کد خبر 357415
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴

یک مأمور پلیس که به دنبال شوخی مرگبار، سرباز وظیفه را در پلیس آگاهی غرب تهران کشته بود، دیروز پای میز محاکمه ایستاد و اشک ریخت.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، میثم 20 ساله که سرباز وظیفه بود، عصر بیستم بهمن 92 در اتاقک نگهبانی پلیس آگاهی غرب تهران با اصابت گلوله به سرش جان سپرد.

با وقوع این حادثه، یک مأمور پلیس به نام سجاد که عامل تیراندازی بود بازداشت شد و به شلیک مرگبار اعتراف کرد. سجاد گفت: «در حال شوخی با میثم بودم که دستم را روی ماشه چکاندم، اما ناخواسته یک تیر شلیک شد.»

وقتی در بررسی‌ها مشخص شد سجاد بارها با اسلحه خالی با سایر همکارانش شوخی کرده و آنها را به مرگ تهدید کرده بود، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز به ریاست قاضی باقری و با حضور چهار مستشار تشکیل شد، پدر و مادر میثم در جایگاه ویژه ایستادند و برای قاتل پسرشان حکم قصاص خواستند.

سپس متهم پشت تریبون دفاع ایستاد و در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: «ساعت نزدیک به هفت عصر بود و می‌خواستم اسلحه‌ام را به اسلحه‌خانه تحویل بدهم و به خانه بروم که در اتاقک نگهبانی با میثم روبه‌رو شدم. چون همیشه خشاب را از اسلحه جدا می‌کردم و آن را در جیبم می‌گذاشتم، برای شوخی اسلحه را به سمت میثم گرفتم. او به پشت تخت رفت تا از تیررس من دور شود، اما چون فکر می‌کردم اسلحه خالی است دستم را روی ماشه چکاندم. وقتی پوکه از اسلحه خارج شد شوکه شدم. خودم را بالای سر میثم رساندم. وقتی دیدیم غرق خون روی زمین افتاده متوجه شدم که چه اتفاقی افتاده است.»

این پسر 23 ساله در حالی که به‌شدت گریه می‌کرد، ادامه داد: «باور کنید من و میثم با هم دوست بودیم و هیچ خصومتی با هم نداشتیم. من قبلاً هم با او چنین شوخی‌ای کرده بودم، اما این‌بار خشاب در اسلحه بود. من هرگز قصد کشتن او را نداشتم. مرگ او یک اتفاق تلخ بود.»

در پایان این جلسه، هیأت قضایی وارد شور شد تا رأی صادر کند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    وقتی نیروی انتظامی هر کی از هر جا میمونه رو استخدام میکنه عاقبتش ایتچنه
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    کاش آدمایی که دیگران رو اینطور عمدا میترسونن و به وحشت میندازن درست میشدن. آخه مردم آزاری در این حد؟ متاسفانه نمونه مشابهش رو با چاقو دیده ام. کاش اگر کسی هست که همچین خصلتی داره و این رو میخونه عبرت بگیره و دست برداره و بدونه که خدا خیلی بدش میاد از مردم آزاری اون هم اینجوری ترسوندن انسانهای دیگه و شادی کردن از این آزار دادن، و مطمئنا دچار انتقام خدا خواهند شد. اصلا فکر کنند کسی با خودشون اینکارو بکنه چه حسی میشن.
  • ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    چقدرتلخ۰خدایاهمه مراحفظ کن
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    سرباز بوده ها!!!!
  • کبوتر ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    خدا کنه پدرش رضایت بدهد. جوانه و اشتباه کرده و هیچ قصدی نداشته پدر مرحوم میثم، برای رضای خدا از حقت بگذر و نگذار خانواده جوان دیگری هم عزادار شود
  • خدا دوست ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 0
    دوست عزیز ناشناس این بنده خدا سرباز بوده .هیچ کدوم از پرسنل کادرسازمان به این شوخیا متوسل نمیشن .منم نظامی نیستم ولی خیلی اونا حساسن به این امر..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس