کد خبر 352767
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴

یک منبع آگاه امنیتی از استفاده گروهک تروریستی داعش از سامانه موشکی استریلا و موشکهای حرارتی ضد جنگنده ها در دو استان صلاح الدین و الانبار خبر داد.

به گزارش مشرق، این منبع امنیتی در گفت وگو با سومریه نیوز خاطرنشان کرد، گروه داعش از سامانه موشکی استریلا و موشکهای حرارتی علیه جنگنده ها در مناطق تحت کنترل خود در دو استان صلاح الدین و الانبار استفاده می کند و با این سلاح ها تاکنون دو فروند هواپیمای جنگنده را در استان بیجی در صلاح الدین (40کیلومتری شمال تکریت) در هفته جاری سرنگون کرده است.

به گفته این منبع امنیتی، عناصر مسلح داعش توانستند به دو سامانه موشکی جدید و پیشرفته دست یابند که ازطریق نینوا از سوریه به عراق منتقل شده اند و یک هفته است که داعش از آن استفاده می کند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد که این سامانه های موشکی از نوع متحرک و ثابت هستند و دیروز برای هدف قرار دادن یک بالگرد در نزدیکی روستای الحجاج در شهرستان بیجی استفاده شد که به سرنگونی آن انجامید. این موشکها ویژه هدف قرار دادن هواپیماها از فاصله دور هستند.

این منبع خاطرنشان کرد که علت سرنگونی دو بالگرد در بیجی طی این هفته آن است که داعش زمان پرواز و فرود هواپیماها در تصفیه خانه بیجی را تعیین کرد. این هواپیماها سلاح ها را برای نیروهای حفاظتی تصفیه خانه بیجی منتقل می کنند.

به گفته این منبع امنیتی، طول موشکهای استریلا یک متر و 70 سانتی متر است و وزن آن بالغ بر 17 کیلوگرم است. سرعت پرتاب آن به 570 متر در ثانیه می رسد. وزن کلاهک انفجاری آن فقط 4 کیلوگرم است و هدف را از 500 متری مورد اصابت قرار می دهد و تا 5200 متر می تواند برد داشته باشد و به گونه های مختلف یا از طریق اشخاص و یا با نصب بر روی ماشینهای پیشرفته می توان از آن استفاده کرد.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عطا خان بداقا ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    اینجاست که باید اروم اروم برای جنگ اخرالزمان اماده بشیم انشالله
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    برای جدی شدن حمله باید 1-2 ناو امریکایی و ..... را در خلیجفارس و اقیانوس با موشک ضد ناو نابود کنید و بگویید کار داعش بوده تا رسمی تر حمله کنند.
  • سهیل بشردوست ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    سامانه های کوتاه برده
  • میلاد ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    خیلی دلم میخواد یه روزی این منبع آگاه رو بشناسم لا مصب خیلی آدم پریه یعن عاشقشم خرابااااا
  • مهدی مرادیفر ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    این سلاح هارا کدام کشور به تروریست ها داده وحتما امریکا ومتحدان غربی اش اطلاع کامل دارند وروزی هم بلای جان انها میشوند
  • ایرانی ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    درسته خیلی از ما فرزندان مقام معظم رهبری نظامی نیستیمو آموزش نظامی ندیدیم ، اما فقط با یه اشاره حضرت آقا ، جان فدا میکنیم . چرا حضرت آقا یه اشاره نمیکنن تا خیل عظیمی از فدائیان اسلام و انقلاب به سمت عراق بریمو این مصادیق بارز کفرو از از صحنه هستی نیست کنیم و پاک کنیم خاک پاک عتبات عالیاتو از قدوم نجس این سگهای حار و دریده؟! تا دنیا ببینه و بفهمه غیرت واقعیه بچه مسلمونه واقعیو ، اتحاد شیعیانو ، تا با تک تک سلولهاش حس کنه جایگاه مقام عظمای ولایت امر مسلمینو . حضرت آقا فقط از شما به یک اشاره . . .
  • حقیقت ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    پیامبر (ص) :هر مسلمانی که آه مظلومی را بشنود و به کمک او نشتابد ! مسلمان نیست ! فعلا که طبق فرمایش قرآن : ما چشم و گوش آنها را می بندیم و آنها خیال می کنند کار درست را انجام می دهند ! شما هم منتظر باشید ! تا وقتی منافع خودشون بخطر نیوفته هیچ اشاره ی در کار نیست ...
  • بنده خدا ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    از نظر این بنده حقیر شما بهترین کاریکه می تونی بکنی اینه که همون آموزش نظامی را ببنی که گفتی و حداقل خودت را برای جنگ آماده کنی که در صورت لزوم وقتی به جنگ اعزام شدی بتونی یه فعالیت مفید در جنگ داشته باشی.نه اینکه بدون هیچگونه آموزشی فقط بری برای اینکه یه گلوله بخوری زخمی بشی که چند نفر درگیر برگردوندن شما بشن یا اینکه به همین راحتی بدون اینکه یکی از این دشمنان را بکشی به راحتی کشته بشی.
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    این موشکها روسیه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس