کد خبر 356560
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷

معاون رئیس جمهور گفت: 8 میلیارد دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تامین آب مناطق مختلف کشور اختصاص داده شده است.

به گزارش مشرق، مسعود سلطانی‌فر امشب در جمع مردم شهرستان خدابنده اظهار داشت: حضور پرشور مردم استان زنجان در مراسم استقبال از رئیس جمهور کشورمان برگ زرینی دیگری در تاریخ رقم زد.

وی با اشاره به اینکه شور و اشتیاق مردم در سخنرانی امروز رئیس جمهور در میان مردم زنجان صحنه‌های بی‌بدیل و منحصربه‌فردی آفرید، گفت: استان زنجان در تاریخ خود این روزهای خوش و پرمعنا را از یاد نخواهد برد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: امید است با تلاش و همراهی مجموعه مدیران کشورمان و استان زنجان پاسخ مثبتی به شور و احساسات مردم داده شود.

این مسئول به وجود ظرفیت‌های مختلف در زنجان و مردم خونگرم، پرتلاش و اهل ادب و فرهنگ استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: استان زنجان از لحاظ زمینه‌های کشاورزی، انرژی مناسب، ارتباط گسترده با مرکز و موقعیت جغرافیایی از شرایط ویژه‌ای برخوردار است.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه استان زنجان در طول سال‌های گذشته در حوزه تولید و اشتغال گام‌های خوبی برداشته است، متذکر شد: در سال‌های اخیر به دلیل وجود برخی از مشکلات به ویژه خشکسالی در بخش کشاورزی برخی از استان‌های کشورمان دچار آسیب شده است.

وی ادامه داد: ایجاد زیربناها و امکانات، ارتباط موثر و مدارس مختلف و... همه حکایت از کارنامه درخشان نظام در بخش‌های مختلف دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در زمان روی کار آمدن با شرایط بی‌‌ثباتی و بلاتکلیفی مملکت در عرصه‌های مختلف مواجه بود، افزود: رای مردم کشورمان به رئیس جمهور منتخب بیانگر انتخاب در تغییر سیاست‌ها بود و دولت با درک خواسته‌های مردم به سرعت وارد عمل شد تا شرایط حاکم در مملکت را بتواند تغییر دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال 91 و ماه‌‌های پایانی سال 92 کشورمان هر روز شاهد تغییرات قیمت و افزایش تورم بود، افزود: از سوی دیگر کشورهای مختلف تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه کشورمان تحمیل کردند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه تحریم‌های غیراخلاقی و ضد بشردوستانه وضعیت کشورمان را در حالت بحرانی قرار داده بود، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با این شرایط برای تحقق خواسته‌های مردم آغاز به کار کرد.

وی نخستین اقدام پس از آغاز به کار دولت تدبیر و امید را ثبات در امور اقتصادی و ایجاد آرامش در کشور دانست و گفت: دولت تدبیر و امید موفق شد تا پایان سال گذشته تورم را کاهش دهد.

* تورم تا پایان سال جاری به 17 یا 18 درصد کاهش ‌می‌یابد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه امروز با گذشت نیمی از سال 93 با تلاش مسئولان در بخش‌های مختلف اقتصادی، مالی و سرمایه‌گذاری تورم کاهش یافته است، افزود: تلاش می‌شود تورم تا پایان سال جاری به 17 یا 18 درصد کاهش یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند مشکلات مملکت را در عرصه‌های خارجی به سرعت حل کند، گفت: دولت از ابتدای فعالیت خود تلاش می‌کند در ارتباط با کشورهای مختلف جهان از ادبیات محترمانه برای توسعه و حفظ منابع ملی استفاده کند.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: امروز کشورمان در شرایطی قرار دارد که در هفته‌های آینده با تدابیر و مدیریت رئیس جمهور در زمینه حفظ حقوق هسته‌ای با دنیا به یک چارچوب مشخص و تفاهم قطعی برسد.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با این اقدامات تلاش می‌کند پایه‌های تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را فرو بریزد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اجرای طرح سلامت و بیمه همگانی برای همه اقشار مختلف جامعه بیان داشت: امروز در شهرها و روستاهای کشورمان بیش از 90 درصد هزینه درمانی مردم توسط دولت پرداخت می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت 95 درصد هزینه درمانی توسط دولت پرداخت می‌شود.

سلطانی‌فر اظهار داشت: تلاش دولت در عرصه اجتماعی، آموزشی و فرهنگی به سمت ایجاد عدالت است و همه فعالیت‌ها در سایه تدابیر اتخاذ شده شخص رئیس جمهور با هدایت مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

* دولت به بخش بحران آب، اقتصاد و معیشت مردم توجه ویژه‌ای دارد

وی به مشکل کمبود آب و خشکسالی در کشورمان اشاره کرد و افزود: دولت به بخش بحران آب، اقتصاد و معیشت مردم توجه ویژه‌ای دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با تایید مقام معظم رهبری 8 میلیارد دلار از محل منابع توسعه ملی برای تامین آب مناطق مختلف کشورمان اختصاص داده شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه این طرح برای مهار آب در مناطق مختلف کشورمان اجرا می‌شود، گفت: امید است وزارت نیرو نیز با اعتبار اختصاص داده شده مشکلات کمبود آب را حل کند.

سلطانی‌فر در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان خدابنده در زمینه مکان‌های فرهنگی و تاریخی و مذهبی دارای ظرفیت‌های خوبی است، یادآور شد: برای فعال شدن بخش گردشگری شهرستان خدابنده به حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنها نیاز است.

وی با اشاره به اینکه سازمان به صورت ویژه با متقاضیان ایجاد گردشگری همکاری می‌کند، بیان داشت: برای ایجاد این تاسیسات تسهیلات خاصی در نظر گرفته شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    يعني 8 ميليارد دلار هوتو تو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس