محمدکاظم روحاني نژاد دو خاطره شخصي اش از مصاحبه با نجم الدين اربکان و ماهاتير محمد را در وبلاگ خود منتشر کرده است.

به گزارش وبلاگستان مشرق، محمد کاظم روحاني نژاد خبرنگار باسابقه صداوسيما که اکنون خبرنگار واحد مرکزي خبر در چين است، در جديدترين مطلب وبلاگ "قلم خاطرات" نوشت: زماني که مرحوم "نجم الدين اربکان " نخست وزير اسلام گراي اسبق و درحقيقت" سد شکن " انديشه حکومتي لائيک در ترکيه با راي مردم به قدرت رسيد به تهران سفر کرد ، من در کاخ سعيد آباد با او گفتگو کردم ، قبل از شروع گفتگو که همکاران درحال آماده کردن دوربين ها بودند به چهره مهربان و همراه با لبخند او خيره شدم .

اربکان گفت :هر سوالي داريد بپرسيد ولي مي دانيد که من يک سياستمدار تازه کارم . گفتم : زمان مصاحبه ده دقيقه تعيين شده و شما ملاقات داريد و پرسش هاي من فقط درباره برنامه هاي آينده دولت شما و روابط دو کشور است. با لبخند و به زبان ترکي پاسخ داد بهتراست بپرسيد چه آرزويي داريد تا من انچه را مي گويم برخاسته از دل خودم باشد برنامه هايم را وقتي بتوانم اجرا کنم اعلام مي کنم.

البته اربکان چند هفته پيش به رحمت خدا رفت ولي تلاش هايش براي شکستن انحصار لائيک ها و امکان قدرت گرفتن اسلام گرايان و معتقدان به دين و اخلاق به ثمر نشست و تحقق آرزوهايش دور نيست.

اواخر سال هشتاد وچهار هم که در ماموريت مالزي بودم با "ماهاتير محمد" نخست وزير اسبق اين کشور که افکار عمومي دنيا او را پدر توسعه و يا مالزي نوين و در عين حال" ديکتاتوري نجيب" مي شناسد گفتگو کردم.

تا روزي که در قدرت بود رسانه هاي اين کشور، مثلا روزنامه هاي دولتي جملاتي از سخنان او را به عنوان نکته يا رهنمود چاپ مي کردند اما پس از کناره گيري، چند ماه نگذشته بود که با تيترهاي درشت مي نوشتند : "دهانت را ببند "!! وقتي داشتيم با جناب نخست وزير سابق عکس يادگاري مي گرفتيم از ماهاتير پرسيدم چه آرزويي داريد ؟ گفت: دوست دارم بنويسم تا ديگران اشتباهات مرا را تکرار نکنند! پرسيدم چه اشتباهاتي؟ درحالي که نيم رخ اش را برگردانده بود و به طرف خودرو تشريفاتي ولي کاملا قديمي وبسيار شيک پارک شده در کنار حياطش نگاه مي کرد پاسخ داد : آرزو داشتم درهاي مالزي را به روي خارجي ها باز کنم تا بلکه علم نيز همراه سرمايه بيايد و ملت ما دانش و فن بياموزند اما اين مردم همچنان کاسه و بشقاب چينند و به درآمدي بهتر با ظاهري زيبا دل خوش کرده اند و در عوض خارجي ها يعني صاحبان سرمايه مثل کوه ثروت و درآمد مي برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس