روزنامه اصلاح طلب اعتماد طی مطلبی به قلم عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب از دولت روحانی درخواست کرد تا نقش ویژه ای در موضوع "بررسی صلاحیت‌ها" توسط شورای نگهبان انجام دهد و موجبات کاهش دغدغه‌های اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات را فراهم کند!

به گزارش مشرق،  روزنامه اصلاح طلب اعتماد طی مطلبی به قلم عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب از دولت روحانی درخواست کرد تا نقش ویژه ای در موضوع "بررسی صلاحیت‌ها" توسط شورای نگهبان انجام دهد و موجبات کاهش دغدغه‌های اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات را فراهم کند!

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: دولت به‌عنوان مجری انتخابات باید سیاست مناسبی را در تنظیم موازنه حقوقی خود با نهادهای خارج از قوه مجریه از جمله شورای نگهبان تنظیم کند تا موضوع "بررسی صلاحیت‌ها"  در یک شرایط آرام پیگیری و حل شود؛ در این راستا نقش دولت به‌ویژه رییس‌جمهور و وزارت کشور در این پروسه مهم به نظر می‌رسد تا دغدغه‌های اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات کاهش یابد.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است که : اصلاح‌طلبان باید برای ورود به انتخابات مجلس دهم چند نکته را مدنظر قرار دهند تا تجربه ناخوش شورای شهر تکرار نشود؛ آنچه را که می‌شود انتظار داشت و برای انتخابات مجلس باید در آن راستا حرکت کرد، تنظیم‌کردن فهرست انتخاباتی است با چهره‌های شاخص. یعنی افرادی که به‌لحاظ جهت‌گیری سیاسی و استخوان‌بندی اصلاح‌طلبی قابل‌اعتماد بوده و در مناسبات سیاسی، عاطفی و حتی اقتصادی تحت‌تاثیر قرار نگیرند. افرادی با این ویژگی طی دودهه حضور در صحنه کنش سیاسی جمهوری اسلامی، آزمون خود را پس داده‌اند. البته گذشتن این‌دست افراد از فیلتر صلاحیت هم مهم است. به‌عبارت دیگر، مشکل ما این است که برخلاف انتخابات شوراها، در انتخابات مجلس شورای اسلامی سیستم نظارت مکانیسم سختگیرانه‌تری را دنبال می‌کند و ممکن است که اصلاح‌طلبان نتوانند افرادی با ویژگی‌های مذکور را وارد مجلس کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    0 0
    زرشک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس