کد خبر 356846
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳

سحرگاه امروز حکم قصاص ریحانه جباری متهم به قتل فردی به نام مرتضی عبدالعلی سربندی به موقع اجرا گذارده شد.

به گزارش مشرق؛ در پی انتشار مطالبی در برخی سایت‌های خبری در خصوص پرونده‌ی موضوع محکومیت ریحانه جباری ملایری فرزند فریدون و با عنایت به اجرای حکم قصاص نفس در خصوص وی در تاریخ 1393.08.03 ، پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران به منظور تنویر افکار عمومی، شرحی از پرونده‌ قضایی نامبرده را به شرح زیر اعلام می‌کند:

در پی گزارش ارتکاب یک فقره قتل عمد فردی به نام مرحوم "مرتضی عبدالعلی سربندی" در تاریخ شانزدهم تیرماه سال 1386 و پس از کشف تلفن همراه مقتول و دسترسی به آخرین تماس وی با فردی به نام ریحانه جباری، نامبرده به عنوان مظنون ارتکاب قتل تحت تعقیب قرار می‌گیرد. با مراجعه ماموران به محل اقامت ریحانه جباری، از منزل او یک عدد کارد آشپزخانه‌ی آغشته به خون و جلد آن و یک عدد روسری آغشته به خون کشف می‌گردد.

"ریحانه جباری" متولد 1366 در تمام مراحل تحقیق نزد ضابطان، بازپرس و دادگاه به ارتکاب قتل از سوی خود اقرار نموده و برای توجیه اقدام خود مدعی شده بود مرحوم قصد تجاوز به وی را داشته، این در حالی است که:

1 - اظهارات بعدی متهمه خلاف این ادعا را ثابت نموده است؛

2 - محل اصابت ضربه‌ی کارد به مرحوم (میان دو کتف) نشان از آن دارد که قتل در حالت دفاع نبوده است. گزارش معاینه‌ی جسد در سراسر بدن و دست‌ها آثار ضرب و جرح را گواهی کرده است. در پشت تنه یک بریدگی عرضی به طول هشت سانتی‌متر، در سمت راست ناحیه میانی خلف تنه و فاصله دو سانتی متر از خلف وسط و هشت سانتی‌متری در استخوان کتف راست دیده شده است؛

3 - خریدن کارد به منظور ارتکاب قتل، پیش از حادثه حکایت از سبق تصمیم ریحانه جباری بر قتل دارد. در بازرسی از منزل متهمه، جلد مقوایی کارد آشپزخانه کشف می‌شود که نشان می‌دهد آلت قتاله را خود خریداری کرده است. وی به خرید کارد آشپزخانه دو روز پیش از جنایت اقرار کرده است؛

4 - مفاد پیامک ارسالی از سوی ریحانه جباری برای دوست خود مبنی بر این که قصد کشتن فردی را دارد، دلالت بر سبق تصمیم وی برای قتل و نیز کذب بودن ادعای دفاع در مقابل تجاوز است. قاتل در تاریخ 1386.04.13 (سه روز پیش از ارتکاب قتل)، با ارسال پیامکی به یکی از دوستان خود نوشته است: «فکر کنم امشب بکشمش»؛

5- ساکنان مجتمع محل ارتکاب جنایت اظهار داشته‌اند که با شنیدن سر و صدا، بیرون آمده و مشاهده کرده‌اند مقتول در حالی که زخمی و خون‌آلود بوده، با فریاد «دزد دزد» از طبقه پنجم به پایین آمده و در جلوی واحد طبقه‌ی سوم بیهوش می‌شود. این در حالی است که در صورت صحت ادعای قاتل، موجبی برای فرار وی نبوده و نامبرده می‌بایست با ایجاد سر و صدا، همسایگان را آگاه می‌کرده و با حضور آن‌ها احساس امنیت می‌نموده است؛

6- درب آپارتمان از نظر قفل فاقد تخریب بوده و این امر نشان می‌دهد که قصد تجاوزی در میان نبوده است. متهم در خصوص بسته بودن درب و عدم امکان فرار می‌گوید: «در ابتدای ورود درب را باز گذاشتم. ولی او بعد از آمدن به سمت من درب را بست، اما قفل نکرد»؛

متعاقبا در ادامه تحقیقات ریحانه جباری مدعی گردیده قتل از ناحیه‌ی فردی به نام شیخی برنامه‌ریزی شده بود. متهمه هم‌چنین مدعی گردیده که پس از ایراد ضربه به پشت مقتول، شیخی وارد خانه شده و با مقتول درگیر شده است. وی می¬گوید: «شیخی فقط دنبال مدارکی در منزل مقتول می¬گشته و نقشی در قتل نداشته است». در این راستا بازپرس اقدامات بسیاری را در جهت شناسایی شخص مذکور به عمل آورده و پس از شناسایی افرادی با نام‌های مشابه و مواجهه‌ی حضوری بین ریحانه جباری با آن‌ها، در نهایت جباری با اعلام این که افراد مذکور را نمی‌شناسد، اقرار نموده که اظهاراتش در خصوص فردی به نام شیخی صرفاً به منظور انحراف مسیر پرونده بوده است.

گرچه ادعای ریحانه جباری در خصوص شیخی به هیچ وجه اثبات نشده و در مرحله‌ای نیز توسط محکوم انکار گردیده، اما با فرض صحت موضوع ، وی نقش نامبرده را صرفاً حضور در محل جنایت اعلام کرده و به صراحت ارتکاب قتل به تنهایی از ناحیه‌ی خود را پذیرفته است.

متهمه اقرار نموده برای قتل از پیش کارد تهیه کرده بود. هم‌چنین فروشنده‌ی کارد ضمن مواجهه‌ی حضوری با جباری، او را شناسایی کرده بود.

در ادامه تحقیقات صاحب کار و همکاران متهمه به دروغگو بودن وی اذعان نموده و گفته‌اند در روز وقوع قتل اعلام کرد که پدرش یک اتومبیل تویوتا کمری خریده این درحالی است که خودروی مذکور متعلق به مرحوم بوده است. آنها وی را فردی دروغگو توصیف کرده اند که دوست داشت خود را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهد.

پس از انجام تحقیقات توسط بازپرس ویژه قتل و برگزاری جلسات رسیدگی در دادگاه کیفری استان، دادگاه نهایتاً با اعلام ختم رسیدگی با احراز اتهام قتل عمد، ریحانه جباری را به قصاص نفس محکوم نمود که رای صادره از سوی شعبه‌ی 27 دیوان‌عالی کشور نیز ابرام گردید.

نظر بر این که طی چند ماه اخیر و پس از قرار گرفتن پرونده در مرحله‌ی اجرا، قاتل ادعاهای قبلی خود را که در جهت احراز صحت یا سقم آن‌ها، تحقیقات بسیاری صورت گرفته و برای مدت زمان طولانی نیز پرونده را از مسیر اصلی منحرف نموده بود، بار دیگر مطرح کرده و به این طریق تلاشی وافر در جهت مظلوم‌نمایی و ایجاد شائبه‌ اشتباه در صدور حکم صورت داد، اعلام می‌گردد تمامی ادعاهای فوق در جریان پرونده بررسی شده و کذب بودن آن‌ها در مراحل مختلف دادرسی توسط بازپرس، قضات دادگاه کیفری استان (پنج نفر) و قضات دیوان عالی کشور احراز گردیده است.

به‌رغم موارد فوق این دادستانی در جهت حصول سازش و کسب رضایت اولیای دم تلاش نموده و با وجود برگزاری جلسه‌ای با حضور اولیای دم و قاتل و خانواده‌ی وی، اولیای دم در نهایت خواستار اجرای حکم قصاص شدند که حکم صادره سحرگاه روز جاری به موقع اجرا گذارده شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 120
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 56
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    2 1
    چقدر بی رحم, چقدر دروغگو... یه دختر 20 ساله چطور تونسته مرتکب این جنایت هولناک بشه!!! اینا دختر نیستن هیولان...
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 1
    حیف که هم آدمی کشته شد و هم آدمی به دار مجازات. چرا؟ ؟؟؟؟؟ حیف از جوانی از دست رفته که در اثر یک تصمیم اشتباه جریان یک زندگی را تغییر داد......
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    احسنت
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    2 0
    قصاص حکم الهی و حق اولیای دم است تا جنایت کمتر شود اگر قصاص نبود از این بدتر میشد
  • پیروز ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    قبول کنید که تعارف دارید، قبول کنید که موضع منفعلانه دارید. اگر نه اینگونه‌است، چرا در خصوص باقی قضایا چنین شفاف بیانیه نمی‌دهید؟ صادق باشید و محکم، مثل بنیان‌گذار نظام‌مان،
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    زبان شما فارسیه یا عربی یا کلا بی سوادید؟ در زبان فارسی جنیت برای کلمات وجود ندارد و لذا برای مرد و زن باید از یک کلمه (متهم) استفاده کرد
  • مهدی ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خدا ریحانه جباری را رحمت کند
  • مختار ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    3 0
    کاری خوبی بود باید جانیان اعدام شوند
  • ایمان ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    من جای خانوادش نمیتونم تصمیم بگیرم ..ولی ای کاش میبخشیدنش ..ایشون دختر بودند و اثار بازدارندگی بر اش داشت . هر چی باشه دختر بود و مجرم خطرناک که نبود ..قاتل رو ح الله داداشی با این خانم زمین ا اسمون تفاوت داشت .. چطور امنه بهرامی اون اسید پاش بی وجدان رو بخشید و هنوزم شاهد اسید پاشی تو کشور عزیزمون هستیم.. اگه قرار به قصاص کردن باشه باید کسایی قصاص بشند که باعث رعب و وحشت تو اجتماع میشن.. مثل قاتل روح الله داداشی .حادثه پل مدیریت ..اسید پاش ها و..
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اون دنیا مرحوم !!!!! سر................. خوب باید جواب بده
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    نسبتی با هم داشتند؟ علت قتل چی بوده؟ انشاءالله بزودی شاهد اجرای حکم اسید پاشی باشیم
  • آوا ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    چرا ماجرا را از اول نمیگید؟ اینا چرا همدیگر را ملاقات میکردند؟ که ریحانه میگه امشب میکشمش!!!!!!!!!؟؟؟
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    الحق! نمونه ش بخشش قربانیان اسیدپاشی فقط و فقط صرف دلرحمی!! فکر میکنید چرا بعد از اولین اسیدپاشی ها همچنان!! این امر وقیح به راحتی صورت میپذیره؟؟ در قصاص زندگی ست... اینو باید درک کرد و قبیح ندانست خدا خوب بنده ش رو بهتر از هر کسی میدونه کاسه های داغ تر از آش اگر بگذارند!
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    1 0
    عاقبت دفاع از خود و ناموس خود
  • پیروز ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    "ولذا" رو از کجا آوری اخوی؟ :)
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    به تو چه؟
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خودت گفتی تصمیم نمیگیری ولی جای 4 تا خانواده داری تصمیم میگیری تو همین نظر
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    تنویر افکار عمومی بعد از اجرای حکم! اگر دادگاه ها عمومی و علنی باشد نیاز به این کارها نیست .
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    قابل توجه آقای احسان علیخانی ...........
  • barbod ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    کسی که دفاع از ناموس براش مهم باشه ، شب پیش یک مرد غریبه ... این حرفها شگردهای وکلا هست که به متهمین میگویند بگو قصد تجاوز داشت منم کشتمش... قطعا در دادگاه ازش پرسیده شده که تو ، خونۀ یک مرد غریبه چیکار میکردی ؟ اگر قوۀ قضائیه انقدر اقتدار نداشته باشه سنگ روی سنگ بند نمیشه... پس باید از مسئولین دادگستری تشکر کرد که اجازه نمیدهند ، کسی بیاد آدم بکشه بعد بگه میخواست به من تجاوز کنه و بعد هم عفو بشه و خلاص... اگر چنین قوانینی داشتیم هیچ کسی در امان نبود... خدا رو شکر که قوانین در ارتباط با قاتلین و آدمکشها به درستی انجام میگیره .
  • محمد ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    مرحوم در خانه مرحومه چه میکرده؟ سوالی که بی پاسخ مانده است.
  • سلمان ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    1 0
    آفرین به قوه قضاییه که بدون ترس از هوچیگریهای روشنفکرنماهای داخلی و فریادهای مثلا حقوق بشری حکم خدا رو اجرا کردن
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خدا را شکر
  • مسعود ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 1
    کسی این وسط این مقتولو متهم نکرده ؟ به نظرتون کسی که به واسطه پول میاد ناموس دیگرانو در اختیار می گیره و ازش به عنوان برده جنسی سود می بره حق مردن نداره ؟؟؟ از اون جالبتر اینه که خانواده مقتول طلب خون خواهی هم کردن !!!؟؟؟ به نظر من دولت و مسئولینی باید اعدام بشن که باعث وجود این اختلاف طبقاتی شدن و دختر مظلومیو به واسطه فقر اقتصادی و رویاپردازی و طلب لذت دنیا وادار به قتل یه مفسد پولدار می کنند !
  • مهدی ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    متاسفم برات.... تو انسانی؟
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اداي غربيهاي مثلا" دل نازك و مهربون رو در ميياري؟؟!!
  • سید ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    یه آدم فاحشه زده وسی که ظاهرا چندین بار باهاش ارتباط داشته رو کشته عاقبت دفاع از ناموس چی؟ ظاهرا قربانی اولین کسی نبوده که باهاش ارتباط داشته
  • سید ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    مرحوم و مرحومه باهم در خانه ای دیگر بودن که خانه ارتباطاتشون بوده نه اینکه مرحوم تو خونه مرخومه باشه
  • سید ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    ما شا الله این اطلاعات کاملتون رو در اختیار دستگاه قضایی هم میذاشتید بد نبود ها
  • عمار ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    زنی که یک مرد غریبه رو به خونش راه میده....
  • نگار ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    یک نفر زده یک نفر دیگه رو کشته و الان هم حکم قصاصش اجرا شده اون وقت تو نگران به کار بردن کلمه متهمه در متن خبری؟! دلمشغولی هات تو حلقم!
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    بایدبپرسی قاتل در منزل مقتول چه میکرده. قتل در منزل مقتول بوده
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خدا شمر رو هم رحمت کنه دیگه؟!
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    آره ببخشن که بعد مثل آمنه پشیمون بشن؟ بعد بقیه هم پر رو بشن که میشه کشت و فرار کرد از چنگال عدالت؟
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    عاقبت ساده لوح اونایی که گول جریان رسانه ای دشمن رو میخورن چیه؟ چه دفاعی چه ناموسی؟!
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    یعنی شما خواهرت یا دخترت بره منشی یه شرکت بشه برای فقره؟! سیاه نمایی نکن! چرا این منشی ها خیلی هاشون خودشون تنشون میخاره؟ اونم فقره؟
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    قصاص، باید عادلانه باشد
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    عاقبت گناه...یا اولی البصار
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    همه این قضیه از یک جا آب میخوره: هوس هوس هوس
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خجالت بکش آقا مسعود. اگه یه ختر تورو کشت و همین اتهامات را بهت زد باید قبول کنیم و اعدامش نکنیم؟ دختر فقیر؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 1
    این دختره چند نفر دیگه را میکشت خطرناک محسوب میشد؟ یعنی فمنیست ها نگاهی را در جامعه رواج دادن که زن را بی گناه نشون میده حتی اگه قاتل باشه و مرد را مجرم حتی اگه مقتول باشه! خدا به این جامعه با این طرز تفکر رحم کنه و خدا نگذره از اون فیلم سازانی که چنین تفکرات ی را رواج میدن.
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    شک نداریم پشت پرده این اقدامات دستهای پلید وجوددارد.
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    آقا مسعود منطور شما این است که اگه یه روزی یه خانم شما یا اعضای خانواده ات را با این ادعا کشت باید بپذیریم و ببخشیمش؟
  • مسعود ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    کسی که تویوتای یارو رو میگه ماشین بابامه ! مسلمه که ماشین براش ارزش زیادی داشته . این می تونه مدرکی باشه برای این که قاتل فقیر بوده و مقتول پولدار !!! ضمنا اون موقعی باید خجالت بکشم که ثروتم باعث فسادم بشه ! می بینم که ناشناس و سید یه تنه دارن برای همه حکم صادر می کنن ! شما شرایط اجتماع الانو نمی دونید ؟ مثالی که زدی ! اگه اون دختری که زد منو کشت ، دختر خودت بود چی ؟ اگه به واسطه عیاشی ازش سوء استفاده می کردم چی ؟ لیاقت مردن نداشتم ؟
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    به گفته آقا ایمان فقط مجرمان مرد باید محاکمه بشن و مجرمان زن باید بخشیده بشن! به این میگن جاهلیت نوین جاهلیت قدیم زن را کلا گناهکار میدونست و جاهلیت جدید زن را بطور کل بی گناه. اونا از اونور بوم افتاده بودن و اینا از اینور بوم! آقای محترم همه زنها فرشته نیستن (چند سال پیش بود که یه زن شوهر دار با طرح ریزی یه دوستی خیابانی به عقد یه پسر جوان در اومد و خواهر پسر جوان را برای شوهرش خواستگاری کرد و زمینه هتک حرمتش را فراهم کرد در آخر هم بچه های خودش را کشت همچنین اون خواهر و برادر از همه جا بی خبر را... اینو گفتم تا حواست را جمع کنی و گرفتار شیاطین در لباس فرشته نشی
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    الله اعلم
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    من یه سوال دارم. اونایی که برای بخشش ریحانه جباری اقدام کردن از جمله فرزندان ناصر حجازی اگر یه روزی توسط یه دختری با ادعای دفاع از ناموس کشته بشن میبخشن؟ یا اینکه فقط بلدن برای دیگران نسخه بپیچن..
  • ایمان ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    ممنون از اداب کلام و لطفتون ناشناس 17..14 قانع شدم .. فقط ایکاش اون زمانی که قاتل رو ح الله داداشی رو اعدام کردند قاتلی که وحشیانه یک نفر رو سلاخی کرد و تو همین محیط های مجازی خیلی داد و فغان راه انداخته بودند که چرا یک بچه رو قصاص کردید ..امثال شماها اونجا هم پاسخگو بودید .. اون زمانی امنه اسید پاش رو بخشید و خیلی ها براش به به و چه چه زدند امثال شماها فکر این روزا رو هم میکردید .. من خودم هم میدونم خداوند تو قران فرموده ولکم فی القصاص حیوه یا اولی الباب ... ولی ایکاش جو جامعه جوری بود که این حکم الهی برای همه اجرا میشد ..
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    امیدوارم خودت عزیز رو به همین شکل از دست بدی تا متوجه معنای حکم قصاص که ایه صریح قران هست رو بشی...
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اوا خواهر
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    چه ربطی داره خیلی ها فقیرن باید برن آدم بکشن؟ توجه کن تو این ماجرا بیشتر آقایون از این دختره دفاع کردن نه خانم ها. چرا؟ چون دخترها میدونن پدر چیه و غم از دست دادنش چیه
  • مصطفی ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خداوند برای ما حدو و حدودی قرار داده که باید رعایت کنیم و در صورت رعایت نکردن مجازاتش متوجه خودمون خواهد بود. مرگ و زندگی دست خداست و فقط خداوند مهربان صاحب حق هستند تا در زمان معین به زندگی دنیوی ما خاتمه دهند، حال وقتی شخصی به هر دلیلی فراتر از حدود الهی گام بر می دارد و مورتکب قتل می شود طبق بیانات روشن از قران کریم باید قصاص شود و خلاف این نباید اتفاق بیفتد. از زاویه اثار اجتماعی و اخلاقی هم که نگاه کنیم معامله منصفانه ای نیست که شخصی بی گناه و به خاطر زیاده خواهی شخص دیگری به قتل برسد و پس از طی مراحلی بخشیده هم شود. بخشش باید منطقی و منصفانه باشد، و هر عملی محق بخشش نیست که قتل عمد هم یکی از مهمترین این موارد است. در اجرای احکام الهی دخالت نکنیم بهتر است و باید فرامین دین مبین اسلام را به جا اوریم تا خدا ازما راضی باشد.
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    دلیل محکمی ارایه ندادید که قتل به دست خود ریحانه انجام گرفته. خریدن کارد و تهدید با اس ام اس. و متناقض گویی دلیل خوبی نیست. شما ابتدا حکم می کنید و روشن شدن مووع قتل را به قاضی واگذار می کنید. و این در هیچ جای دنیا که نه در پیش درستکاران درست نیست . شما دلیلی نیاوردید که لاافل به ریحانه بقبولانید که او قتل را مرتکب شده است و این همان اشتباهی است که ریحانه به شما گقته است.کار آگاهانی که شایسته باشند و اعتراف را نه با تهدید و عجله بلکه با خبرگی و استفاده از آثار کشف می کنند نقص قانون شماست
  • احمق ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اگه خلافت ابوبکر بغدادی بود می بخشید.....
  • رضا ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    پس ادم هوس ران حقشه بمیره
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    هنوز توي ايران چنين مواردي اجرا نمي شه توي تحريم حقوق بشر و تروريسم گير افتاديم واي به حالمون اگه به حق روزي اين موارد اجرا بشه .....اون وقت ديگه آدمهاي زيادي از داخل و خارج پيدا مي شن كه مي شن دايه از مادر مهربان تر!!!!
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • سید میر اعلم ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    با آروزی بخشش از خالق یکتا برای این مرحومه ؛قصاص دستور خالق جان است که قاتل باید با جان گرفتن از کسی جانش را بدهد . البته خداوند برای بازماندگان مقتول توصیه میکند که اگر ببخشندبرایتان بهتر است.این نشان ازعدالت الهی وتوصیه بخشش نیزنشان از نهایت مهربانی اوست که بندگانش را دوست دارد و دوستانی هم که نظر بخشایشی داشتند نشان از همین بلندی روح ومهربانیشان است وقابل ستایش.. که البته در کلام خدا اول عدل است که در الویت قرار داردو بعد رأفت.شایان ذکر است هرگناهی کفاره ای دارد که باید بپردازیم تا پاک و مطهر شویم قتل نفس جزگناهان کبیره است که کفاره اش قصاص نفس می باشد تا فرد کفاره اش را بپردازد وتاحدودی تخفیف در بارگاه الهی پیدا کند.البته حکم اعدام در کشورهای زیادی همچون امریکا هم حتی اجزا می شود ومردم با این مسئله احساسی برخورد نمی کنند
  • هموطن ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    بدون شک اگر این قاتل و مقتول حریم شرعی و اخلاقی را رعایت میکردن و از گناه اجتناب میکردن هرگز این اتفاق نمی افتاد!خدا هردوشونو رحمت کنه .
  • عطا خان بداقا ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    شمر با این خانوم خیلی فرق داره ممکنه من و شماهم در اثر مشکلات قاتل بشیم اشتباه کنیم.دوست نداری بعدش خدا رحمتت کنه؟
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    نا شناس دومی الان داری با این حرفت از غربی ها تعریف میکنی.این مسلمانان هستند که مهربون هستند و دوس ندارند یک جوان کشته شود یا برای اشتباهش تاسف میخورن
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    قصاص حق اولیای دم هست و قانونی هست ولی بد نیست سری به قرآن بزنید که بعد آیه قصاص توصیه خداوند به بخشش و گذشت است. ما ها فقط تو نماز و روزه مسلمونیم و مسلمان واقعی نیستیم
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    جوان قاتل بايد بميره
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    آقا مهدی دور از جون برادرت ، اگر برادرت را کشته بودند همین حرف را میزدی ؟
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    غربی ها حتی مثلا هم دل نازک نیستند. تو جنگ های جهانی چندملیون آدم رو کشتند همین الان تو عراق افغانستان سوریه فلسطین پاکستان دارن روزانه چند صد نفر رو می کشند انگار که مردم پشه اند!
  • محمد ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    احسنت به قوه قضائیه که چقدرسریع عمل میکنه.واقعا اینگونه رفتار کردن بازدارنده است؟
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    ریحانه گفته بود که اون پیامکی که به دوستش زده که امشب میخوام بکشمش شوخی بوده در مورد باباش. از دوستش پرسیدین که جریان اون پیامک چی بوده؟؟
  • ایمان ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    درسته که میشه نقریبا از لابه لای این حکم فهمید که بین مقتول و قاتل رابطه ای بوده ...ولی چرا هیچ جا گفته نشده از قبل با هم در ارنباط بودند ؟؟
  • عمار ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    زمونه ای که دیگه هیچ چیز زندگی آدم ها طبیعی نیست! روزگاری بود که بالاترین شرک ایمان به بت بود! اما امروز مردم اونقدر ذهنشون به هم ریخته که به هیچ چیز ایمان ندارند در حالی که بت هاشون بی نهایت شده! خدا در این زمونه سخت، در سخت ترین زمونه تاریخ که آدم ها دچار بحران ادراکی و ناهنجاری شدید شده اند همه رو قرین رحمت کنه.
  • سلمان ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    آقا مسعود برادر من شاید فساد به بهانه فقر کمی قابل توجیه باشه هر چند که این توجیه هم غیر قابل قبوله ولی این خانوم از نظر مالی جزو خانواده های نسبتا ثروتمند محسوب میشده پس اینکه نیاز مالی باعث سوق داده شدن اون به فساد شده باشه توجیه مناسبی نخواهد بود با توجه به قراینی که عنوان شده فکر نکنم بحث دفاع از ناموس هم مطرح باشه و با استناد به برخی مدارک دیگه که در اینجا به اونها اشاره شد برنامه ریزی شده بود قتل مشخصه بنابراین اجرای این حکم عادلانه به نظر میاد
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    مقتول که خودش دیگه آبروس رفته رابطه نا مشروع داشتن بعد دختره سر اینکه مقتول فقط دوست داشته استفاده کنه و زیاد استفاده نمیداده میزنه میکشتش حالا هم دختره اعدام شده
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    ابله جان حداقل تو وییکی یه سرچ میزدی
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خوبه ننداختی گردن احمدی نژاد
  • ایمان ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    من خودم هم وکیل هستم ..اتفاقا همینو تو وابیر دوستان برام فرستادن ..برا همشون فرستادم این شگرد وکلای این خانوم هستش .. اون وکیلی هم که داشت اقای محمد مصطفایی خودش سابقه خوبی زیاد نداره ..اون مقاله ای که نوشته بود علیه یکی از قضات کاملا قابل رد بود ..
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اگر پدر من با چنین دخترانی رابطه میداشت تف و لعنش میکردم چه برسه به اینکه خونخواهی کنم
  • مسعود ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    واقعا جالبه . مطمئنن همه ی شما از اونهایی هستید که نیاز مالی نداشتید و هیچوقت نمی تونید تصور کنید چقدر زندگی ممکنه برای کسی سخت بگیره . من از مقتول دفاع نمی کنم . چون جون کسیو گرفته باید قصاص میشد . من عدالت اجتماعی ای رو طلب میکنم که انگیزه قتل به کسی نده . خصوصا دختران جوان خلاصه بگم . اکثر شمایی که مخالفید نفستون از جای گرم در میاد . ان شاءالله که برای کسی پیش نیاد . اما دوست دارم وقتی یه سرمایه دار مخ ناموستونو می زنه ببینمتون !!!
  • سلمان ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    شما اگه بلدی بیا قانون بهتری بنویس بعدش مگه این خانم نمی دونسته که حکم قتل اعدامه پس مطمئنا اگه کاری نکرده بود اعتراف بیخودی به انجام قتل نمی کرد مورد دیگه به دوست پسر خودش پیامک زده که مقتول رو میکشه پس برای قتل از قبل برنامه ریزی کرده بوده از همه اینها بالاتر سیزده قاضی همه یک حکم به او دادند پس دلایل متقنی داشتند که صدور این حکم رو لازم می کرده
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    به چه کسی پیامک داده که میخواد بکشدش؟ اون ادمی که پیامک رو گرفته چه دخلی به ماجرا داشته و چه چیزی بین اونا بوده که میخواسته بکشدش!؟ افکار عمومی با این حرفا اقناع نمیشه و این بیانیه فقط توجیه حکمه.
  • شهروند ایرانی ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خدا رحمتشان کند ولی خواهش نظر بی خودی ندهید زود قاضی نشوید خدا خودش می داند بس چرا کسی که از دنیا رفته دربارش نظر می دهید مگر خودتان جوان ندارید چوب خداوند خیلی بی صداست مواظب باشید ممنون
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    حقا که اسم برازنده ای داری داداش
  • hhh ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    یادمان نرود همه ی ما مسافریم و مرگ فقط یک شروعی دوباره است.
  • parvaneh ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    چنین دخترهایی که از ابتدای جوونی راه فحشا و فسادو باجگیری رو در پیش میگیرند همون به،که گردنشون قطع شه....
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    ریحانه نماد خشونت علیه زنان است
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    استغفرالله ما آنجا نبودیم. از جزئیات بیخبریم. سکوت کنیم بهتر است.
  • ایرانی ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    (مشرق لطفا بدون تغییر پخش کن) بنظر من کار خوبی کرد که یارو که جا باباش بود رو کشت. آقا صدای کلنگ گورت میاد میری با یه دختر(زن) بیست ساله:-)
  • رضا ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    در تعالیم دینی حضور زن و مرد نامحرم در یک محیط بسته شدیدا اشکال داشته و حتی نماز خواندن هم در چنین شرایطی اشکال داره!کاش کمی بیشتر رعایت میکردن!
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    انا لله و انا الیه راجعون لكم في القصاص حياه يا اولي الباب لعلكم تتقون
  • محسن ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    همیشه که نباید به اسم قصاص،اختیار مرگ و زندگی قاتل رو به خانواده مقتول سپرد. شاید مقتول مقصر بوده و قاتل در دفاع از خودش مرتکب قتل شده. مثل همین پرونده. اگه اینطور نبود اینقدر کش پیدا نمیکرد.
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    انا لله و انا الیه راجعون لكم في القصاص حياه يا اولي الباب لعلكم تتقون
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    فقر عامل هر بدبختیست...!ولی اعدام حقش نبود چون4یا5سال زندان کشیده بود وحتما تادیب شده بوده..
  • مطلع ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    به دوست پسرش پیامک داده که بالاخره فردا منیکشمش . بعد ادعا کرده منظورم پدرم بوده نه سربندی
  • مریم ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    اگر انگیزه ریحانه جباری دفاع از خود نبوده پس چرا مرتکب قتل شده؟ چرا قاضی پرونده روشن نکره انگیزه قاتل چی بوده؟
  • میم ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    قصاص اسمش روشه ، باید قصاص میشد . بنده خدا چ میفهمه از دنیا ک بخودش اجازه میده جونه یک آدم رو بگیره !حالا بهردلیلی اونم با این قساوت. بنظرم قصاص بهترین حکمی یه که سنگ رو روی سنگ نگه میداره تو جامعه . من دخترم و اینو میگم !
  • شهرام ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    من حقوق دان نیستم اما بند پنجم این بیانیه خیلی ابهام داره
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    و این همه مرد اعدامی نماد چی هستن؟
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    آره تجاوز به عنفم کاره خوبی بوده..باید واسه یارو مراسم ترحیم بگیریم هر سال....
  • فرشاد ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    سید، بنده الان تو لیست نگاه کردم، اسم شما نبود!!! زیاد جوش نزن شیرت خشک نشه!!! مثلاً سیدی؟ چرا پشت سر مرده (به هر علتی) حرف میزنی‌؟ از جدت نمی‌ترسی، از خدا بترس.
  • فرشاد ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    بله. از قدیم گفتند "پسر کو ندارد نشان از پدر، بزن گردن مادرش با تبر"!!!
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    ناشناس دومی اینکه مغز تو نمیتونه تحلیل کنه مشکل خودته و مغزت توجیه حکم چه خزعبلیه دیگه. زده طرفو کشته. از قبل هم باهاش رابطه داشته. مزخرفات مربوط به تجاوز رو هم سر هم کرده که امثال تو یه بهونه ای واسه شر و ور گفتن داشته باشن. پروندش مثل روز روشنه. قاضی هم باهاش پدرکشتگی نداشته که بخواد الکی حکم اعدام بهش بده. اونم با این همه هزینه ای که رسانه های هرز براش ایجاد میکنن
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    ناشناس از کجات درآوردی که تجاوز به عنف بوده؟ اونم برای کسی که از قبل باهاش رابطه داشته؟ کارد رو هم دو روز قبلش واسه جلوگیری از تجاوز به عنف خریده لابد
  • بيژن ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    خانواده مقتولي كه يا زنان ديگر رابطه داشته با چه استدلالي براي اين فرد خونخواهي ميكنند؟؟؟ اگر مسلمان واقعي بود شرعآ همسر موقت اختيار ميكرد وگناه به خود وخانواده وخانواده ديگران خود نميكرد.
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    حقوق بشر......؟
  • کبوتر ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    پس برو حقوق بخون که برات ابهام به وجود نیاد دوست من
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    تو اروپا و کشورهای بدون اعدام قتل بیشتره؟
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    سید خدا ازت نگذره، گیرم با هم رابطه داشتن، این یعنی فاحشه؟ از خدا حیا نمیکنی؟ از جدت؟
  • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    یه نامه به خدا می نوشتید تا همه اعمال مثبت ریحانه جباری تبدیل به گناه شود وهمچنین رونوشت به نکیر ومنکر وخازن جهنم ونگهبان شب اول ، ونامه را تو کفن مرده می گذاشتید که خیلی هم سخت بگیرن تا بفهمد با کی طرف حساب هستند واز این غلطها نکنند شما کلا" ادم خوبی هستید وهمه رو زدید فقط مانده بود بروسلی که او مردهش !
  • ترسو ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    فدات شم "متّهم" کلمه عربیه خودش بنابراین نمیشه بگی در فارسی فلان قاعده وجود داره پس باید کلمه عربی رو هم با قاعده فارسی صرف کرد. باید اول زبان فارسی از لغات زبان تازی پاک بشه بعد.
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    بابا استاد خودش گفته من کشتم دعوا سر انگیزه قتله نه اصل قتل لااقل اول ببین موضوع چیه بعد افاضات با مزه بکن
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    آره اونم گفته شوخی بوده. به خصوص یه شب قبل قتل یارو. خیلی شوخی شوخی هم دو روز قبل از قتل رفته یه چاقو خریده و خیلی شوخی شوخی هم زمان قتل دستش بوده
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    شما هم نماد بلاهت در توده های جامعغه هستی
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    چون کش پیدا کرده حق با قاتله؟ ......تو اون ذهن فعالت
  • فرهاد ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    1 0
    كاش اين دختراعدام نميشد كل جامعه ناراحتند
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    این اگه زنده می موند معلوم نیست چه بچه های حرومزاده آشغالی روبه جون جامعه می انداخت با این دامن پاکش. همون بهتر شرش از سر جامعه کم شد.
  • سندباد بحری ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    شما ممکنه در اثر مشکلاتت قاتل بشی. ما نمی شیم. خدا هم وعده داره به مثقال ذره ای بدی کنی نتیجش رو می بینی
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    قاتل حقشه بمیره. فک نکن خیلی زرنگی!
  • شاهین ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    شما کل جامعه هستی که از زبان جامعه حرف میزنید؟
  • محسن ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    بهترین راهکار برای مجرمین و قاتلین اجرای حکم خدای متعال است که در قرآن مسئله «قصاص» را مطرح فرموده و این به نفع بشریت و جامعه ی انسان هاست. حالا تفکرات منحرف لائیک ، لیبرالیسم ... و تمامی جنایتکارانی که با دفاع دروغین از حقوق بشر، سلاحی در دست گرفته اند تا هر جنایت ضد بشری را که مرتکب می شوند توجیه کنند باید بدانند غرق در اشتباه و در حال طی طریق ستم و افتادن در جهنم و عذاب الهی قرار دارند.
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    محمد رضا شجریان نیز طی نامه‌ای خواستار بخشش وی شده است در بخشی از این نامه آمده است: به هر جهت خون انسانی ریخته شده و دیگر انسانی ۷ سال در زندان ساعت‌های عمر را با مرگ و زندگی شمارش کرده است. وجدان آگاه و بیدار جامعه امروز گذشت را از شما انتظار می‌کشد و تحسین می‌کند؛ از انتقام هراس دارد. سزاوار است با بزرگواری خانوادگی از کشتن بپرهیزید و به انسان درمانده و ناامیدی زندگی دوباره ببخشید تا دیگر انسان‌ها را خوشحال کرده باشید، پیشنهاد و خواهش من اینست: «این دختر را نکشید» به یقین او نیز تمام عمر مدیون و دوستدار شما خواهد بود
  • همشهري ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    خدا رحمتشو كنه وبيامرزدشون خدا خودش حاضره ديگه قضاوت دست او است ايشالا ديگه چنين حوادثي رخ ندهد
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 1
    این اقاچگونه با این دختر اشناشده باچه محرمیتی ناموس مردم را به اپارتمان شخصی برده باچه انگیزهای خوب بود خانواده مقتول به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم رضایت میدادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس