کد خبر 352947
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷

معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشر دوستانه، روز جمعه با ابراز نگرانی از وضعیت محاصره شدگان در کوبانی، از جامعه جهانی خواست برای نجات این شهر مرزی سوریه وارد عمل شوند.

به گزارش مشرق، «الشرق الاوسط» نوشت: «والری آموس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشر دوستانه در بیانیه‌ای نگرانی عمیق خود را از سرنوشت ساکنان محاصره شده در شهر کوبانی واقع در مرزهای مشترک سوریه با ترکیه، اعلام کرد.

آموس در این بیانیه تصریح کرد «اطلاعات مشخصی در دست نیست، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی افراد این شهر قادر به ترک آنجا نیستند. گزارش‌ها همچنین حاکی از حضور هزاران نفر در خارج از این شهر در طول مرزهای ترکیه است. به نظر نمی‌رسد گروه تروریستی(داعش) به اشخاصی که در شهرهای تحت اشغال آنها محاصره شده‌اند، ترحمی کند.»

معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشر دوستانه بر ضرورت دسترسی «فوری» به این اشخاص محاصره شده و تامین نیازهای لازم آنها تأکید کرد و هشدار داد «در صورتی‌ که اکنون اقدام نکنیم فاجعه دیگری برای ملت سوریه به‌وجود خواهد آمد و آن ننگی بر پیشانی بشریت خواهد شد.»

وی از برخی کشورها –بدون ذکر نام- خواست برای کمک به محاصره شدگان هر چه سریعتر اقدام کنند تا به نقض قوانین بین‌المللی در امور بشر دوستانه پایان داده شود.

شهر کوبانی که به «عین‌العرب» مشهور است، یکی از نقاط استراتژیک در مرز ترکیه و سوریه به شمار می‌رود و طی 3 هفته گذشته بشدت تحت محاصره سنگین داعش بوده است. این شهر از سه‌شنبه پیش شاهد نبرد خیابانی بین کردها و تروریست‌های داعش است و طبق گفته برخی منابع، 40 درصد این شهر سقوط کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس