جریان اصلاح‌طلب از بدو تشکیل کابینه‌ی دولت یازدهم، پذیرای رحمانی فضلی به عنوان وزیر دولت روحانی در وزارت کشور نبود و فشارهای زیادی برای به حاشیه بردن "وزارت کشور" انجام داد تا جایی که عزل و نصب‌های گسترده در این وزارت، وزیر را به صحن علنی مجلس کشاند.

اصلاح‌طلبان: به کاهش «عزل و نصب‌ها» اعتراض داریم/ مجلس: وزرات کشور باید پاسخگوی افزایش«عزل و نصب‌ها» باشدگروه سیاسی مشرق - «عزل و نصب‌های گسترده در وزارت کشور "رحمانی‌ فضلی" را به صحن علنی مجلس کشاند» این خبری بود که هفته گذشته از سوی خبرگزاری ها منتشر شد.

هفته گذشته و در جلسه صحن علنی مجلس برخی از نمایندگان کمیسیون امنیت ملی در خصوص علت عزل و نصب‌های گسترده در وزارت کشور؛ عبدالرضا رحمانی‌ فضلی وزیر کشور را به مجلس فراخواندند.

این اعتراض نمایندگان به افزایش بیش از اندازه عزل و نصب ها در حالی است که رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور دولت یازدهم در کانون حملات اصلاح طلبان و رسانه‌های زنجیره‌ای آنها قرار دارد و بیشترین اعتراضات آنها به وزیرکشور دولت روحانی به دلیل عزل و نصب نکردن هاست!

اعتراض موسوی‌بجنوردی به کاهش عزل و نصب‌های دولت

موسوی بجنوردی در تاریخ  ۲۷ مهر ۱۳۹۳ در گفت‌و‌گویی با روزنامه آرمان درباره اینکه بزرگ‌ترین نقد شما به دولت یازدهم چیست، گفته است: «تغییرات در استان‌ها کم شده است. آقای شیخ قدرت علیخانی نقل کرد که آقای هاشمی به خراسان رضوی رفت و معلوم شد فرمانداران این استان عوض نشده‌اند؛ یعنی همان افرادی که در زمان آقای احمدی‌نژاد بودند، هنوز هستند. مردم توقع دارند، آنهایی‌که حامی‌اش بودند مثل آیات هاشمی و سید حسن خمینی و حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی و مجمع روحانیون مبارز توقع دارند تغییراتی انجام شود و افرادی بر سر کار بیایند که واقعا در خط امام و انقلاب باشند نه این‌که همان افراد سابق باشند که سبب ناراضی شدن مردم شوند و بگویند این دولت هم کاری برای ما نکرد!»

این عضو مجمع روحانیون همچنین در واکنش به اینکه «دلیل عدم تغییرات به‌هنگام در دولت را چه می‌دانید؟ نشده یا نتوانستند؟» تصریح کرده است: «نتوانستند یعنی چه؟ مثل آب خوردن است تغییر دادن.»

منتقد وزارت کشور هستیم

حسین مرعشي از جمله اعضای حزب کارگزاران نیز که بارها اعتراض خود را به ترکیب دولت روحانی بیان داشته است؛ طی گفت‌وگويي با روزنامه اصلاح طلب اعتماد بيان کرده بود: «ما در عرصه سياست داخلي همه سياست‌هاي دولت را تأييد نمي‌كنيم. ما منتقد وزارت كشور بوده و هستيم. تأكيد مي‌كنم كه ما حامي آقاي روحاني هستيم اما در عرصه سياست داخلي كاملاً زاويه انتقادي داريم.»

عملکرد وزارت کشور ما اصلاح طلبان را راضی نمی کند!

حسین مرعشی همچنین در  ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ طی مصاحبه‌ای تفصیلی با روزنامه آرمان ضمن انتقاد از کابینه روحانی به عملکرد وزارت کشور در قبال اصلاح طلبان اشاره می‌کند و می‌گوید: «به‌طور مشخص می‌توان گفت وزارت کشور با همه اهمیتی که در سیاست داخلی دارد کارکردش به‌گونه‌ای نیست که رای‌دهندگان به آقای روحانی را راضی کند.» وی همچنین طی مصاحبه‌ی دیگری با روزنامه آرمان در 25 شهریورماه می‌گوید: «به نظرم برخی از همکاران روحانی هیچ تناسبی با وی ندارند.»

گره خوردن مطالبات و انتظارات انباشت شده به اعتماد به دولت

ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب در اواسط اردیبهشت ماه امسال در گفت و گو با روزنامه اعتماد حرف از تحلیل رفتن پایگاه اجتماعی روحانی می‌زند و می‌گوید: «برخي اشتباهات پايگاه و سرمايه اجتماعي او را تحليل خواهد برد و در نتيجه از انجام حداقلي تكاليف و وظايفش باز خواهد ماند، با اينكه دولت روحاني در برخي حوزه‌ها موفق به اصلاح جهت شده ولي در مواردي نيز از ماموريت قانوني خود عقب‌نشيني كرده يا پشت گوش انداخته است، رييس‌جمهور بهتر از همه ما مي‌داند كه مطالبات و انتظارات انباشت شده مردم به اعتمادشان از دولت گره خورده است.»

اصلاح‌طلبان: به کاهش «عزل و نصب‌ها» اعتراض داریم/ مجلس: وزرات کشور باید پاسخگوی افزایش«عزل و نصب‌ها» باشد

وزارت کشور کانون حملات اصلاح طلبان

ساختمان خیابان فاطمی قلب تپنده و هسته‌ی مرکزی سیاست داخلی کشور محسوب می‌‌شود؛ مکانی با دامنه‌ی وسیع وظایف. در مقوله‌ی سیاسی، این وزارتخانه مسئولیت تأمین و حفظ امنیت داخلی و استقرار نظم و آرامش در کشور، برگزاری انتخابات و پاسخ‌گویی به تجمع مطالبات جریان‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی و... را برعهده دارد.

جریان اصلاح‌طلب از بدو تشکیل کابینه‌ی دولت یازدهم، پذیرای رحمانی فضلی به عنوان وزیر دولت روحانی در وزارت کشور نبود و فشارهای زیادی برای به حاشیه بردن وزارت کشور انجام داد.

جریان اصلاح طلب با گره زدن "میزان پایگاه اجتماعی روحانی به اصلاحات" و "بیان مطالبات گسترده از روحانی" در راستای درگیر کردن کابینه روحانی با موضوعات فرعی حرکت می کند و مشخص است که «وزارت کشور» در کانون این حملات قرار دارد.

به نظر می‌رسد؛ «روحانی» همانطور که قول داده بود می‌خواهد در عرصه سیاست داخلی آرامش و عدم هنجارشکنی را پیش بگیرد و حاضر نیست هزینه افراطی‌گری های برخی از اصلاح طلبان را بپردازد ولی وی از سویی دیگر در مقابل مطالبات گسترده آنها قرار گرفته است و وزیرکشور او با مطالبات گسترده‌ای از سوی اصلاح طلبان مواجه است که او را به سمت درگیر شدن با نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    من یه آدم عادیم و نه اصلاح طلبم نه اصولگرا لذا به هیچ کدوم اعتراض ندارم بلکه به چیزای دیگه ای اعتراض دارم که اصلاح طلبان و اصولگرایان واسشون اولویت نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس