امام‌جمعه اهل‌سنت ارمک بندرلنگه با محکومیت شدید اقدام دادگاه آل‌سعود مبنی بر صدور حکم اعدام روحانی بلندپایه شیعه عربستانی تصریح کرد: اجرای حکم اعدام آیت‌الله نمر احساسات مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرده و تبعات جبران‌ناپذیر و خطرناکی برای ریاض در پی خواهد داشت.

به گزارش مشرق، شیخ عبدالرحمان راب، پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور حکم اعدام آیت‌الله نمر باقر النمر از علمای شیعیان عربستان اظهارداشت: با یک تحلیل دقیق می‌توان پی برد که حکم اعدام آیت‌الله النمر سیاسی است.

وی با محکومیت شدید این اقدام دادگاه آل‌سعود تصریح کرد: اجرای حکم اعدام آیت‌الله نمر تبعات جبران‌ناپذیر و خطرناکی برای ریاض در پی خواهد داشت.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارمک بندرلنگه با بیان اینکه در عربستان چیزی تحت عنوان آزادی‌بیان و دموکراسی وجود ندارد خاطرنشان کرد: ریاض دیگر کشورها را محکوم به عدم رعایت دموکراسی می‌کند حال آنکه در طول حکومت چند ده ‌ساله آل‌سعود در عربستان هیچ انتخاباتی برگزار نشده و اساس شکل‌گیری آل‌سعود در عربستان مبتنی بر رای و انتخاب مردم نبوده است.

وی با بیان اینکه حکم دادگاه سعودی باید هر چه زودتر متوقف شود گفت: اعدام ‌آیت‌الله نمر احساسات مسلمانان جهان را جریحه‌دار می‌کند و در صورت اجرای این حکم عربستان باید منتظر پیامدهای بین‌المللی باشد.

شیخ راب اتهامات آیت‌الله نمر را بی‌اساس خواند و تصریح کرد: دادگاه‌های عربستان مستقل نیستند و برگزاری این دادگاه به صورت غیرعلنی و استفاده از مامورین بازداشت به عنوان شاهد، به این معنی است که حکم اعدام وی از پیش تعیین شده بود و دادگاه تنها بهانه‌ای برای مجاب کردن مراکز حقوق‌بشری بوده است.

وی با بیان اینکه عربستان بزرگترین نقض‌کننده حقوق‌ بشر در منطقه است گفت: فشارهای بین‌المللی برای توقف حکم دادگاه آیت‌الله نمر باید تشدید شود و علما و بزرگان دینی باید در مقابل این حکم عکس‌العمل نشان دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علیرضا اهواز ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    ارمک بندر لنگه ؟!!!!
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    چرا مولوی عبدالحمید خفه خون گرفته فقط امام جمعه دهات کوره ها موضع میگیرن
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    برادر با تربیت باش.. من شیعه ام .. و شنیدم امام حسن با توهین کننده به پدر و مادرش هم درست صحبت میکرد..
  • سید ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    برخی اقایان و هم مسلکان شان چشم به آخور آل سعود بسته اند و منتظر بذل و بخشش و تقسیم قدرت سیاسی از سوی دولت و کمک به افزایش جمعیت به کمک یارانه های دولتی هستند .
  • aras ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    برخی فقط برای تروریستای تکفیری قدم بر میدارن
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    حضرت عبالحمید کجا تشریف دارند؟ معلوم شد از کی و کجا دستور می گیرند.
  • حامد ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    ... از این که میبیند محور مقاومت به رهبری ایران "حتی در بین اهل سنت خاورمیانه محبوب است " و از سوی دیگر علمای درباری کشور های عرب " به علت نوکری اجانب منفور هستند"عصبانی است.و هر چند وقت یک بار با اظهاراتی سعی میکند "نوکری علمای درباری عرب را که در ذهن جوانان و نخبگان اهل سنت منطقه"یک علامت سوال بزرگ است را توجیه کند.
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    آقا مودب باش. دوست داری کسی درمورد ائمه جمعه ما اینجوری صحبت کنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس