کد خبر 353306
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶

برخی از اعضای گروهک تروریستی داعش در شبکه اجتماعی توییتر از راه اندازی یک شبکه تلویزیونی ماهواره ای به نام شبکه 'توحید' در شهر سرت لیبی خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری' الیوم السابع'، تروریست های داعش بدون ارائه تعریف دقیق از این شبکه تلویزیونی، مدعی شدند که رسالت آن، دعوت به توحید(البته از نوع داعشی) در سراسر جهان است.

پایگاه خبری الیوم السابع افزود: براساس اطلاعات رسیده از رسانه های خبری لیبیایی، شبکه 'توحید' جایگزین شبکه 'ولاء' در ماهواره نایل ست شده است.

از سوی دیگر براساس بیانیه صادره در گردهمایی سلفی های شهر سرت، شبکه توحید که از این شهر لیبی پخش می شود، در اصل یک شبکه رادیویی روی موج اف ام بود که امروز به شبکه تلویزیونی تبدیل شده و پخش آزمایشی برنامه های آن ادامه دارد.

سلفی ها در این بیانیه مدعی شدند: این شبکه دینی است و درس های برخی دانشمندان دینی مانند شیخ محمد بن صالح العثیمین را پخش می کند.

لیبی از سال 2011 میلادی دستخوش ناآرامی های فراوان است که طی ماه های اخیر به اوج خود رسیده اند.

درگیری های اخیر نتیجه وابستگی دولت های مختلف لیبی به شبه نظامیانی است که در سرنگونی حکومت قذافی دخیل بودند و اکنون از پذیرش یک حکومت مرکزی سرباز می زنند.

گروه شبه نظامیان افراط گرای 'مصراته' از ماه ژوئن (خرداد/تیر) کنترل شهر طرابلس را در دست گرفته و مجلس و نهادهای کلیدی این کشور از بیم حملات شبه نظامیان، مقر خود را از پایتخت لیبی به شهر شرقی 'طبرق' تغییر داده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس