کد خبر 353892
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به تحولات اخیر خاورمیانه و سیاست‌های دولت کنونی آمریکا اشاره کرد و نوشت که «باراک اوباما» در عرصه مسائل بین‌المللی فاقد جذبه است.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در مقاله‌ای به قلم «ریچارد کوهن» به تحلیل ویژگی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت و نوشت که وی فاقد جذبه است.

طبق این گزارش، داشتن جذبه یک عنصر ضروری برای یک رهبر جهان به حساب می‌آید تا در عین حال که بقیه از او می‌ترسند، او را نیز مورد تحسین قرار دهند.

این گزارش سپس ادامه داد که عنصر تحسین کردن در رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد و نوشت که اوباما رهبری است که برنده جایزه صلح نوبل شد و کسی است که رویکرد جدیدی در قبال روسیه و ایران و چین و همچنین جهان اسلام اتخاذ کرد.

گزارش واشنگتن‌پست سپس به مقاله اخیر روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» اشاره کرد و نوشت که سلوک و رفتار یک رئیس‌جمهور، مسئله کمی نیست. در مقاله اخیر «نیویورک تایمز» با عنوان «آیا سوریه ویتنام اوباما خواهد بود؟» به اتفاقی اشاره شده که در ویتنام شمالی رخ داده بود.

طبق گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، «لیندون بی. جانسون» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا سال‌ها پیش اجازه بمبارانی راهبردی علیه اهدافی در ویتنام شمالی را صادر کرد که منجر به تشدید درگیری در جنوب شرق آسیا و متعاقباً استقرار نیروهای زمینی آمریکا شد و سپس به تصمیم اخیر اوباما برای هدف قرار دادن اهداف «داعش» در سوریه اشاره کرد و نوشت که دستور اوباما برای بمباران اهداف داعش در خاورمیانه و تشدید حملات علیه این گروه، فراتر از مرز عراق و در داخل خاک سوریه بود. اکنون این سوال مطرح است که آیا سوریه تبدیل به ویتنام اوباما می‌شود؟

واشنگتن‌پست سپس با اشاره به این موارد به نوعی رخدادها را به تصویر کشید که گویی اوباما در عرصه بین‌الملل جذبه ندارد و ادامه داد که اوباما در حال حاضر باید تا جایی که ممکن است در کمپین خود برای نابودی داعش ثابت قدم باشد نه اینکه به شیوه‌ای کند کمپین هوایی علیه داعش را به پیش برد.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس