سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین امروز -چهارشنبه- در تالار بزرگ خلق چین طی ملاقات و در یک مراسم رسمی، استوارنامه خود را تسلیم رئیس جمهور این کشور کرد.

به گزارش مشرق، علی اصغر خاجی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین امروز -چهارشنبه- 23 مهر در تالار  بزرگ خلق چین طی ملاقات و در یک مراسم رسمی، استوارنامه خود را تسلیم رئیس جمهور چین کرد.

در این دیدار آخرین تحولات روابط دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت و طرفین بر لزوم گسترش هر چه بیشتر همکاری‌ها در ابعاد مختلف تأکید کردند.

رئیس جمهوری چین در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از گفت‌وگوهای سازنده خود که طی دو دیدار سال جاری با  حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان داشته، تصریح کرد: چین و ایران دارای روابط استراتژیک بوده و بر این باورم که روابط دو کشور از روند رو به گسترشی برخوردار بوده و چین برای روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت بالایی قائل است.

در این ملاقات علی اصغر خاجی سفیر کشورمان ضمن ابلاغ سلام‌های حسن روحانی، روابط دو کشور را تاریخی و راهبردی خواند و بر اراده مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش و توسعه مناسبات فیمابین در عرصه‌های مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

وی در پایان با اشاره به توافقات دو طرف جهت انجام سفر رئیس جمهور چین به کشورمان، تأکید کرد: این سفر می‌تواند نقطه عطفی در روابط تاریخی دو کشور باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس