کد خبر 354361
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

ابراهیم پورفرزیب(مولایی) استاد برجسته قرائت قرآن، دعوت حق را لبيك گفت.

به گزارش مشرق، این استاد برجسته قرائت قرآن، که از ماه ها قبل بدليل بیماری تحت مراقبت‌های پزشکی قرار داشت و در سن 86 سالگی، دعوت حق را لبیک گفت.

استاد مولایی، استاد مسلم قرآن، تسلط کامل به اختلاف قرائت قرآن داشت و کتابی به نام «تهذیب القرائه» را در دو جلد به رشته تحریر درآورد که قرائت‌های صحیح از کتاب‌های مختلف از قرون اولیه اسلام در آن موجود است که در این دو جلد با تجوید کامل هر قرائتی را نگاشت. کتاب دیگر استاد مولایی کتاب «تجوید جامع» است.

از این استاد قرآن کریم چندی پیش به عنوان استاد درجه یک تلاوت قرآن کریم معرفی و تجلیل شد، همچنین وی حدود دو سال قبل نشان درجه یک فرهنگ و هنر را از رئیس جمهور دریافت کرد.

بسیاری از اساتید، پیشکسوتان و قاریان بین‌المللی کشورمان از شاگردان استاد مولایی بودند.

پیکر استاد پورفرزیب صبح روز جمعه، 25 مهرماه، از محل «صندوق اندوخته نیکان» واقع در تهران، خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نبش بزرگراه همت، تشییع می‌شود و براساس وصیت آن مرحوم در آرامگاه خانوادگی وی واقع در قطعه 2 بهشت زهرا(س) در تهران آرام خواهد گرفت.

همچنین مراسم ختم آن استاد فقید در روز یکشنبه، 27 مهرماه از ساعت 16 تا 17 در مسجد حجت‌ابن‌الحسن عسکری(عج) واقع در خیابان سهروردی برگزار می‌شود.

منبع: روابط عمومي سازمان دارالقرآن الكريم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اکبر القرا ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    اکبر القرای ایران رحمه الله علیه فاتحه مع الصلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس