کد خبر 352853
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲

یک مقام دولتی هند گفت، دهلی نو از روپیه‌های نفت ایران در «بانک یوسی اُ» برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صادراتی در بخش‌هایی نظیر راه آهن و بنادر استفاده خواهد کرد.

به گزارش مشرق، هند دارایی‌های ایران که به صورت روپیه در حسابی سپرده‌گذاری شده است، را برای سرمایه گذاری در پروژه های صادراتی در بخش هایی نظیر راه آهن و بنادر آزاد خواهد کرد.

این دارایی ها حدود 6 هزار کروو روپیه است که از محل حساب ایران در بانک یو سی اُ تامین می شود.

این اقدام صادرات دهلی نو به ایران را افزایش خواهد داد و به صورت مفید از مبلغ 4 میلیارد دلار سپرده ایران که دهلی نو به عنوان بخشی از پرداخت پول نفت وارداتی از ایران در این حساب واریز کرده است و بلا استفاده مانده است، بهره‌برداری خواهد کرد.

به گفته یک مقام هندی، ایران خواستار به دست آوردن همکاری «اکسیم بانک» هند برای تامین سرمایه پروژه های صادراتی است.

یک توافق تامین سرمایه «چتری» توسط اکسیم بانک و ایران برای سرمایه‌ای در حدود 6 هزار کرور روپیه در حال نهایی شدن است. این توافق توسط حساب بیمه صادرات ملی ضمانت می‌شود.

از زمانی که سرمایه‌های کافی در حساب سپرده ایران در هند وجود دارد، استفاده از این پول برای تامین سرمایه پروژه اصلا موضوع بحث نبوده است.

این مقام هندی افزود: ما فقط باید بروی سازوکار کار کنیم، تا مطمئن شویم که این مبلغ به طور مناسب میان واردکنندگان پروژه و دولت ایران به طور مناسب تسویه شود.

هند 45 درصد پول خریدهای نفتی خود از ایران را در 2 سال اخیر به روپیه در حساب ایران در بانک «یوسی اُ» واریز می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس