کد خبر 356191
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵

در نشستی که میان کارگروه ساماندهی مد و لباس با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، طبق مصوبات قانونی، وزارت‌خانه‌ی صنعت، معدن و تجارت، صدا و سیما، اتحادیه‌ی سراسری پوشاک و سازمان‌ فرهنگ و ارتباطات اسلامی ملزم به همکاری با این کارگروه شدند.

به گزارش مشرق، در نشستی که میان کارگروه ساماندهی مد و لباس با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، طبق مصوبات قانونی، وزارت‌خانه‌ی صنعت، معدن و تجارت، صدا و سیما، اتحادیه‌ی سراسری پوشاک و سازمان‌ فرهنگ و ارتباطات اسلامی ملزم به همکاری با این کارگروه شدند.

این مصوبات که در حکم مصوبات هیت دولت هستند، عبارتند از:

مقرر شد وزارت صنعت معدن و تجارت در جهت توسعه امر عفاف و حجاب نسبت به برنامه‌ریزی برای تولید آثار و چادر مشکی ایرانی با کیفیت مناسب اقدام و نتیجه را به کارگروه اعلام کند.

مقرر شد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس، بخش بین‌المللی نمایشگاه فجر مد و لباس را به عهده گیرد.

مقرر شد وزارت صنعت معدن و تجارت با بررسی و تجدید نظر در ضوابط با همکاری دبیر خانه‌ی کارگروه راه‌کارهای مواجهه و یا بهره‌گیری احتمالی از ظرفیت‌ برندهای خارجی این حوزه را که به‌صورت رسمی و قانونی در کشور فعالیت می‌کنند، اتخاذ و حداکثر طی سه ماه آینده برای تصویب به کارگروه ارایه کند.

مقرر شد سازمان صدا و سیما و کمیسیون رسانه و تبلیغ در جهت فرهنگ‌سازی مقابله با ورود غیرقانونی محصولات مرتبط با حوزه‌ی مد و لباس این اقدام را اعلام کند.

مقرر شد کارگروه ساماندهی مد و لباس با همکاری اتحادیه‌ی سراسری پوشاک ظرف سه ماه آینده نسبت به معرفی مراکز عرضه‌ی لباس‌های منطبق با الگوهای اسلامی و ایرانی اقدام کند.

مقرر شد سازمان صدا و سیما از طریق روش‌های رسانه‌ای نسبت به معرفی این مراکز اطلاع رسانی کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس