگو قرار دهد و مانند ایشان عمل کند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنانش به نقش روحانیت اصیل در دوره های مختلف اشاره کرد و گفت: روحانیت همواره در شکل گیری جنبش های اسلامی، به صورت شفاف و بارز نقش آفرینی کرده است .

وی از جنبش تنباکو ، مشروطیت ، مقابله با اندیشه های لیبرالیستی و نهضت ملی شدن نفت به عنوان جنبش هایی نام برد که نقش روحانیت در آن ها بارز بوده است .

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه سرانجام با تلاش روحانیت و مردم زمینه حاکمیت گفتمان نبوی و دینی در ایران اسلامی فراهم شد، ادامه داد: آنچه زندگی انسان را شکل می دهد اندیشه های دینی در قالب واجب ، مستحب ،حرام ، مکروه و حلال است .

وی در پایان گفت: در عصر غیبت، دفاع از حریم ولایت مهم بوده و باید به این امر مهم جامه عمل پوشاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس