کد خبر 353704
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷

روزنامه انگلیسی تایمز تأکید کرد که آمریکا به صدرنشینی عربستان در جدول بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان پایان می دهد.

به گزارش مشرق، " تیم وِب " کارشناس مسائل انرژی در مطلبی در روزنامه تایمز خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که آمریکا این هفته به بزرگترین تولید کننده نفت در جهان تبدیل شود و برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته به صدرنشینی عربستان در جدول بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان پایان دهد.
استخراج روزافزون نفت و گاز در آمریکا باعث افزایش تولیدات نفتی از ۸ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۱ به ۱۲ میلیون بشکه در روز شده است.

این کارشناس امور انرژی تأکید کرد، افزایش تولیدات نفتی آمریکا همچنین مانع افزایش بی رویه بهای نفت در سال های گذشته شده است زیرا تولیدات نفتیِ روزافزون آمریکا کاهش تولیدات نفتی برخی از کشورها به خصوص لیبی را جبران کرد.

این روزنامه انگلیسی افزود : پیش بینی می شود که آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماه سپتامبر خود آمریکا را به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان اعلام کند .

تایمز نوشت : تولیدات نفتی عربستان در ماه اوت نزدیک به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز بود و در همین ماه حجم تولیدات نفتی خود را به مقدار ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد که نتایج این کاهش تولید در گزارش ماه سپتامبر معلوم خواهد شد .
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس