سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه عملیات خرابکاری صحت ندارد و آتش‌سوزی و انفجار هم نداشتیم گفت: ۵ فروند از هواپیمایی که سقوط کرد تا اطلاع ثانوی فقط پرواز آموزشی انجام می‌دهند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه مراسم تشییع 7 شهید سانحه سقوط هواپیمایی ناجا در مورد علت سقوط این هواپیما اظهار داشت: چیز جدیدی برای گفتن نداریم؛ حادثه تا آنجا که باید اطلاع‌رسانی شود به موقع اطلاع داده شد.

تیم فنی علت سانحه را بررسی می‌کند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تیم فنی علت سانحه را بررسی می‌کند؛ بنابراین ما به این سرعت نمی‌توانیم دلایل سقوط را بیان کنیم و باید منتظر اعلام نتایج باشیم.

۵ فروند از این نوع هواپیما تا اطلاع ثانوی فقط پرواز آموزشی انجام می‌دهند

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ما از این هواپیما 5 فروند به صورت فعال داریم ولی هم‌اکنون خواسته‌ایم بجز پرواز آزمایشی پرواز دیگری با این هواپیما انجام نشود تا تیم بررسی صحنه نتایج را مشخص کند.

وی ادامه داد: کلا از این نوع هواپیما تعداد قابل توجه‌ای در دنیا وجود دارد و این نوع هواپیما، یک هواپیمای کم سانحه و ایمن است ولی عمر بالای وسایل پروازی شاید نقطه آسیب باشد.

سردار احمدی‌مقدم تصریح کرد: پروازهای ناجا با دقت بررسی می‌شود و در همین پرواز نیز خلبان سرهنگ بود که نشان از مهارت‌های لازم ایشان و ساعت‌های پروازی زیاد با این هواپیما بوده است.

وی از دولت تقاضا کرد که وسایل پروازی جدید و پرظرفیت را در اختیار ناجا قرار دهد.

در این 7،8 سال 20 فروند بالگرد با حدود سنی 10 و 15 سال وارد خدمت شده‌اند

وی با بیان این مطلب که ناجا برای انجام فعالیت‌های خود اعم از عملیات، امداد و پشتیبانی با توجه به گستردگی کشور نیاز به وسایل پرونده در هواناجا دارد، گفت:‌ در این 7،8 سال با حمایت دولت 20 فروند بالگرد با حدود سنی 10 و 15 سال وارد خدمت شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بالگردهای قدیمی هم‌اکنون در ناجا کار آموزش را انجام می دهند و وسایل سبک هم برای گشت انجام می‌شود.

سردار احمدی‌مقدم با بیان اینکه این نوع هواپیما قیمتش در حدود 10 میلیون دلار است، گفت: همین هواپیمای سقوط کرده هواپیمای گرانی است و برای پرواز نسبتا ایمن است و در هر صورت باید تلاش کرد. هواپیمای جدید جایگزین هواپیمای قدیم شوند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد اظهارات رسانه‌های بیگانه مبنی بر حمله تروریستی به این هواپیما اظهار داشت:‌ بقایای هواپیما معلوم است و این هواپیما در 19 هزار پایی پرواز می‌کرد، نوع سلاحی که افراد حمل می‌کنند حداکثر بردش زیر 12 هزار پاست و برای زدن این هواپیما موشک بزرگ نیاز بود و بقایای این هواپیما فرضیه را مردود می‌سازد.

عملیات خرابکاری صحت ندارد

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: خرابکاری صحت ندارد، چرا که آتش‌سوزی و انفجار نداشتیم و موتورها خاموش شدند. شاید اگر روز بود و عوارض زمین بیشتر معلوم بود قطعا هواپیما می‌توانست روی زمین بنشیند.

تعدادی از اشرار حادثه سراوان دستگیر شده‌اند

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم اظهار داشت: تعدادی از اشرار حادثه سراوان دستگیر شده‌اند و تعدادی نیز فرار کرده و در آن طرف مرزها رد آنها را گرفته‌ایم و عملیات ادامه دارد.

وی تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی و وزیر کشور نیز موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنند؛ اگر چه نتایج شگرفی را انتظار نداریم.

پاکستان باید مسئولانه برخورد کند

وی با بیان این مطلب که دولت پاکستان باید مسئولانه در این امر برخورد کند، گفت: دولت پاکستان سال‌ها هیچ نگرانی از مرزهای ما نداشته است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: مهمترین اقدام در این امر این است که بتوانیم عملیات انسدد مرزها را تکمیل کرده و روی امنیت کشور همسایه شرط‌بندی نکنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که نمایندگان امسال در تنظیم بودجه حرکت بلندتری را انجام دهند تا ناجا بتواند عملیات انسداد مرزها را هر چه سریعتر تکمیل کرده و به اتمام برساند.

سردار احمدی‌مقدم با بیان این مطلب که تلاش تروریست‌ها در سراوان در واقع واکنشی به بستن مرزها بوده است گفت: علیرغم این نوع اقدامات فعالیت‌های مهندسی در منطقه مرز ادامه دارد.

با محدودیت منابع نمی‌توان انتظار داشت مرزها نفوذ‌ناپذیر باشد

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: با محدودیت منابع نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که مرزها نفوذ‌ناپذیر باشند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    دولت پاکستان اگر می خواست و میتونست کار جدی بکنه تا الان انجام داده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس