کد خبر 355957
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

رئیس فرانسوی اتحادیه فوتبال اروپا یکی از ستارگان آلمان را مستحق دریافت بزرگترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال می‌داند.

به گزارش مشرق، میشل پلاتینی معتقد است یکی از بازیکنان تیم ملی آلمان، به واسطه افتخار بزرگی که امسال در برزیل کسب کردند لایق دریافت توپ طلای فیفا در سال 2014 است. ژرمن‌ها در تابستان امسال در برزیل به اولین تیم اروپایی تبدیل شدند که در خاک آمریکای جنوبی فاتح جام جهانی می‌شود و برای چهارمین بار قهرمانی در این تورنمنت را تجربه کردند آن هم با کسب نتایجی قاطعانه همچون شکست 7 بر یک میزبان در مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها.

به همین سبب پلاتینی یکی از بازیکنان این تیم را مستحق کسب بهترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال می‌داند. وی در گفت‌وگو با BeIn اسپورت اظهار داشت: اساساً در سالی که جام جهانی برگزار می‌شود، باید بازیکنی را به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان انتخاب کرد که بهترین عملکرد را در این تورنمنت برای تیم قهرمان ارائه کرده است. بنابراین امسال باید یک بازیکن آلمانی برنده توپ طلا شود.

پلاتینی افزود: تا پیش از سال 2010 نیز معیار انتخاب برنده توپ طلا در سال جام جهانی همین بود اما آن سال مسی با وجود آنکه عملکردی متوسط در جام جهانی ارائه کرده بود توپ طلا را برد. به همین دلیل می‌گویم امسال هم قطعی نیست که یک آلمانی توپ طلا را ببرد. با این حال اینکه کریستیانو رونالدو در کنار لیونل مسی جزو بهترین بازیکنان دنیاست، شکی وجود ندارد.

فهرست اولیه نامزدهای دریافت توپ طلای فیفا در سال 2014، 28 اکتبر (6 آبان) اعلام خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس