خسروی با بیان این‌که در دو دوره هشت ساله ریاست‌جمهوری دولت سازندگی و اصلاحات در مجموع ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شد، گفت: تجربه ۱۷ سال پیش وزارت به درد شرایط کنونی کشور نمی‌خورد.

به گزارش مشرق، علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس، اظهار کرد:‌ در دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و هشت سال پس از آن (ریاست‌جمهوری خاتمی) کل واحدهای ساخته شده مسکونی حدود 300 هزار واحد بود.

وی تصریح کرد:‌ الان باید جسارت‌ها و اطلاعات مسئولان حوزه مسکن تغییر کند. این در حالی است که مسئولان کنونی نمی‌خواهند هیچ کاری انجام دهند و تجربه 17 سال پیش به درد شرایط کنونی کشور نمی‌خورد.

وی با تاکید بر این‌که مسئولان کنونی وزارت راه و شهرسازی نیازمند تجربه روز هستند، خاطرنشان کرد:‌ یکی از ایرادات این وزارتخانه تغییر مدیران بود که برای تعدادی از آنها رفع مشکلات موجود در حوزه مسکن و راه مهم نیست و فقط می‌خواهند سوابقی به سوابق گذشته خود اضافه کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس پیش‌تر گفته بود: صبر مجلس به دلیل بی‌برنامه بودن وزارت راه و شهر سازی به سر آمده و موافق استیضاح آخوندی با نگاه ملی است و به دوستان در این زمینه کمک می‌کنیم، اما مخالف نگاه محله‌ای به استیضاح هستیم.

خسروی تاکید کرد: در بحث مسکن باید مشخص شود که وزارت راه و شهرسازی در یک سال و چند ماه اخیر چه اقدامی انجام داده است. آنها می‌گویند باید سالانه حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود، از این رو در حال حاضر دو میلیون واحد از برنامه عقب هستیم.

وی خاطرنشان کرد:‌به‌عنوان نمونه در بحث ساخت راه‌آهن باید سالانه 1000 کیلومتر ساخته می‌شد اما اینها (وزارت راه) سالانه 100 تا 120 کیلومتر خط‌آهن ساخته است، برای مابقی نیاز کشور به شبکه ریلی چه کار می‌خواهند انجام دهند.

وی تصریح کرد: اگر ببینیم نگاه پشت سر استیضاح محله‌ای و منطقه‌ای باشد کمیسیون عمران وارد نمی‌شود، اما اگر نگاه ملی در استیضاح را احساس کنیم به‌طور حتم به دوستان در این زمینه کمک می‌کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    0 0
    یاد نیکزاد بخیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس