کد خبر 357758
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲

فرمانده کمیته تحقیق و تفحص مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از تشییع 61 شهید گمنام در دهه نخست محرم به یاد سال 61 هجری قمری که عاشورای حسینی در آن سال به وقوع پیوست، خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار «سید محمد باقرزاده» در آیین تشییع و تدفین سه شهید گمنام دفاع مقدس در بازار تهران با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: 61 شهید گمنام در دهه اول محرم به یاد سال 61 هجری در کشور تشییع و تدفین می شود و این کار در نقاط مختلف کشور صورت می پذیرد و اغلب استان های کشور برنامه ریزی شده و در خراسان رضوی هم در دو نقطه صاصد و داورزن مراسم این تشییع ها پیش بینی شده است.

رییس کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح اضافه کرد: در مورد شهدای گمنام ما اکنون در حال کار کردن در چهار محور هستیم و در مکان هایی که توافق شده عملیات تفحص آغاز شده است.

سردار باقر زاده توضیح داد: عملیات تفحص داخل کشور خیلی وقت است که تمام شده است و ما تاکنون 45 هزار شهید پیدا کرده ایم که از این تعداد، چهار هزار شهید به صورت گمنام دفن شده اند و از تعداد 13 هزار شهید مفقود ما فقط باید به دنبال 6 هزار و 200 هزار خانواده شهید باشیم چرا که هفت هزار شهید گمنام دفن شده است و بخشی از این 6 هزار در حال شناسایی هستند.

وی به برنامه های کمیته مفقودین برای شناسایی شهدای گمنام پرداخت وافزود: بخش اعظم خانواده های شهدای گمنام با کمک بنیاد شهید در طرح پالایش سلامت هستند و دو سوم از شهدای گمنام تاکنون طرح پالایششان انجام شده است تا بتوانیم سریع تر شهدای گمنام را پیدا کنیم.

وی در مورد باغ موزه های دفاع مقدس نیز گفت: رهبری در تدوینی که داشتند فرمودند که همه باید برای ساخت پارک باغ موزه کار کنند و حتی نهادهایی را هم یاد بردند و فرمودند فلان و فلان که این فلان و فلان تعابیر عام مشخصی دارد و استانداران و فرماندهان و همه باید کار کنند.

سردار باقرزاده تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس فقط برای سپاه و ارتش و نیروهای مسلح نیست و متعلق به همه است و هر کس باید وظیفه خود را انجام دهد و دستگاه های هنری و ارشادو صاحب نظران همه باید بیایند کمک کنند و حتی نهاد خانواده هم می تواند در فرهنگ دفاع مقدس تاثیرگذار باشد.

وی افزود: ترویج دفاع مقدس بسیار وسیع است و اینگونه نیست که فقط دستگاه مشخصی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس باشد و از همین رو دستگاه ها باید سیاست گذاری کنند و بنیاد هم به تنهایی نمی تواند این موزه را بسازد و تمامی دستگاه ها باید به کمک بنیاد بیایند.

فرمانده کمیته تحقیق و تفحص مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به ظرفیت های نهاد ها پرداخت و افزود: اکنون ظرفیت هایی در شهرداری ها هست و شهرداری ها متکلف فرهنگ عمومی مردم هستند و آستان قدس هم محدوده خاصی دارد و ما این را از شهرداری و شورای شهر مطالبه می کنیم اما شهرداری و شورای شهر به تنهایی کافی نیست و باید همه برای شهدا کار کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس