کد خبر 354022
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴

دبیر نخستین همایش ملی سلامت، بهداشت و زیبایی کشور، با اشاره به بالا بودن سرانه مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران، اظهارداشت: 80 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت قاچاق وارد کشور می شود.

به گزارش مشرق، حسین نورالدین حاج حسینی در نشست خبری نخستین جشنواره، همایش ملی و نمایشگاه سلامت، بهداشت و زیبایی کشور که قرار است از 24 تا 28 آبان ماه امسال در جزیره کیش برگزار شود، افزود: با توجه به کاهش سن آرایش در کشور و رتبه بالایی که در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در دنیا داریم، می بایست به گونه ای برنامه ریزی و رفتار کرد که سمت اصلاح روشهای استفاده از این قبیل محصولات رفت.

وی با اعلام اینکه سن آرایش به مرز 13 تا 15 سالگی رسیده است، گفت: در خصوص مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور، رتبه دوم خاورمیانه و رتبه چهارم دنیا را داریم.

حاج حسینی افزود: سرانه مصرف لوازم آرایشی در بین خانمهای ایرانی 5 برابر زنان در منطقه خاورمیانه است.

دبیر نخستین همایش ملی سلامت، بهداشت و زیبایی کشور، با اشاره به آمارهایی که در ارتباط با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور ارائه می شود، گفت: 80 درصد این محصولات که در بازار کشور وجود دارد، به صورت قاچاق می آید و اغلب در داخل کشور بسته بندی می شوند.

حاج حسینی از رونمایی دو جلد کتاب تحت عنوان "استانداردی بر زیبایی" و "احکام آرایش"، در حاشیه برگزاری جشنواره سلامت، بهداشت و زیبایی در کیش خبر داد و افزود: می بایست با رفتار ایجابی، سعی در اصلاح روند استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور شد.

وی همچنین از ارائه مدل "آرایش به سبک ایرانی" در این جشنواره خبر داد و گفت: اولین آموزشگاه مراقبت زیبایی ایرانی - اسلامی، سال گذشته در تهران راه اندازی شده است.

حاج حسینی، هدف از برگزاری نخستین همایش ملی سلامت، بهداشت و زیبایی کشور در جزیر کیش را، معرفی و حمایت از محصولات ایمن و سالم و آشنایی مردم با این قبیل محصولات دانست.

در ابتدای این نشست نیز حسین علی تقی تهران مدیرعامل موسسه آوزشی علوم و فنون کیش، با عنوان این مطلب که یکی از سیاستهای اصلی دولت یازدهم، توجه به حوزه سلامت است، گفت: دولت یازدهم، توجه ویژه ای به عمومی کردن سلامت با رویکرد علمی و آموزشی دارد.

وی، توجه به بهداشت پوست و مو و زیبایی را یکی از اهداف این جشنواره و همایش ملی عنوان کرد و افزود: وزات بهداشت و سازمان غذا و دارو، از جمله دستگاههایی هستند که ما را در برگزاری این جشنواره همراهی می کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    خخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس