رئیس پلیس اگاهی تهران از دستگیری اعضای باند مسلحی خبر داد که در پوشش مامور اقدام به سرقت و اخاذی از دهها نفر در کشور کرده بودند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، 28 تیر ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان به مأموران اعلام کرد که از سوی سرنشنیان مسلح یک دستگاه خودرو سواری شاسی بلند سفید رنگ مورد سرقت قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور قاضی نصرتی ، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : در خیابان آزادي با موتورسيكلت در حال تردد بودم كه دو نفر سرنشین یک دستگاه خودرو شاسي بلند سفيد رنگ مرا متوقف و خود را مأمور معرفی کردند . آنها با نشان دادن بی سیم ، دستبند و تهديد اسلحه كمري ، به بهانه داشتن موادمخدر اقدام به بازرسی من کرده و کارت عابربانک مرا گرفته و از محل متواری شدند . از طریق سیستم پیامک بانکی متوجه شدم مبلغ 64 میلیون تومان وجه نقد  از داخل کارت برداشت شده است .

خط پایان سارقان مسلح مامورنما+عکس

با توجه به اظهارات مالباخته و شناسایی محل دقیق محل سرقت ، کارآگاهان به این محل مراجعه و با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته منطقه موفق به شناسایی خودرو شاسی بلند سارقین شدند .

بررسی های به عمل آمده بر روی خودرو تویوتا لندکروز شناسایی شده نشان داد که خودرو ، آخرین بار به صورت قولنامه ای به فردی به نام علیرضا 37 ساله فروخته شده است. تصاویر علیرضا نیز به رویت مالباخته رسید و به عنوان یکی از سارقین مورد شناسایی قرار گرفت . همچنین بررسی سوابق علیرضا نشان داد که وی از مجرمین سابقه داری است که پیش از این نیز به اتهام ارتکاب جرایم مختلف "ایراد ضرب و جرح عمدی" ، "خرید و فروش مال مسروقه" و "سرقت" دستگیر و روانه زندان شده است .

در ادامه رسیدگی به پرونده ، اقدامات پلیسی جهت شناسایی همدستان علیرضا . خ در دستور کار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی دو عضو دیگر گروه به نام های "ولی . الف" 35 ساله و "عبدالرضا .ظ" 39 ساله شدند . بررسی سوابق آنها نشان داد که این دو نفر نیز بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف "اخلال در نظم عمومی" ، "نگهداری غیرمجاز تجهیزات نظامی" ، "استفاده از سند مجعول" و "ضرب و جرح عمدی" دستگیر و روانه زندان شده اند .

همزمان با شناسایی اعضای گروه سارقین مسلح ، کارآگاهان اداره یکم با بررسی سوابق سرقت های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که به همین شیوه و شگرد مورد سرقت های تحت عنوان مأمور قرار گرفته بودند .

بررسی اظهارات مالباختگان نشان داد که در تمامی سرقت ها سارقین با داشتن ظاهری کاملا آراسته -داشتن کت و شلوارهای یک شکل و یک رنگ با یکدیگر - و با نشان دادن تجهیزات نظامی همراه خود از قبیل اسلحه ، بی سیم و دستبند ، عمدتا به بهانه داشتن موادمخدر اقدام به دستگیری صوری مالباختگان کرده و پس از سوار کردن این افراد به داخل خودروهای خود ، در بازرسی از اموال و وسایل آنها با تهدید اسلحه کمری اقدام به سرقت اموال باارزش از جمله پول ، طلا ، کارت های عابر بانک و ... کرده و با سرقت وسایط نقلیه مالباختگان ، آنها را در مکان های خلوت رها و متواری می شدند . بررسی اظهارات تعدادی از مالباختگان نیز نشان داد که متهمین ، علاوه بر خودرو تویوتا لندکروز سفید رنگ با شیشه های دودی ، از سه دستگاه خودرو پژو پارس سفید ، ماکسیما نقره ای و سمند نوک مدادی در سرقت های خود استفاده کرده اند .

با توجه به اقدامات متهمین در دهها فقره سرقت ، دستگیری آنها در حین ارتکاب سرقت در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت . به همین منظور ، چندین تیم عملیاتی ویژه در اداره یکم پلیس آگاه تشکیل و هر سه متهم را از زمان خروج از مخفیگاه هایشان در کرج و مارلیک ، تحت مراقبت قرار دادند .

سرانجام ساعت 15 مهر ، همزمان با ارتکاب سرقت از سوی اعضای گروه سارقین و قبل از هرگونه اقدام احتمالی آنها در استفاده از سلاح و ... ، در یک عملیات سریع و غافلگیرانه هر سه متهم دستگیر و در بازرسی از آنها یک رشته دستبند فلزی ، یک قبضه سلاح کمری ، یک دستگاه بی سیم دستی ، یک عدد اسپری گاز اشک آور ، دهها عدد دستبند پلاستیکی ، تعداد زیادی مدارک شناسایی و کارت های عابر بانک متعلق به افراد مختلف کشف شد . در بازرسی از مخفیگاه متهمین نیز تعداد دو دستگاه بی سیم و همچنین مقادیر زیادی مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر کشف شد .

متهمین در همان تحقیقات اولیه اعتراف کردند اسناد و مدارک کشف شده متعلق به مالباختگانی است که آنها در طول یک سال گذشته اقدام به سرقت از آنها کرده اند . همچنین از متهمین سه دستگاه خودرو تویوتا لندکروز ، پژو پارس و ماکسیما کشف و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " در پرونده های مختلف با موضوع سرقت های تحت پوشش مأمور بارها به شهروندان تأکید کرده ایم که صرف همراه داشتن تجهیزات نظامی از قبیل بی سیم ، اسلحه و ... به منزله مأمور بودن افراد نیست و مأمورین ملزم به نشان دادن کارت شناسایی عکس دار هستند " .

سرهنگ عباسعلی محمدیان ، در پایان این خبر گفت : "با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت مشابه در تهران و سایر شهرهای کشور ، کشف مقادیر زیادی کارت و مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از مالباختگان  و برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین و مالباختگان و شکات ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است. لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس