کد خبر 353308
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲

حجت‌الاسلام پناهیان می‌گوید: در حج داشتیم با استاد دانشگاه مصر صحبت می‌کردیم. گفت شما از چه مذهبی هستی؟ گفتم مذهب جعفری. گفت شما قرآن را تحریف کرده‌اید؟ گفتم: نه به خدا، قرآن‌مان با شما فرقی نمی‌کند. سپس چهار سؤال دیگر پرسید.

به گزارش مشرق، همزمان با فرارسیدن عید غدیر و عید اکمال دین، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان به بیان سخنانی در این خصوص پرداخته است که در ادامه می‌آید:

در طول سال در کدام شب، طعام دادن و خرج دادن و نذری دادن ثوابش از تمام شب‌های سال بیشتر است؟ شب قدر؟ شب عاشورا؟ شب 28 صفر؟
ایام عید غدیر غذا دادن ثوابش بیشترین ثواب است.

امیرالمومنین(ع) فرمود: اگر در عید غدیر یک وعده طعام بدهید، گوئیا به یک میلیون پیامبر غذا داده‌اید. اگر به بیش از یک نفر طعام بدهید، ببینید چقدر ثواب دارد؟! آن‌وقت خیلی‌ها وقت‌های دیگر غذا می‌دهند، شب عید غدیر غذا نمی‌دهند!

بنده یک سال حج بودم داشتیم با استاد دانشگاه مصر صحبت می‌کردیم. گفت شما از چه مذهبی هستی؟ گفتم مذهب جعفری. گفت شما قرآن را تحریف کرده‌اید؟ گفتم: نه به خدا، قرآن‌ ما با شما فرقی نمی‌کند. چهارا سوال دیگر هم کرد، گفتم: در اینها عقاید ما مانند شماست. گفت: پس شما چه فرقی با ما دارید؟ پرسیدم: «تَعرِف غدیر؟» غدیر را می‌شناسی؟ گفت: نه، گفتم از شیعه چه می‌شناسی؟ گفت: عاشورا. گفتم: غدیر به گوشتان نخورده؟ گفت: نه!
خاک بر سر ما! گفتم: عاشورا را از کجا می‌شناسی؟ گفت: شیعیان شلوغ می‌کنند. غدیر چی؟ شیعیان ... .

خدایا من می‌خواهم شب عید غدیر طعام بدهم. به 10 نفر، 20 نفر، ... غذا می‌دهم.

عید غدیر چند روز است؟ نوروز چند روز است؟ خب عید غدیر چند روز است؟ عاشورا که یک روز است، 28 صفر یک روز است، عید فطر هم یک روز است که البته اخیراً تعطیلاتش دو روز شده است. ولی عید غدیر 3 روز است. رسول خدا(ص) فرمود: من سه روز می‌نشینم اینجا، همه بیایند بیعت کنند.

نیت کنید...  هر کسی بین خودش و خدایش با صدای بلند بگوید: خدایا من به عشق روی امیرالمؤمنین فلان نفر را شام می‌دهم.

غذا بدهید،حالا اگر به مسجد هم نیاوردید ایرادی ندارد. لااقل یک شله‌زرد بین همسایه‌ها پخش کنید. اگر گفتند چرا؟ بگویید: برای غدیر است. به عشق روی امیرالمؤمنین(ع).
ـ عجب! مگر به عشق امیرالمومنین(ع) هم غذا می‌دهند؟
ـ بله، غذا می‌دهند.
خدا ان‌شاءالله همه ما را موفق بدارد برای اینکه عید غدیر ولیمه بدهیم...

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    سلام من هم کنار خانه خدا با دوستى از سوريه صحبت ميکردم . شخصى که جلوى ما نشسته بود برگشت و سلام عليک گفت و با ما دست داد... از کشورمان پرسيد من گفتم ايران. با تعجب پرسيد شيعه ؟ گفتم بله.... سرى تکان داد و رفت دستش را شست.... رفيق سورى من گفت ناراحت نشو.... اينها جاهلند و به دستور قران کريم "" اذا خاطبهم جاهلون قالوا سلاما "" .......
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    0 0
    احسنت به شما.10000000000000000000 افرین.
  • یار ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    6 0
    اشتباه صدا و سیما افزایش سخنرانیهای مذهبی است چرا که اگر یک مقدار از جامعه شناسی بدانیم میفهمیم که جوامع امروز بی حوصله هستند اگر بتوانیم از طریق رسانه و به تصویر کشیدن وقایعی مثل قدیر خم در قالب فیلم و سریال این مطلب را اشاعه دهیم مطمعن باشید مثل فیلم مختار جاودانه میشه و با ترجمه و دوبله ان همه جوامع از اشتباه در میان..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس