کد خبر 356818
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲

استاندار سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار آمریکایی گفت: افراد فریب خورده ای که در این منطقه منجر به تحرکات و ناامنی ها می شوند هیچ شباهتی به گروه داعش ندارند و شواهد گواه بر این است که این افراد ایرانی هستند و در ایران زندگی می کنند.

به گزارش مشرق، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگو با اسکات پیترسون خبرنگار روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور اظهار امیدواری کرد توجه رسانه های خارجی به کشور ایران و اشاعه اطلاعات آنها در تنویر افکار جهانیان مؤثر واقع شود و واقعیت ایران با توجه به پیشینه تاریخی آن برای جهانیان روشن شود.

وی در خصوص استان سیستان و بلوچستان افزود : این منطقه با قدمت 5200 ساله دارای تمدنی غنی است که قابل کتمان نیست و از لحاظ تاریخی و فرهنگی همین بس که شهر سوخته در این استان ثبت جهانی شده است .

وی تصریح کرد: گفتگوی تمدن ها و جهان عاری از خشونت از خصایص ایرانیان است و امید دارم این موضوع و آنچه رسالت خبرنگاری است به گوش جهانیان رسانیده شود.

مهندس هاشمی در پاسخ به سوال این خبرنگار درخصوص ناامنی های استان گفت : ما در جوار کشور افغانستان قرار داریم که سالانه 10 هزار تن مواد مخدر در آن تولید می شود و همین امر باعث شده دو سوم تحرکات و ناامنی ها در استان از قاچاق مواد مخدرنشأت بگیرد . وی همچنین خرده شرارت ها را ناشی از ضعف کشور پاکستان دانست .

استاندار در پاسخ به سوال خبرنگار که گروه های اشرار را مشابه گروههای داعش خواند گفت : افراد فریب خورده ای که در این منطقه منجر به تحرکات و ناامنی های می شوند هیچ شباهتی به گروه داعش ندارند و شواهد گواه بر این است که این افراد ایرانی هستند و در ایران زندگی می کنند .

وی ادامه داد : گروه جیش العدل که مسبب ایجاد اقدامات خرابکارانه در منطقه است گروه بزرگی نیست و در شرایطی قرار دارد که در بین اعضای آن شکاف ایجاد شده است .

هاشمی افزود : مردم این منطقه به این تحرکات نگاه مثبتی ندارند . توسعه محور هستند و به نظام و کشور خویش تعهد دارند و همواره در تمام عرصه های سیاسی و اجتماعی در جهت حفظ منافع کشور خویش نقش پررنگی ایفاء نموده اند .

استاندار درخصوص برنامه های دولت در سیستان و بلوچستان گفت : سعی بر این است که استان در موقعیت ملی نقش ایفا کند. همچنین نقش منطقه ای برای ارتباط با جهانیان و استانهای همجوار مدنظر است .

وی ادامه داد : استان سیستان و بلوچستان بزرگترین استان کشور است و ارتقاء نقش اقتصادی و گردشگری در این استان مورد توجه است .

وی به طرحهای بزرگ اقتصادی ، کشاورزی و ترانزیتی از جمله اجرای 146 هزار هکتار آبیاری تحت فشار ، احداث خط آهن چابهار – زاهدان – سرخس ، ایجاد مجتمع پتروشیمی در چابهار و ایرانشهر ، گازرسانی به شهرهای استان ، اکتشافات معدنی در86 هزار کیلومتر مربع در استان ، افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی به 86 میلیون تن واستفاده از انرژی خورشیدی ، بادی و گرمائی را از جمله برنامه های کلان دولت در استان عنوان کرد .
منبع: روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس