کد خبر 353927
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲

در پی کم آب شدن رودخانه باغان شهرستان دشتی استان بوشهر و گیر افتادن شمار زیادی ماهی در گودال های کم آب این رودخانه، محیط بانان و همیاران محیط زیست با کمک بسیجیان روستای درویشی این شهرستان این ماهیان را نجات دادند.

به گزارش مشرق، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی گفت: براساس گزارش اهالی روستاهای باغان و درویشی مبنی بر اینکه تعداد زیادی ازماهیان رودخانه آب شیرین باغان درگودال ها و چاله های مصب رودخانه گیرافتاده اند، محیط بانان به همراه همیاران محیط زیست و تعدادی از اعضای پایگاه بسیج انصارالحسین روستای درویشی درمحل مورد نظر حضور یافتند.

مصطفی رشیدی افزود: آنان تعداد زیادی از ماهیان که درگودال ها وچاله های رودخانه آخرین ساعت حیات خود را می گذراندند را به قسمت هایی از رودخانه که آب بیشتری وجود داشت منتقل کردند.

وی اضافه کرد: با بررسی و پیگیری در باره علت خشکی آب رودخانه، مشخص شد، عواملی نظیر کاهش بارندگی، حفر چاههای عمیق و نیمه عمیق در منطقه و برداشت غیر مجاز آب از رودخانه برای کشاورزی باعث کاهش آب و خشکی برخی نقاط آن شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی با اشاره به اینکه کم آبی و خشکسالی باعث به خطر افتادن وضعیت اکوسیستم این رودخانه باغان شده است گفت: گاهی شاهد از بین رفتن گونه هایی از ماهیان نادر این رودخانه نظیر مار ماهی هستیم.

رودخانه آب شیرین باغان درشهرستان دشتی درجنوب استان بوشهر واقع است و تایمن کننده بخش مهمی از آب کشاورزی و شرب مردم این منطقه است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس