کد خبر 355220
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

رئیس سازمان صنایع هوایی کشور آخرین وضعیت ساخت بالگرد ۸ نفره این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، منوچهر منطقی رئیس سازمان صنایع هوایی کشور و دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به آخرین وضعیت ساخت بالگرد 8 نفره، اظهار داشت: در ساخت بالگرد معمولا 4 تا 5 مرحله کاری باید طی شود.

وی افزود: مرحله اول طراحی مفهومی است که در این بالگرد طی شده و به پایان رسیده است. طراحی اجزای کلی آن نیز به پایان رسیده است.

رئیس سازمان صنایع هوایی کشور تصریح کرد: بالگرد اکنون در حال تامین زیرمجموعه برای مونتاژ نهایی است. پس از طی این بخش در مرحله تست‌های عملکردی و تست‌های تاییدیه قرار می‌گیرد.

منطقی در پاسخ به این سوال که آیا این بالگرد امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: چون معمولا تست‌های تاییدیه طول می‌کشد، در سال جاری به بهره‌برداری نخواهد رسید، اما به امید خدا امسال پرواز می‌کند.

وی درباره نام دقیق این بالگرد، یادآور شد: فعلا نام خاصی برای آن تعیین نشده و نام تحقیقاتی با عنوان 248 برای آن انتخاب کردند که بیشتر منظور این است که دو موتوره، دارای 4 ملخ و 8 نفره است و بیشتر کد بین‌المللی است، بعدا متناسب با اینکه در چه سطح محصولات است نامی برای آن تعیین می‌کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علیا ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    0 0
    به امید روزهایی بهتر. اما این بالگرد نظامی هست یا موارد استادش در بحث ترابری و اورژانس هست؟
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    0 0
    من دو تا سوال دارم دوستان مطلع اگر جواب بدن ممنون می شم: اول اینکه از چه تکنولوژی در موتور هلی کوپتر استفاده می شه؟ احتراق درونی یا چیزهای پیشزفته تری هم هست. دوم هم اینکه توانایی اعلام شده ما از مراجع رسمی برای ساخت موتور هلی کوپتر در چه سطحیه؟ ممنون
  • یک نفر ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    0 0
    1- تکنولوژی که در موتور هلی کوپتر استفاده میشود از نوع .... هستد که s.r.m در آن تاثیر بسزایی دارد. 2- توانایی ها هم در .... سطح قرار دارد. افتاد؟ خودتی......
  • افشین تهران ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    0 0
    جناب یکنفر جواب بچه رو درست بده.1از موتور توربو شارژاستفاده میشه.2حتما در طراحی بالگرد ما نباید موتور ان را بسازیم و میتوانیم بخریم که در تمام دنیا هم همینطور عمل میشه مثلا در هواپیمای بوئینگ امریکا از موتور شکت انگلیسی رویلز رویس اگه درست تلفظ کرده باشم استفاده میشه.
  • افشین تهران ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    0 0
    ایکاش درمورد قدرت موتور و نوع فعالیت و ....کمی توضیح میدادند.مردیم از فضولی.
  • افشین تهران ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    0 0
    ایکاش درمورد قدرت موتور و نوع فعالیت و ....کمی توضیح میدادند.مردیم از فضولی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس