کد خبر 353482
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت که رئیس جمهور این کشور امروز فردی شایسته که همه بر روی آن توافق دارند را به عنوان نخست وزیر جدید را معرفی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن طی سخنانی به مناسبت عید غدیر خم اعلام کرد که عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن امروز نخست وزیر جدید را معرفی خواهد کرد.

در همین رابطه محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز گذشته اعلام کرده بود که که رایزنی‌ها درباره انتخاب نخست وزیر دولت وحدت ملی ادامه دارد و احتمالا تا چند روز آینده نخست وزیر معرفی خواهد شد.

وی افزود که سازمان‌های امنیتی و نظامی در یمن از سوی عناصر تروریستی که تنها در جهت منافع خود فعالیت می‌کنند مورد نفوذ قرار گرفته است و باید دستگاه‌های امنیتی وارتش اصلاح و بازنگری شوند.

رهبر جنبش انصار الله افزود: دستگاه‌های امنیتی از پیش از عملیات انتحاری التحریر آگاهی داشتند ولی برای جلوگیری از آن سهل انگاری کردند.

روز پنجشنبه گذشته بر اثر حمله تروریستی به  تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز در میدان «التحریر» واقع در مرکز صنعا پایتخت یمن،  52تن از انقلابیون که در بین آنان کودکان و سالخورده دیده می‌شود، جان باختند.

عبد الملک الحوثی گفت: از رهبران جنبش جنوب که در خارج به سر می‌برند دعوت کرد تا به صنعا بیایند تا قضیه جنوب را به صورت عادلانه و به دور از دسیسه‌های خارجی حل شود.

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن  چندین هفته بعد از شروع اعتراض‌های مردمی علیه «دولت فاسد» یمن، احمد عوض بن مبارک را به عنوان نخست وزیر این کشور معرفی کرد ولی مخالفان با رد این انتخاب آن را انتخابی کاملا خارجی و تحمیلی از سوی برخی از کشورها خواندند.

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله در واکنش به این انتخاب آن را نتیجه دخالت سفارتخانه‌های برخی از کشور های خارجی خواند و از مردم یمن خواست در اعتراض به دخالت‌های خارجی در این کشور روز پنجشنه تظاهرات گسترده‌ای برپاکنند.ساعاتی بعد از این سخنرانی احمد عوض بن مبارک اعلام کرد که  از پذیرش سمت نخست وزیری معذور است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس